• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Metaliczne dźwięki w lewym kole

bartek79073

Początkujący
Dołączył
25.07.2023
Postów
15
Punktów
0
Witam.
Spraw dotyczy Audi Q5 8r 2.0 TDI Quatro 2015 r.
Wystepują dźwięki w lewym przednim kole lub w lewej części zawieszenia.
Są to odgłosy skrobania metalicznego , pojekiwania trwające max sekundę . Dźwięk taki jakby ostra krawędź metalu na sekundę dotknęła tarczy. Dźwięk tak jakby na tokarce zaczynło się toczyć .
Nie ma reguły w powtarzalności dźwięków mogę przejechać 10 km po mieście i będzie ok a innym razem kilka razy będzie ten dźwięk .
Dźwięki pojawiają się najczęściej przy energicznym ruszaniu , hamowaniu i jeździe po łukach ronda itp czyli ruchy wzdłużne karoserii. Czasami zdarzy się nawet że przy powolnym ruszaniu, hamowaniu czy nawet podczas parkowaniu też potrafi skrobnac oczywiście sekunda dźwięku .
Ciekawostka taka jak podczas zahamowania skrobnie to podczas energicznie ruszenia odpowie tym samym skrobnięciem.

Na dołach nierównościach cisza , Auto prowadzi się idealnie , nie sciaga itd.

Sprawdzane były wahacze , zużycie jest na takim samym poziomie strony lewej i prawej a skrobanie słyszane jest tylko z lewej strony . Więc zrezygnowano z wymiany wahaczy .
Sprawdzane były sprężyny , sanki dokręcane ,sprawdzane poduszki silnika , na szarpakach też nic nie pokazuje ,wymieniony był lewy przegub bo była opaska zerwana przegubu , wymieniona była osłona tarczy .

Była sytuacja taka że po ekstremalnej jazdzie żeby przetestować auto jak na złość nic nie było cisza po tej jeździe ekstremalnej na 1.5 miesiąca był spokój tak jakby coś się przestawiło , ułożyło ale i tak wróciły z powrotem te dźwięki . Po wymianie osłony tarczy 1.5 tyg był spokoj i znów dźwięki wróciły a osłona byla nowa.
Proszę o jakąś poradę , 5 miesiecy z tym walczę mechanik rozkłada ręce , brak już pomysłów .
W załączniku dźwięk podczas ruszania na swiatłach , taki sam jest przy hamowaniu oczywiście nie zawsze to wystepuje na łukach jest dźwięk mniej skrobioncy a bardziej napinającej się spreżyny też trwa to sekundę .
Automatyczne połączenie postów:

Witam.
Spraw dotyczy Audi Q5 8r 2.0 TDI Quatro 2015 r.
Wystepują dźwięki w lewym przednim kole lub w lewej części zawieszenia.
Są to odgłosy skrobania metalicznego , pojekiwania trwające max sekundę . Dźwięk taki jakby ostra krawędź metalu na sekundę dotknęła tarczy. Dźwięk tak jakby na tokarce zaczynło się toczyć .
Nie ma reguły w powtarzalności dźwięków mogę przejechać 10 km po mieście i będzie ok a innym razem kilka razy będzie ten dźwięk .
Dźwięki pojawiają się najczęściej przy energicznym ruszaniu , hamowaniu i jeździe po łukach ronda itp czyli ruchy wzdłużne karoserii. Czasami zdarzy się nawet że przy powolnym ruszaniu, hamowaniu czy nawet podczas parkowaniu też potrafi skrobnac oczywiście sekunda dźwięku .
Ciekawostka taka jak podczas zahamowania skrobnie to podczas energicznie ruszenia odpowie tym samym skrobnięciem.

Na dołach nierównościach cisza , Auto prowadzi się idealnie , nie sciaga itd.

Sprawdzane były wahacze , zużycie jest na takim samym poziomie strony lewej i prawej a skrobanie słyszane jest tylko z lewej strony . Więc zrezygnowano z wymiany wahaczy .
Sprawdzane były sprężyny , sanki dokręcane ,sprawdzane poduszki silnika , na szarpakach też nic nie pokazuje ,wymieniony był lewy przegub bo była opaska zerwana przegubu , wymieniona była osłona tarczy .

