• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mercedes W164 - ML350 problem z elektronika, problem z odpaleniem silnika

xxxprzemo

Uczestnik
Dołączył
27.09.2016
Postów
35
Punktów
0
Miasto
Krakow
Czesc chlopaki

Chcialbym zapytac Was i poprosic o porade gdzie szukac przyczyny? Sprawa dotyczyczy samochodu rodzicow
Konkretnie jest to:
Mercedes ML-350 (3.5 litra benzyna) 2009 rok
4 matic - automat

Juz opisuje problem jaki zaistanial poraz pierwszy ponad tydzien temu.
Podczas jazdy ML odmowil dalszej jazdy (padal snieg i droga byla mokra i sliska) silnik zgasl i nie chcial odpalic. Wyskakiwal komunikat na wyswietlaczu
"Drive to workshop without shifting gear" oraz caly czas byl komunikat dzwiekowy "beep, beep, beep"
Po kilku godzinach auto jakby nigdy nic odpalilo i zaczelo zalaczac biegi.
Niestety zostaly dziwne problemy ze swiatlami oraz centralnym zamkniem. Swiatla co jakis czas mrugaly po wlozeniu kluczyka do stacyjki oraz przestal dzialac
centralny zamek oraz nie otwierala sie tylnia klapa (po nacisnieciu i probie otwarcia klapa lekko sie uchylala i zaraz zamykala).
Kiedy na sile otworzylo sie klape ciagnac ja do gory, to po otwarciu nie dzialal przycisk zamykania w klapie.
Napiecie na akumulatorze bylo okolo 11.9V
Po podlaczeniu zasilacza oraz naladowaniu akumulatora oraz "wyschnieciu" samochodu przez noc na drugi dzien wszystko wrocilo do normy. (Napiecie akumulatora po naladowaniu w spoczynku bylo ok 12.6-12.7V)
Podlaczylem swoj komputer uniwersalny i wykasowalem mase bledow na komunikacje CAN (praktycznie we wszysktich modulach). Natomiast bledy w ESP oraz w napinaczach pasow tak jakby nie daly sie skasowac
i caly czas wracaly, niemniej zadne komunikaty na zegarach nie pojawialy sie i wszystko dzialalo poprawnie.
Auto bylo testowane przez ponad tydzien i wszystko bylo bardzo dobrze i nic sie nie dzialo. Do wczoraj... ten sam problem padal snieg i droga byla mokra
powrot Ml-em do domu i wszystko bylo ok (wjechane do garazu i zgaszony ssilnik i wszystko bylo ok). Z racji dysponowania wieksza iloscia czasu mowie, ze sprawdze bledy komputerem po tygodniu jazdy.
Nawet nie zdarzylem podlaczyc komputera i moim oczom pojawily sie komunikaty:
"Drive to workshop without shifting gear" oraz caly czas byl komunikat dzwiekowy "beep, beep, beep"
oraz dodatkowo "SRS Restraint Sys, Maulfunction Service Required", samochod nie odpala. Raz nawet zdarzylo sie ze odpalil ale nie manetka zmiany biegow nie dzialala.
Otworzolym maske i dokonalem pomiaru napiecia ... to samo co wtedy 11.9V, sprawdzilem tez napiecie na klemach pod siedzeniem takze 11.9V (kluczyk byl w stacyjce, ale zaplon wylaczony)
Pierwsza mysl - slaby akumulator... ale to nie to raczej bo po wyciagnieciu go napiecie akumulatora waha sie miedzy 12.2V a 12.3V, po za tym testowalem go kilkukrotnie
testerem (takim zwarciowym) i ciagle pokazuje te same wartosci i praktycznie nie da sie go calkowicie wyladowac.
Podczas tych pomiarow zauwazylem jedna ciekawa zaleznosc... kiedy napiecie na akumulatorze pokazuje okolo 11.9V wtedy wlasnie wystepuje komunikat na wyswietlaczu i auto nie odpala...
kiedy napiecie na akumulatorze wraca do tych 12.2V (znaczy, ze akumulator nie jest obciazony przez jakis modul) to wtedy wszystko wraca do normy.
Po kilku godzinach zabawy i postoju w garazu ML zaczal normalnie zapalac i jezdzic.

Jak myslicie co to moze byc? Od czego zaczac? Co sprawdzic?
Mam swoje przypuszczenia, ale chcialbym zeby ktos kto byc moze mial podobne przypadki utwierdzil mnie, ze droga ktora chce obrac jest odpowiednia :)
 

marianno3000

SuperMechanior
Dołączył
4.02.2020
Postów
264
Punktów
21
Miasto
Łódzkie
WWW
www.marecuster.pl
Mercedes ma dużo modułów pod siecią can jest w nim kilka różne sieci przy takim napięciu 11.9v transmisja cyfrowa jest zakłócona to że kluczyk w stacyjce bez zapłonu ,ale i tak auto czuwa . Pierw sprawdzić pobór prądu jaki jest po tzw uśpieniu w mercedesach może być nawet do 30min zależy od modelu szybciej się uśpi jak zamkniesz z pilota.
 
Dołączył
25.02.2021
Postów
1
Punktów
0
Witam. Mam takie same objawy w ML W164 280 CDI. Czy może udało się ustalić przyczynę. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
 

xxxprzemo

Uczestnik
Dołączył
27.09.2016
Postów
35
Punktów
0
Miasto
Krakow
Witam. Mam takie same objawy w ML W164 280 CDI. Czy może udało się ustalić przyczynę. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Ciezko powiedziec na ten moment. Decyzje podjelismy ze zmieniamy modul w bagazniku czyli ten SAM REAR.
W wolnej chwile podlacze komputer i sprawdze czy nie wroca jakies bledy na komunikacje CAN. Jesli bledow nie bedzie to bedzie mozna sadzic ze awaria jest usunieta
 

xxxprzemo

Uczestnik
Dołączył
27.09.2016
Postów
35
Punktów
0
Miasto
Krakow
Przeskanowalem wczoraj ML-a i wyglada na to ze po wymienia SAM REAR jest wszystko ok. Brak aktywnych bledow na komunikacje CAN z poszczegolnymi modulami. Wiec najprawdopodobniej przyczyna wlasnie byl wspomniany SAM REAR
 

xxxprzemo

Uczestnik
Dołączył
27.09.2016
Postów
35
Punktów
0
Miasto
Krakow
ciezko powiedziec czy sie napil wody :) bylo sucho.... prawdopodobnie wchodzi tam jakas wilgoc i to byla jakas wielotnia szkoda ....
jesli chodzi o umiejscowienie to jest to oczywiscie bagaznik ale z tylu po prawej stronie :)
 
Do góry Bottom