1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

ML W 163 2.7 Ciśnienie w układzie chłodzenia, zasysanie węża

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika MartinFG, 26-09 18.

  1. MartinFG

    MartinFG Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-09 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    Proszę o poradę bo mam problem z układem chłodzenia w MB w 163 2.7 cdi.

    Robi się wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym, również bombluje powietrze ( przy spuszczaniu ciśnienia w zbiorniczku przez odkręcenie korka ) z tego cienkiego węża który jest między termostatem, a zbiorniczkiem wyrównawczym ( wejście od dołu ),przy 3000 obrotów i zamkniętym układzie widać jak z tego węża do zbiornika dostaje się płyn bardzo jasny bo zmieszany z micro bąbelkami powietrza. uzależnione jest to od prędkości ( przy 90 km/h nawet z lawetą załadowaną wyrzuca mniej płynu niż np. przy 120 bez lawety ) Na 1500 kilometrów z lawetą przy prędkościach 100-100km/h ubytek około 0.7-0.8 litra. Przy jeździe po mieście jest wszystko ok. Na postoju auto rozgrzewałem do 96 stopni i włącza się wiatrak, który zbija temperaturę do 93 stopni i się wyłącza. Po kilku takich próbach węże są normalnie twarde i nie wyrzuca płynu.

    Test na obecność spalin w układzie chłodzenia nic nie pokazał.

    Wąż od termostatu do chłodnicy jest przez cały czas pusty ( słyszę jak się przelewa mała ilość płynu gdy go podnoszę i opuszczam ) Przy pełnym rozgrzaniu silnika, gdy spuszczę ciśnienie z układu, zakręcę zbiorniczek wyrównawczy i dodam gazu tak do 3000 obrotów to wąż od termostatu do chłodnicy zasysa na płasko, niestety dolnego węża nie sprawdziłem. Wywaliłem termostat i jest już lepiej, wąż górny jest napełniony płynem i przy ściskaniu czuć, że jest pełny płynu lecz dolny wąż zasysa prawie na płasko. Zdjąłem chłodnicę i nie widać żeby była zakamieniona. Bez termostatu również wyrzuca płyn korkiem

    Korki do zbiorniczka mam trzy i na każdym jest to samo.

    Zrobiłem tym autem w takim stanie ( większość z lawetą ) ponad 40 000 km

    Z góry dziękuję

    Pozdrawiam

    Marcin
     
  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 241
    Docenione treści:
    613
    Miasto:
    Szczecin
    UPG lub pęknięta głowica.:(
     
  3. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 155
    Docenione treści:
    1 291
    Miasto:
    turek
    Albo pompa.
     
  4. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Upg
     
  5. MartinFG

    MartinFG Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-09 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Też myślę, że to uszczelka pod głowicą, ale dlaczego nie pokazuje tego tester na CO2??

    Tylko jak trzymam go na obrotach to aż zasysa węże, wiec widać ze pompa dobrze kręci.
     
  6. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 443
    Docenione treści:
    252
    Miasto:
    Radom
    A olej nie dostaje się do układu? Te przewody co ich ściska nie są "galaretowate"? Guma robi się taka po kontakcie z olejem.
     
  7. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Test na co2 nie zawsze pokarze a uszczelka pod glowica bedzie szrot
     
  8. jurek1313

    jurek1313 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    860
    Docenione treści:
    59
    Miasto:
    wólka
    po karze
     
  9. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 443
    Docenione treści:
    252
    Miasto:
    Radom
    Jak już to prędzej głowica pęknięta, częste przypadki w nich. UPG to jeszcze w CDI-ku nie robiłem, co nie znaczy że nie może być wydmuchana.
     
  10. MartinFG

    MartinFG Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-09 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0

    Płyn chłodniczy i zbiorniczek wyrównawczy czysty, w oleju wody tez nie widać.
     
  11. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 155
    Docenione treści:
    1 291
    Miasto:
    turek
    martin, jakieś wieści?
     
  12. MartinFG

    MartinFG Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-09 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Nie mam pomysłów, sprawdziłem chłodnicę i środku wygląda jak nowa. Trochę śmieci było pomierzy chłodnicami ( klimy i wody )
    w tym tygodniu spróbuje jeszcze wymienić te węże co zasysa na twardsze bo kolega w ML-u ma mocniejsze i pompę wody.
    W tym silniku jest jakaś procedura odpowietrzania układu chłodzenia ??
     
  13. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 443
    Docenione treści:
    252
    Miasto:
    Radom
    Nie ma takowej a przynajmniej ja o niej nie słyszałem.