Była sytuacja taka że po ekstremalnej jazdzie żeby przetestować auto jak na złość nic nie było cisza po tej jeździe ekstremalnej na 1.5 miesiąca był spokój tak jakby coś się przestawiło , ułożyło ale i tak wróciły z powrotem te dźwięki . Po wymianie osłony tarczy 1.5 tyg był spokoj i znów dźwięki wróciły a osłona byla nowa.
Proszę o jakąś poradę , 5 miesiecy z tym walczę mechanik rozkłada ręce , brak już pomysłów .
W załączniku dźwięk podczas ruszania na swiatłach , taki sam jest przy hamowaniu oczywiście nie zawsze to wystepuje na łukach jest dźwięk mniej skrobioncy a bardziej napinającej się spreżyny też trwa to sekundę .
 
Ostatnia edycja:

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1332
Porady
1
Punktów
311
Wiek
30
A to czasem nie jest ten przypadek gdzie wchodzi półoś w kielich skrzyni i jest tam łożysko które się wyrabia i obciera lub stuka ? Nie pamiętam teraz czy to w tym modelu ...
 

bartek79073

Początkujący
Dołączył
25.07.2023
Postów
15
Punktów
0
A to czasem nie jest ten przypadek gdzie wchodzi półoś w kielich skrzyni i jest tam łożysko które się wyrabia i obciera lub stuka ? Nie pamiętam teraz czy to w tym modelu ...
Możliwe że to i ta przyczyna. Tylko to jest ewidentnie z lewej strony samochodu w strefie lewego przedniego koła. Najgorsze ze nie ma powtarzalności mogę manewr powtórzyć i jest ok ale później znów to skrobniecie wystąpi.
Ostatnio drugi mechanik tez nic nie mógł znaleźć odkręcił koło poszarpal wszystkim pojeździł autem i nic nie widać . No i już ponad tydzień jest ok jeżdżę i cisza ale i tak to pewnie wróci ...

Z takich charakterystycznych sytuacji to jest tak że jak jadę po łuku ronda i jest cisza to już wiem że przy zjeździe z ronda będzie skrobniecie i odwrotnie jak skrobnie na łuku ronda to na 100% przy zjeździe bedzie cisza.
Oczywiście w chwili obecnej w kazdej sytuacji jest cisza . Pamiętam tylko jak dawniej było 1.5 miesiąca ok to zaczęło się znów skrobanie po tym jak wyjeżdżałem pod górę z garażu podziemnego i telepalo na kostce antyposlizgowej i był ten dźwięk na ułamek sekundy i od tego momentu znów się zaczęło ...jaby coś się zruszyło .
Dzięki za twoją sugestie wezmę ten kielich pod uwagę może faktycznie to to i dźwięk idzie po półosi na koło ... albo to coś w układzie hamulcowym akurat on nie był rozbierany tylko sciagane tarcze były do założenia osłony tarczy .
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1332
Porady
1
Punktów
311
Wiek
30
Jesteś na 100% pewien że tarcza kotwiczna nie dotyka nigdzie tarczy hamulcowej ani nic nie wpadło pomiędzy nie ? Takie skrobanie to najbardziej pasuje do tego .
 

bartek79073

Początkujący
Dołączył
25.07.2023
Postów
15
Punktów
0
Koło trzeba dokręcić.
No raczej dokrecone. Ale z drugiej strony może coś z tym jest ostatnio drugi mechanik wykręcał koło szarpał wszytkim no i jest ok ponad tydzień . Ale już takie coś przerabiałem było raz 1.5 tyg ok po wymianie osłony bo trzymała się na jednej śrubie z czterech i okazało się że ona nie była przyczyną bo wróciło skrobanie po 1.5 tyg a wróciło sytuacji jak wchodzilem ostrzej w zakret na nierównościach i skrobnelo i już się zaczęło historia powtarzać .raczej śruba by się nie poluzowało akurat w lewej kole...
Automatyczne połączenie postów:

Jesteś na 100% pewien że tarcza kotwiczna nie dotyka nigdzie tarczy hamulcowej ani nic nie wpadło pomiędzy nie ? Takie skrobanie to najbardziej pasuje do tego .
Automatyczne połączenie postów:

No raczej dokrecone. Ale z drugiej strony może coś z tym jest ostatnio drugi mechanik wykręcał koło szarpał wszytkim no i jest ok ponad tydzień . Ale już takie coś przerabiałem było raz 1.5 tyg ok po wymianie osłony bo trzymała się na jednej śrubie z czterech i okazało się że ona nie była przyczyną bo wróciło skrobanie po 1.5 tyg a wróciło sytuacji jak wchodzilem ostrzej w zakret na nierównościach i skrobnelo i już się zaczęło historia powtarzać .raczej śruba by się nie poluzowało akurat w lewej kole...
Automatyczne połączenie postów:
Jesteś na 100% pewien że tarcza kotwiczna nie dotyka nigdzie tarczy hamulcowej ani nic nie wpadło pomiędzy nie ? Takie skrobanie to najbardziej pasuje do tego .
Osłona tarczy była wymieniono na nową oryginalną bo trzymała się na jednej śrubie z 4. Po wymianie było ok byłem pewny na 100% że po temacie było to oczywiście wręcz . No i po 1.5 tyg wrocilo więc raczej przyczyną nie byla osłona tarczy . Ale dziwne że po jej wymianie ustało . Dla mnie to dziwactwo.
Automatyczne połączenie postów:

Trzeba zamontować stetoskop elektroniczny. Po nitce do kłębka dojdziesz źródła.
 
Ostatnia edycja:

bartek79073

Początkujący
Dołączył
25.07.2023
Postów
15
Punktów
0
Jesteś na 100% pewien że tarcza kotwiczna nie dotyka nigdzie tarczy hamulcowej ani nic nie wpadło pomiędzy nie ? Takie skrobanie to najbardziej pasuje do tego .
Dodam jeszcze jedna rzecz na zakrętach np ronda itp jeśli ten dźwięk wogole wystąpi to jest słyszalny jakby w progu lub dole drzwi , pewnie z pędem powietrza jest w tym miejscu słyszane , ale pierwsze odczucie jakby coś metalicznego poleciało mi w schowku drzwi ...żona jeżdżąc autem też tak to słyszy , znajomi też i jest to dźwięk mniej skrobiacy bardziej strzelającej, napinającej się sprężyny, cienki przenikliwy dźwięk jakby coś się przemieściło... też sekunda dźwięku .

Zaś mocniejsze ruszanie i hamowanie to bardziej perfidnie skrobiacy dźwięk jak na nagraniu wszytko w strefie koła. Głośność we wszystkich przypadkach zależy od intensywności manewru...
Może to coś w układzie hamulcowym jarzma , zaciski .. sam nie wiem co tam może haczyc i zaczepiać . Pisałeś o łozysku w kielichu co wchodzi w skrzynie ale to by było chyba cały czas lub bardziej słyszalne na środku auta .. chyba że się mylę.
Jak problem się rozwiąże dam znać to może komuś się to przyda na razie jest cisza ciekawe tylko jak długo...
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3085
Porady
4
Punktów
365
Trzeba zamontować stetoskop elektroniczny.
Automatyczne połączenie postów:

Xanax jeszcze jest dobry...
Automatyczne połączenie postów:

( po prostu gra jest niewarta świeczki, chyba że masz worek pieniędzy dla warsztatów ) a też nie jest powiedziane, że jak wrzucisz kilkanaście tys. to objaw ustąpi.
Automatyczne połączenie postów:

Ciekawostka taka jak podczas zahamowania skrobnie to podczas energicznie ruszenia odpowie tym samym skrobnięciem.
Wymień prowadnice zacisków.
 
