1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Modyfikacja układu hamulcowego

Dyskusja w 'Układ hamulcowy' rozpoczęta przez użytkownika NorbertK, 3-08 20.

  1. NorbertK

    NorbertK Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-01 15
    Postów:
    814
    Docenione treści:
    118
    Montuje w polonezie tylne zaciski z Alfy 147 a jednocześnie pompę, serwo i korektor Lucas. Dziś naszła mnie taka mysl ze skoro korektor lucasowy był zaprojektowany aby tylne hamulce bębnowe się nie zblokowały a te z reguły są słabsze niż tarczowe to gdy połączę ten kolektor z tarczami 251mm to czy przypadkiem tył nie będzie miał tendencji do blokowania się? A może zrobić taki mix jak bodajże w trucku że dać pompę i serwo Lucas a korektor zostawić bendixowy?
     
  2. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    1 604
    Docenione treści:
    338
    Miasto:
    PLE
    Przecież korektor możesz doregulować do właściwego hamowania. Pod stworzony układ.

    Przecież reasumując wszystkie działają na tej samej zasadzie co nie? Pojazd lekki hamulec słabszy, pojazd dociążony hamulec mocniejszy.
     
    toomii76 lubi to.
  3. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 352
    Docenione treści:
    2 215
    Zamontuj se po drodze na rurkach do tyłu coś takiego i se wyregulujesz na podstawie doświadczeń...:)

    633095_1.jpg
     
    arni_poznań i toomii76 lubią to.
  4. NorbertK

    NorbertK Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-01 15
    Postów:
    814
    Docenione treści:
    118
    Nie bardzo widzie możliwość regulacji. Korektor Lucas działa na zasadzie kulki która blokuje przepływ w zależności od opóźnienia samochodu.
     
  5. Mattii

    Mattii Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    1 125
    Docenione treści:
    175
    Miasto:
    Maszewo
  6. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 382
    Docenione treści:
    1 841
    Miasto:
    PZ
    Pompa abs jest regulatorem siły hamowania także nic więcej nie potrzebujesz
     
  7. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 352
    Docenione treści:
    2 215
    Nie ma się co przejmować i spokojnie można mieszać elementy układu hamulcowego, chu...j z tym, że jakiś jełop inżynier je policzył tak żeby pasowały do siebie parametrami i zapewniały optymalną pracę...:)
    Przecież inżynierowie z fabryki przewidzieli -że podczas eksploatacji pojazdu znajdą się grzebacze, dla których pojęcie obliczenia parametrów to abstrakcja i że będą pakować co tylko im w łapy wlezie, dumnie nazywając to ,,tuningiem,,- w związku z tym już na desce kreślarskiej przewidzieli swobodę doboru elementów przez domorosłych tunerów...:)
     
  8. Mattii

    Mattii Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    1 125
    Docenione treści:
    175
    Miasto:
    Maszewo
    A świstak siedzi...
    A hamulce to technologia nasa? Nie mozna ulepszyć układu? Bo co? Za dużą sprawność bedzie miał? Jak zachowa odpowiedni rozkład siły hamowania to źle? Lepiej, żeby hamował przestarzałym układem na odcinku 150 metrów z 50km/h (na wyrost ;))
     
  9. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 352
    Docenione treści:
    2 215
    Oczywiście, że nie nasa...:) I oczywiście, że można ulepszać...ale czy sądzisz, że układ hamulcowy, a w szczególności pompa zaprojektowana była na dowolne modyfikacje, czy też raczej jej skok/pojemność/ siła potrzebna w celu wytworzenia odpowiedniego ciśnienia na układzie, była zaprojektowana pod konkretne odbiorniki ? :)
    Natomiast sprawność układu to nie chodzi o to aby ci lepiej, czy gorzej hamował tył/przód, ale ma podczas awaryjnego hamowania zapewnić w miarę stabilne i przewidywalne zachowanie pojazdu... po co zatem są wykonywane testy zachowania się pojazdu podczas hamowania ? :)
    Nie jak najbardziej bardzo dobrze :) ale skąd wiesz czy rozkład sił będzie dobry dobierając na pałę elementy bezpośrednio odpowiedzialne za te siły ? :)

    ps. wbrew pozorom ,,przestarzały,, układ hamulcowy jaki był zastosowany w Polonezie (tarcze przód, bębny tył ) dawał sobie bez problemu radę z zatrzymaniem masy tego bolidu, ale był jeden podstawowy i bezwzględny warunek - musiał byś sprawny i w dobrym stanie technicznym...:)
     
  10. Mattii

    Mattii Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    1 125
    Docenione treści:
    175
    Miasto:
    Maszewo
    Nie wiem czy tak na pałę, wystarczy podjechac na spk na rolki i wiadomo jak hamuje poszczególna ośka.

