• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mitsu Carisma GDI 1.8 99 r. kręci nie pali

Tomkoff

Początkujący
Dołączył
11.03.2021
Postów
23
Punktów
3
Miasto
okolice Poznania
Witajcie, trafiło do mnie tytułowe auto które nie chce za cholerę zagadać

Dotychczas sprawdziłem:
błędów brak - kody migowe, po wypięciu pętli immo przy stacyjce zapisuje się błąd w sterowniku silnika więc uznaję że diagnostyka błędów działa, pompa paliwa w baku działa, iskra jest.
Poza sterownikiem silnika jest jeszcze moduł wtryskiwaczy - zaglądałem tam i sprawdzałem napięcia jest ok.
Nie daje mi spokoju immo...
Ktoś z Was w okolicach Poznania zrobił by immo off w sterowniku MD355869?
Może jakieś inne pomysły?
 

Tomkoff

Początkujący
Dołączył
11.03.2021
Postów
23
Punktów
3
Miasto
okolice Poznania
Na zmywaczu auto chodzi,
problem z immo wykluczyłem jednak, sprawdziłem napięcie na czujniku paliwa przy pompie WC - w normie
Podmieniłem moduł wtryskiwaczy na ścianie grodziowej, przekaźnik od modułu wtryskiwaczy ok, pompy w zbiorniku i główny ok. Jedynie nie jestem pewny czy same wtryskiwacze chodzą, sprawdzając na diodę nic nie pokazywało zresztą tam chyba wtryski na jakieś inne napięcie chodzą i dlatego dodatkowy moduł?
 

Vicia

SuperMechanior
Dołączył
26.12.2018
Postów
2932
Porady
1
Punktów
701
Wiek
35
Miasto
Centrum Kraju
Słuchaj ...a jakie ciśnienie daje pompa? Użytkowałem carisme z gdi bardzo wdzięczne auto ...w tej pompie są jakieś zaworki z filterkami i że jak się zasyflą to jest problem z odpaleniem ....sprawdź też czujnik położenia przepustnicy czy gdzieś nie ma przerwanego przewodu albo być może jest przestawiony, ogólnie cała przrpustnica się Kubiaka syflic i co jakiś czas trzeba było czyścić i uczyć ją obrotów.
Ale z tego co wiem aa przepustnica jest na linkę czy elektroniczna?
One te na linkę miały jakaś wadę fabryczną bo falowały obroty jakaś tam za 700 zł kiedyś ktoś robił regenerował i zalatwialo problem ..a w elektronicznej odklejały się magnesy ...
Albo jeszcze rozrząd przestawiony lub czujnik któryś nie domaga
 

Tomkoff

Początkujący
Dołączył
11.03.2021
Postów
23
Punktów
3
Miasto
okolice Poznania
Volty na czujniku 2.8 - 3.0 czyli ciśnienie w normie. Porównałem te wskazania również z innym autem. Gdyby filterek był zapchany to czujnik by pokazał tak sądzę za niskie.
Przepustnica sprawdzona wzrokowo ale zakładam gdyby było coś nie tak byłby błąd.
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
6072
Punktów
990
Wiek
75
Miasto
Szczecin
.Potrzebny tester do odczytania ciśnienia na rampie.
Pewnie pompa wysokiego ciśnienia wysiadła.
To auto ma min. 25 lat i tu jest problem.
Z ego co widzę podejście do tematu amatorskie.
Są jeszcze manometry , ciśnienie na railu 50 bar na biegu jałowym.
 

Tomkoff

Początkujący
Dołączył
11.03.2021
Postów
23
Punktów
3
Miasto
okolice Poznania
Zgadza się podejście amatorskie, gdybym w tym temacie był profesjonalistą nie pytał bym tutaj tylko auto by już paliło - ale to tak na marginesie.
Moim celem było wykluczyć usterki elektryczne - auto trafi do mechanika.
Jeśli jeszcze ktoś miałby jakieś sugestie zapraszam do dyskusji a udzielającym się w temacie dziękuję.
 
Do góry Bottom