1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

MG ZT 2.5 190 benzyna problem z uruchomieniem silnika

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Gustlik0, 2-09 18.

  1. Gustlik0

    Gustlik0 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    Witam mam problem z autem MG ZT otóż po nocy lub dłuższym postoju auto odpala normalnie a za chwilę pracuje na "3gary" i trzeba pompować pedałem gazu by auto zaczęło wkręcać się na obroty . Jak samochód się już wkręci to auto normalnie pracuje trzyma obroty ale podszarpuje.wymienilem cewki świece wymienilem uszczelki kolektora dolotowego byłem u gazownika i gazownik stwierdził że ma bardzo długie czasy wtrysków benzyny ok6ms i musiał zubożyć mieszanke na gazie żeby się pokryło z mapą paliwowa. Ja z mojej strony psikałem wszędzie plakiem ale nigdzie nie wykryłem żeby gdzieś lewe powietrze ciągło ponizej zamieszczam linki z pracy samochodu. Dodam że nie ma błędów



     
  2. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    322
    Docenione treści:
    32
    6ms to masakra. A teraz kolego pokaz czasy wtryskow gazu. Licze ze to sekwencja. Stawiam na instalacje gazowa ktora rozwalila mape benzyny

    I jeszcze zubozyl mieszanke to wydluzyl czasy gazowe. Trzeba by bylo zrobic reset do ustawien fabrycznych mapy benzynowej a potem brac sie za sprawdzanie ciśnień i wtryskiwaczy gazowych. Dlugie masz wezyki od wtryskiwaczy do kolektora?
     
    Ostatnio edytowano: 2-09 18
  3. Gustlik0

    Gustlik0 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    Gazownik twierdzi że nie wyreguluje instalacji dopóki nie ogarnę benzyny tak to jest sekwencja zagoi czy jakoś tak wężyki mam krótkie bo listwy mam pomiędzy kolektorami ssącymi

    Zavoli

    A problem dotyczy benzyny

    teraz ma 4-3ms ale po nocy benzynowe leja i ma 5-6ms

    Zaczyna mieć długie czasy wtrysków benzyny jak jest po nocy lub długo stoi i jest wystudzony
     
    Ostatnio edytowano: 2-09 18
  4. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    322
    Docenione treści:
    32
    Te benzynowe nie sa straszne. Ale gazowe sa troche dlugie na tym filmie. Sprawdz cisnienie paliwa.
     
  5. Gustlik0

    Gustlik0 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    Ma długie czasy wtrosków jak jest zimny jutro po nocy wrzucę film po nocnym odpalaniu. Ale to może być ciśnienie paliwa? Skoro na ciepłym normalnie odpala?
     
  6. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    322
    Docenione treści:
    32
    To jest droga przez mękę benzyna plus sekwencja. Sprawdzaj wszystko po kolei. Cisnienie paliwa. Czujnik temp cisnienie w dolocie. Kompresje. A gazownik robil ci kalibracje na tych cieplych parametrach?
     
  7. diagnostawawa

    diagnostawawa Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    394
    Docenione treści:
    31
    Miasto:
    Warszawa
    Przeczytaj mój temat o octavi 1. Podobne problemy i pomogla wymiana pompy paliwa
     
  8. Gustlik0

    Gustlik0 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    Sprawdzę ta pompę paliwa bo już sam niewiem co to jest:/

    Kalibracje robił na zimnym silniku i dlatego mówił że mam długie czasy wtrysków po za tym na zimnym silniku jak mowie chodzi na 3 gary i muszę pod pompować pedałem gazu by się wkręcił na obroty
     
  9. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    322
    Docenione treści:
    32
    Kalibracje si robi na cieplym
     
  10. Gustlik0

    Gustlik0 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    W sumie szczerze to niewiem jak robił poprostu podjechałem i zostawiłem im auto o 8:00 a o 10:00 dzwonili że ustawili gaz ale ma długie czasy wtrysków benzyny i musieli mieszankę zubożyć żeby dostosować do czasów benzyny
     
  11. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 361
    Docenione treści:
    648
    Miasto:
    Szczecin
    Długie czasy wtrysku benzyny dlatego że w kanałach sond lambda ECM jest zablokowany.
    Zwróć uwagę nie zmieniają się parametry. Ten element trzeba naprawić.
     