    Dla mnie to logiczne, że jak wkładam dużo wiekszy zacisk lub w ogóle zmiana cylinderka na zacisk to pompa musi być z większą sekcją.

    Co ma wpływ na stabilność pojazdu podczas awaryjnego hamowania ? No rozkład siły hamowania. Pomijam sprawną zawieche, amory opony etc. bo o heblach rozmawiamy...
     
    WOODOO lubi to.
  11. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 352
    Docenione treści:
    2 215
    Jak najbardziej prawidłowa logika...:) I w ten sposób wszystkie modyfikacje będą miały ręce i nogi...:)
     
  12. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 382
    Docenione treści:
    1 841
    Miasto:
    PZ
    Nie przejmujcie się za bardzo :) miałem do czynienia z wynalazkiem o nazwie VDL pro city, w tym czymś hamulce VW transportera T5 były pomieszane z hamulcami ciężarówki Iveco eurocargo :D w następującej konfiguracji :
    - pompa hamulcowa i ABS VW T5
    - przednie zaciski i tarcze VW T5
    - przednie czujniki ABS VW T5
    - tylne zaciski Iveco eurocargo
    - tylne tarcze hamulcowe Mercedes Atego
    - tylne czujniki ABS ford Galaxy
    - tylne piasty i koronki ABS :confused: nie wiem
    I wiecie co? Te hamulce działały :D także bez przesady, jeśli kolega odpowiednio dobierze podzespoły to te hamulce będą lepsze niż fabryka
    Norbert mam jeszcze jedno pytanie, mierzyłeś tłoczki tylnych i przednich zacisków? Jeśli tłoczki tylne są mniejsze niż przednie to automatycznie są słabsze :) rozumiem że ABS jednak nie montujesz?
     
    toomii76 lubi to.
  13. NorbertK

    NorbertK Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-01 15
    Postów:
    814
    Docenione treści:
    118
    Mierzyłem. Orinalnie przód miał 48 a tyl 38.
    Teraz przód jest 54 a zaciski tylne z Alfy mają 38. Wiec jedyna zmiana z tyłu to średnica tarczy i wieksza niezadownosc.
    Z przodu sa tarcze 257mm wentylowane z Fiata palio weekend, a z tyłu będą 251 z fiata stilo.
     
  14. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 382
    Docenione treści:
    1 841
    Miasto:
    PZ
    To nie ma opcji żeby tylne się blokowały

    Ja do mojego Audi też zamontowałem przednie hamulce od mocniejszej wersji silnikowej i jest różnica niebo a ziemia :) teraz mam porównanie bo kupiłem sobie drugie takie samo Audi ale bez modyfikacji i czasami się zapominam, myślę że jadę tym z lepszymi hamulcami :D warto zamontować coś mocniejszego bo nie trzeba tak mocno dusić pedału hamulca no i klocki dłużej wytrzymają
     
    Ostatnio edytowano: 4-08 20
  15. NorbertK

    NorbertK Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-01 15
    Postów:
    814
    Docenione treści:
    118
    Powiem więcej. W moim polonezie gdy miałem jeszcze z przodu i z tyłu oryginalne zaciski bendix czyli taki sam układ jak fiacie 125 to po zmianie felg z 13 na 14 (średnica całego koła pozostała mniej więcej taka sama) okazało się że ciężko jest zahamować z piskiem opon.
     
  16. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 382
    Docenione treści:
    1 841
    Miasto:
    PZ
    Hamulce w Polonezie nigdy nie były mocne :) one zawsze były bo były, ja popieram takie projekty bo jeśli nic nie docinasz, doginasz, nie dospawywujesz tylko montujesz gotowe zestawy to dlaczego to nie ma działać?