Ostatnia edycja:

bartek79073

Początkujący
Dołączył
25.07.2023
Postów
15
Punktów
0
Właśnie prowadnice zacisku, mogą dawać taki dźwięk, Blokuje się zacisk na prowadnicach.
Ok dzięki wezmę to pod uwagę jak znów te dźwięki wrócą..i dam znać.
Na internecie jest dużo opisanie że Audi A4, A5, A6, A7 i Q5 miały jakaś wadę fabryczną w miejscu gdzie wchodzi półoś w skrzynie i luz się wyrabia na otworze w który wciśnięte jest łożysko tylko objawy to stukanie dragania przy przyspieszaniu tylko ja takich objawów nie mam ...
Chyba że to początek tego . Moja Q5 z 2015 roku po lift przebieg 150 tys nie wiem czy taka wadę fabryczną miała jeszcze .
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4233
Porady
5
Punktów
1231
ja bym jeszcze dodał zacisk;
- tulejki albo zatarte albo wytarte
- odwrotnie poskładane tulejki zacisku. tutaj są chyba różne, dwa rodzaje: górna i dolna?
- brak sprężyny trzymającej zacisk
- kamyczek pomiędzy tarczą i osłoną co jak się ustawi to trze
 

bartek79073

Początkujący
Dołączył
25.07.2023
Postów
15
Punktów
0
ja bym jeszcze dodał zacisk;
- tulejki albo zatarte albo wytarte
- odwrotnie poskładane tulejki zacisku. tutaj są chyba różne, dwa rodzaje: górna i dolna?
- brak sprężyny trzymającej zacisk
- kamyczek pomiędzy tarczą i osłoną co jak się ustawi to trze
Dzięki za info.
Co do kamyczka to odpada bo nowa osłona tarczy była wymieniana. Nic tam nie było . Ale pozostałe rzeczy to całkiem możliwe bo nie było to rozbierane jeszcze ..
Oby nie sprawa luzu na łozysku w półosi na wejściu do skrzyni lewa strona , dużo o tym pisza ze były wady fabryczne osadzenia tego łożyska . Auto jest 2015 r 2.0 TDI 150 KM CSUA mam nadzieję że w tym roczniki nie było już tych wad.
U mnie zaś są całkiem inne objawy nie mam stukania i wibracji przy ruszaniu a skrobniecia czasami potrafią się uciszyc na tydzień i więcej ..
 

bartek79073

Początkujący
Dołączył
25.07.2023
Postów
15
Punktów
0
Witam.
Byłem w końcu u innego mechanika standardowo nic nie znalazł. Sprawdzal łożysko podpory półosi lewej czy jest luz i jest idealnie mam już nowy typ po poprawkach , sprawdzał prowadnice w hamulcach wszystko jest ok.
Wszystko jest wykluczone oprócz wachaczy dokładnie chodzi o prosty i banan z zewnatrz wyglądają ok może wewnatrz tuleji jest sparciale i trze o metal czasami, ale skoro nie stuka auto ładnie się prowadzi a w chwili obecnej już z miesiąc jest cisza to na razie nie będę ich wymienial..
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
6634
Porady
2
Punktów
1844
Miasto
Koszęcin
Może pogadaj z tymi co na zdjęciu. Oni sporo wiedzą o metalicznych dźwiękach. A tak na serio takie dziwne dźwięki fajnie wychodzą na stanowisku do sprawdzania amortyzatorów na SKP. Szczególnie jak maszyna już zwalnia i telepie autem
 

Załączniki

  • metallica.jpg
    metallica.jpg
    34,5 KB · Wyświetleń: 0

bartek79073

Początkujący
Dołączył
25.07.2023
Postów
15
Punktów
0
Może pogadaj z tymi co na zdjęciu. Oni sporo wiedzą o metalicznych dźwiękach. A tak na serio takie dziwne dźwięki fajnie wychodzą na stanowisku do sprawdzania amortyzatorów na SKP. Szczególnie jak maszyna już zwalnia i telepie autem
Dzięki za sugestie trzeba będzie to sprawdzić .
 
Do góry Bottom