• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mitsubishi Colt VI 2004 - Błąd poduszek B1417

xaw

Uczestnik
Dołączył
4.05.2018
Postów
30
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Jelenia Góra
Witam.

Mam Colta z palącą się kontrolką poduszek.

Historia była następująca, komputer pokazywał błąd B1419 Czujnik przyspieszenia z przodu z lewej strony m- przerwa w obwodzie. Kostka wisiała luzem (kostka inna niż w czujniku, przewody czarno-pomarańczowy i pomarańczowo-czarny).

Wymieniłem kostkę na taką jak w czujniku (żółta kostka z przewodami biało-niebieskim i czarno-niebieskim), polutowane przewody pomarańczowo-czarny z biało-niebieskim i czarno-pomarańczowy z czarno-niebieskim.

Po tej operacji i podłączeniu czujnika wywala błąd B1417 Czujnik przyspieszenia (G) z przodu z lewej strony - niskie napięcie, błędu nie da się wykasować.

Aku naładowane do pełna i dodatkowo podłączony prostownik, błąd nie znika.

Jakieś pomysły ?

Sprawdzone połączenie, pin 1 wtyczki czujnika teraz kabel biało-niebieski ma przejście do pinu 20 wtyczki sterownika ABS w tunelu (MR587759 DPSCB) a pin 2 wtyczki teraz czarno-niebieski ma przejście do pinu 21 wtyczki sterownika

Czujnik PMR587419 podmieniony, te same objawy.

Pozdrawiam
 

xaw

Uczestnik
Dołączył
4.05.2018
Postów
30
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Jelenia Góra
Pytanie ... czy można na próbę zamienić kable w czujniku miejscami, nie wywali poduszek ? i drugie pytanie; z drugiej strony jest czujnik PMR587418 i kostka do niego podpięta jest taka jak była pierwotnie z tej strony, czy oba czujniki są kompatybilne i pinologia jest taka sama ?
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2820
Punktów
511
Wiek
57
Miasto
WLKP
Przewodów nie zamieniaj a czujniki zawsze byly takie same po prawo i po lewo.
 

xaw

Uczestnik
Dołączył
4.05.2018
Postów
30
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Jelenia Góra
Problem jest taki, że prawy to PMR587418, ma inną wtyczkę, poza tym ktoś kto poprzednio go montował, zespawał go spawarką do plastiku na głucho, jak go wyrwę to będę miał już dwa problemy :/ lewy to PMR587419, te mam dwa, i jeden jest na 100% sprawny (wyjęty z jeżdżącego colta, ale nowszego). Nie mam pojęcia czy te dwa czujniki pomimo różnych wtyczek są zamienne. Zamienię przewody, mam nadzieję, że mi poducha łba nie urwie
 

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
2027
Punktów
401
Wiek
38
Miasto
PLE
Trzeba było założyć taki czujnik jaki powinnien być a nie kostki przerabiać no kto to widział żeby taką fuchę odstawiać. Z jakiegoś powodu się różniły prawda? Np żeby ich nie mieszać.
 

xaw

Uczestnik
Dołączył
4.05.2018
Postów
30
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Jelenia Góra
Trzeba było założyć taki czujnik jaki powinnien być a nie kostki przerabiać no kto to widział żeby taką fuchę odstawiać. Z jakiegoś powodu się różniły prawda? Np żeby ich nie mieszać.
Masz racje.
Powód kombinowania jest prosty, założony był już inny czujnik, drugi był ale aucie, oba z gotowa do wójtowania kostka a stara kostka jest zielona i zjedzona przez wodę. Czujniki wyglądają identycznie, inna jest tylko kostka, wiele razy już zamieniałem jakieś czujniki na inne kompatybilne i działało.
Ale Ok, skoro uważasz, ze są niezamienne, zamawiam taki sam jak z prawej strony z kostka. Nie robiłem jeszcze colta, i nie mam z tym doświadczenia, z tąd ten temat. Mam nadzieje, ze nie zostanę z trzema czujnikami, kilkoma setkami w plecy i ciągłym błędem :(
Dam znać jak przyjdzie czujnik.
Pozdrawiam
 

xaw

Uczestnik
Dołączył
4.05.2018
Postów
30
Punktów
0
Wiek
37
Miasto
Jelenia Góra
Wymiana obu czujników na PMR587418 z ori wtyczkami załatwiła sprawę. Dzięki za pomoc.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2820
Punktów
511
Wiek
57
Miasto
WLKP
Przewody można zamienić miejscami.
A próbowałeś oba czujniki zamienić miejscami ?
Czujniki są z elektronika w srodku to wytłumacz mi jak mozna zamienic do niego przewody.Fakt,zamienic zawsze mozna tylko jaki bedzie tego efekt.
 

slaweuszek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2018
Postów
1765
Porady
3
Punktów
382
Wiek
47
Miasto
Gorzów Wielkopolski
Nic się nie stanie jak zamienisz przewody i poduszki nie wystrzelą - po prostu będzie stały błąd w sterowniku. Miałem już kilka takich przypadków.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2820
Punktów
511
Wiek
57
Miasto
WLKP
I co ci dała ta zamiana jeszcze napisz.To był twój tylko zmarnowany czas nic wiecej.Tylko taką podpowiedzia wprowadzasz innych w bląd.Jeszcze mozna tez pozamieniac od bocznych tez jak komus sie nudzi.
 

slaweuszek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2018
Postów
1765
Porady
3
Punktów
382
Wiek
47
Miasto
Gorzów Wielkopolski
Nie bardzo kumam o co Ci chodzi ...
Pytałeś o zamianę przewodów, więc Ci napisałem że nic się nie stanie.
Miałem uszkodzną instalację w aucie i brak wtyczek ( auto po dzwonie ). Podłączyłem przewody na przysłowiową pałę i powstał błąd zwarcia lub przerwy w obwodzie ( już dokładnie nie pamiętam ) - zamieniłem przewody miejsca i błąd zniknął.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2820
Punktów
511
Wiek
57
Miasto
WLKP
O to chodzi ze napisałes ze (przewody mozna zamieniac miejscami)Nie mozna.Mozna na zapalnikach tylko a nie na czujnikach.Przeczyta to jeden z drugim kombinator i bedą tak kombinowac na czujnikach az w koncu worki wyleca w powietrze.
 

slaweuszek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2018
Postów
1765
Porady
3
Punktów
382
Wiek
47
Miasto
Gorzów Wielkopolski
Ty wiesz swoje a ja swoje - nie zmienia to faktu, że eksperymentowanie przy czujnikach lub zapalnikach poduszek powietrznych wiąże się z ryzykiem ich ODPALENIA i zawsze robimy to na własną odpowiedzialność.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2820
Punktów
511
Wiek
57
Miasto
WLKP
Dwóch znajomych odpaliło.Podłączając sensor i nie przykrecając do masy.Ja w BMW E46 wyłłączyłem zapłon na raz i to moja wina i wyjmowałem sterownik po kolizji bocznej i odpaliła w kierownicy.
 
Do góry Bottom