  12. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    322
    Docenione treści:
    32
    Masz program widze to sam z jakims kolega zrob sobie kalibracje

    Zmieniaja sie parametry sond stanislaw

    Zmien pompe paliwa. Zrob kalibracje a potem ustaw temp przelaczenia na 30 stopni z 45 i zapomnisz o benzynie. Wstaw przekaznik na pompe jak nie masz. Ale jak jestes kompletnym laikiem w tym to nie wycinaj pompy przekaznikiem sam
     
    Ostatnio edytowano: 2-09 18
  13. Gustlik0

    Gustlik0 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    Sonda nie będzie zmieniać parametrów jeśli nie jest podlaczona. Chyba że mówisz o tym filmiku w którym weszlem do auta przez delfa

    Ale czemu mam wycinać pompę paliwa? Dzisiaj jechałem zatankować auto gazem i zapomniałem podłączyć go pod lapka i jak odpalalem go to ciężko wchodził na obroty potem zaczął falować i prawie zgasł zszedł tak nisko że na chwilę check silnika się zapalił ewidentnie coś na benzynie się niedobrego dzieje

    A temperaturę gazu mam ustawioną na 25 plus czas przełączania na gaz tra 15s nie da się niżej zejść po za tym to nie naprawa bo na benzynie musi te pracować
     
  14. Gustlik0

    Gustlik0 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    Zamieszczam pracę silnika po nocy stojąc pod gołym niebem temperatura otoczenia 15.5

     
  15. marcin www

    marcin www Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 18
    Postów:
    322
    Docenione treści:
    32
    Stawiam na pompe i rozjechane czasy benzynowe przez czasy lpg. Sprawdź wtryskiwacze gazowe
     
  16. diagnostawawa

    diagnostawawa Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    394
    Docenione treści:
    31
    Miasto:
    Warszawa
    Nie 4 sekundy tylko milisekundy :p

    Co do pompy to mam obawy czy to trafna diagnoza. Ale musisz wpiąć manometr i sprawdzic jakie jest ciśnienie.
     
  17. Gustlik0

    Gustlik0 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    Teraz miałem sytuację jak nagrałem filmik że skoczyłem 3km na pocztę zgasiłem auto pisałem na pocztę wróciłem po 10min odpalam auto chodzi normalnie na benzynie zaczynam cofać i czuję że nie reaguje na pedał gazu obstawiam że go zalewało pod pompowałem gazem i auto zaczęło wkręcać się na obroty jadę dalej i czuję że jakieś mułowate na tej benzynie jest ciągnie do 4tys obrotów i czuję że buczy pedał gazu wciśnięty do podłogi przejeżdżam do ronda oddalonego od poczty hmm 2km zawracam na rondzie i auto nagle dostało kopą wkręca się na obroty visy działają auto ciśnie jak głupie cały czas to benzyna była

    Wątpię że to pompa bo odpala normalnie tylko po chwili około 5-10s zaczyna na 3 gary chodzić i albo sam się "ogarnie" albo muszę mu pomóc pedałem gazu i jak wejdzie na obroty to już chodzi

    Też czasem na ciepłym odpala tak jakby nie umiał się wkręcić na obroty to znaczy odpala i czuję że ma 200obrotow 300 i potem już wkręca się na 900
     
  18. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 361
    Docenione treści:
    648
    Miasto:
    Szczecin
    Do sterowania pracą silnika służy m. in. sonda lambda jak są odłączone to /niecenzuralne słowa/.:banghead:.
     
  19. Gustlik0

    Gustlik0 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-05 13
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    Ale sondy działają na benzynie przecież na gazie widzę ze sondy nie są podlaczone
     
  20. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 361
    Docenione treści:
    648
    Miasto:
    Szczecin
    Idź się utop.