• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mercedes W204 skrzynia automatyczna

matttau

Początkujący
Dołączył
9.03.2020
Postów
13
Punktów
1
Wiek
27
Miasto
Gostyń
Cześć wszystkim.
Mam problem z moim MB W204 2.2 CDi oryginalnie 170 miał ( skrzynia 7G).
Na wstępie zaznaczę że W204 Ma podniesioną moc na 220 KM( nie przeze mnie i nie w Polsce ) .
Oraz po zakupie auta, był już problem z skrzynią. Podczas normlanej jazdy nic się nie działo ale przy wciśnięciu gazu do oporu to nie chciał zmienić biegu na wyższy i szarpał przy zmianie 2-3 i 4-3 .
Auto pojechało do elektryka który ma oprogramowanie do tego i tu się zaczęła jeszcze większa jazda. Skrzynia wyrzucała błąd. Elektryk stwierdził sterownik.
Po wymianie sterownika błędu nie ma ale skrzynia długo myśli nad zmianą biegów na wyższy. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu ( powiedzmy do połowy zakresu ) MB redukuje o 2 biegi nawet jest wstanie zredukować o 3. Przełączanie biegów ręcznie też nie zawsze działa. Wrzucę bieg tylko i wyłącznie kiedy jadę z stałą prędkością lub obroty przekroczą ok. 2,5 - 3 tyś.
Skrzynia sama zmienia biegi ale przy ok. 2,2 obr przy normalnej jeździe ( myśli przy tym ok. 5-7 sek nim przełączy ) lub jeśli chciałbym szybko wyprzedzić to zrzuci 2 biegi ( lub 3 ) i może iść do 4-5 tyś a biegu nie zmieni.
Oczywiście elektryk się poddał -.-

Moje pytanie czy ktoś się spotkał z czymś takim? Czy od razu lepiej szukać całej skrzyni?
Pytałem w serwisie MB i do tego konkretnego modelu jest skrzynia od E-klasy.
 

sta 42

Uczestnik
Dołączył
1.09.2020
Postów
32
Punktów
0
Wiek
57
Miasto
rzeszow
wd mnie pewnie sie myle ale wymiana oleju i kalibracja ...pozniej diagnoza,...mialem w toyocie cos podobnego auto krazylo po warsztatach niech sie wypowiedza madrzejsi....
 

riko

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2012
Postów
173
Punktów
15
Wrócić do fabrycznej mocy , oprogramowanie seryjne i po problemie.
 

akbe

Początkujący
Dołączył
18.10.2020
Postów
14
Punktów
1
Wiek
49
Sterownik w 7G znajduje się wewnątrz skrzyni biegów, najczęściej ulega awarii:
czujnik Y3/8n1 CZUJNIK WEWNĘTRZNEJ PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ
czujnik Y3/8N2 CZUJNIK PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ TURBINY
są firmy które zajmują się regeneracją (wymianą czujników), ale to nie wszystko trudności ze zmianą biegów mogą być również spowodowane złym stanem sprzęgała hydrokinetycznego. Wniosek jest jeden, potrzebna będzie dokładna diagnoza.
 

safek1

Gaduła
Dołączył
1.04.2015
Postów
81
Punktów
6
Miasto
WĄBRZEŹNO
Wystarczy że kolega poda przebieg auta i wszystko będzie wiadomo, na pewno niemiec płakał jak sprzedawał
 

kubart

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
8.02.2019
Postów
567
Punktów
98

matttau

Początkujący
Dołączył
9.03.2020
Postów
13
Punktów
1
Wiek
27
Miasto
Gostyń
Przepraszam za nie obecność ale okres świąteczny itd.
Pomiędzy świętami wróciłem do mojego autka. Ponieważ robi spory hałas w środku ( buczy)
Sprawdzając dźwięk wydobywający się z DPF mogę założyć że jest pusty. Ale zwróciłem uwagę na cięgno turbo.
Idąc tym tropem i po sprawdzeniu przewodów, podłączyłem bezpośrednio vacuum z gruszką podciśnieniową turbiny. I tu jest problem auto chodzi lepiej, dysponuje tak jak by jeszcze większą mocą niż obecnie, zmienia biegi normalnie ( ale to bym musiał dłużej tak pojeździć żeby zweryfikował ) i pracuje ciszej.
Czekam na nowy zaworek.
Trzeba będzie znów odwiedzić mechanika z kompem.
Zaznaczę że auto nie zgłasza błędów.
Automatyczne połączenie postów:

Wystarczy że kolega poda przebieg auta i wszystko będzie wiadomo, na pewno niemiec płakał jak sprzedawał
240 tyś km
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2724
Punktów
940
Miasto
Radom
Przepraszam za nie obecność ale okres świąteczny itd.
Pomiędzy świętami wróciłem do mojego autka. Ponieważ robi spory hałas w środku ( buczy)
Sprawdzając dźwięk wydobywający się z DPF mogę założyć że jest pusty. Ale zwróciłem uwagę na cięgno turbo.
Idąc tym tropem i po sprawdzeniu przewodów, podłączyłem bezpośrednio vacuum z gruszką podciśnieniową turbiny. I tu jest problem auto chodzi lepiej, dysponuje tak jak by jeszcze większą mocą niż obecnie, zmienia biegi normalnie ( ale to bym musiał dłużej tak pojeździć żeby zweryfikował ) i pracuje ciszej.
Czekam na nowy zaworek.
Trzeba będzie znów odwiedzić mechanika z kompem.
Zaznaczę że auto nie zgłasza błędów.
Automatyczne połączenie postów:


240 tyś km
Na jedno koło?
 

samspec13

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
3.01.2014
Postów
6377
Punktów
616
Miasto
europolonia
Kolego najpierw to płukanie skrzyni ,.czyli pełny serwis, ale to sprzętem do tego przeznaczonym . Potem zaczytać
 

matttau

Początkujący
Dołączył
9.03.2020
Postów
13
Punktów
1
Wiek
27
Miasto
Gostyń
Jaki to blad byl?
1 Etap jak wspominali koledzy - ori soft i adaptacje
2 etap szukanie przyczyny ale nie na forum .


Bez modyfikacji te skrzynie ok 400- 600 tys wytrzymuja. Po roznych modach - roznie to bywa.
Nie szukam przyczyny na forum. Miałem nadzieję że może się ktoś z takim przypadkiem spotkał.
Nadal szukam przyczyny.
 

samspec13

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
3.01.2014
Postów
6377
Punktów
616
Miasto
europolonia
Pisałem płukanka a potem jeśli nic się nie poprawi zaczytać . Będzie pewne że kanały drożny
 

matttau

Początkujący
Dołączył
9.03.2020
Postów
13
Punktów
1
Wiek
27
Miasto
Gostyń
Są drożne. Gdyż mechanik który wymieniał mi sterownik przeczyścił zawory oraz przewody doprowadzające olej.
 
Do góry Bottom