1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mokka 1.4 T problem.

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika marianno3000, 27-10 20.

  1. marianno3000

    marianno3000 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-02 20
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Łódzkie
    Mam taki problem z tym autem .Auto po dzwonie losowe odpalanie zaniżone napięcia 5v , po wymianie stera auto odpala ale problem z czujnikiem wału ,zaniża 5v .Wiązka spr zrobiona nawet nowa .Sprawdzane nawet na stole na obu sterach to samo .Czujnik jaki był w aucie to 261210324 ,kupiony drugi i to samo .Więc kupiony po vinie W0LJD7E86EB723068 taki 55571977 / 1247086 OE / 0261210325 Bosch Nadal to samo więc dalsze sprawdzania:
    Mam schemat od kolegi z forum i dla niego oczywiście podziękowania za pomoc jest tak :
    sterownik czujnik
    B56 - 3 sygnał
    B36 - 1 5+
    B20 - 2 masa

    Jeżeli mam tak podpięte i tak jest na schemacie i w wiązce w aucie nawet zrobiona osobna mam zwarcie zaniża 5v .Dalsze sprawdzenie pod zasilaczem nap 5v ogr prądowe 0,5A ,podłączenie 1 5v 2 masa powoduje że spada napięcie więc też mamy zwarcie.Więc coś tu się nie zgadza.Dalsze sprawdzenie rozcięcie jednego czujnika w środku mamy hallotron 4 pinowy ,może to być dwubiegunowy użyte tylko 3 piny jeszcze kodu nie rozszyfrowałem
    1659
    BA10
    Jak wiadomo taki scalaczek pobiera raczej bardzo mały prąd w spoczynku.
    Więc zamieniłem kabelki
    3- 5+
    2 -sygnał
    1- masa ,po takim podłączeniu brak błędu pokazały się obroty na liczniku np 2000 w parametrach w sterowniku podobnie ,auta teraz nie mogę dobrze spr po takim podłączeniu bo brak chłodnicy i
    intercooler , co tu jest grane . Wtyczka czujnika oryginał.
     
  2. Markson43

    Markson43 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    1 521
    Docenione treści:
    86
    Miasto:
    Rzeszów
    Może jakiś inny czujnik korzysta z tego samego napięcia 5V i on robi zwarcie.
     
    buli.31 lubi to.
  3. piotrek7j87

    piotrek7j87 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-06 16
    Postów:
    614
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    TM
    1 masa
    2 sygnał
    3 plus

    Napięcie od 4,75 do 5,25V
     

    Załączone pliki:

    • zzzz.png
      zzzz.png
      Rozmiar pliku:
      119,5 KB
      Wyświetleń:
      16
    marianno3000 lubi to.
  4. marianno3000

    marianno3000 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-02 20
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Łódzkie
    To jest wykluczone bo sprawdzane na stole i podłączenie pierwsze robi zwarcie ,moje drugie nie ,dziś robiona pierwsza próbna jazda kontrolka się nie zapala brak błędów od wału ,obrotomierz działa prawidłowo ,błędy jakie jeszcze zostały to p0171, p0299 ,p0691 ,auto bite więc trzeba jeszcze sprawdzić ,tylko dlaczego musiałem tak kombinować z tym wałem .Może była jakaś zmiana rocznikowo z tym czujnikiem wału.Bo takie podłączenie jakie ja zrobiłem mają czujniki wałków ,bez wtyczek sam czujnik .Dzięki piotrek7j87 właśnie taki założony i jednak moje drugie podłączenie prawidłowe ,tylko dlaczego schemat i wiązka pokazuje inaczej ,może jakaś zmiana była innego tłumaczenia nie ma .
     
    Ostatnio edytowano: 29-10 20
  5. piotrek7j87

    piotrek7j87 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-06 16
    Postów:
    614
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    TM
    Już miałem nie raz taki przypadek że 4 programy ze schematami do jednego auta i w kazdym było inaczej..Najlepiej to jak podłanczasz czujnik to pobrać sobie datasheet do tego czujnika i wtedy bedziesz wiedział jak on ma zasilania...bo podłanczając na pałę lub wg schematu można nie raz uszkodzić czujnik...Indukcyjny czujnik omomierzem sprawdzisz ale Halla już nie..bo dokładajac mu omomierz to uszkadzasz go ..Do halla jest oscyloskop...

    A z tym błedem P0171 to sprawdz sobie pokrywe zaworów czy nie jest uszkodzona bo tam będziesz miał z tego co pamietam membranę i ona moze powodowac ubogą mieszankę i dlatego bedziesz miał p0171
     
  6. marianno3000

    marianno3000 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-02 20
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Łódzkie
    piotrek7j87 oczywiście masz racje ,jestem elektronikiem ponad 20lat i może więcej pierw analog potem cyfrowa i programowanie ale człowiek w tym zawodzie będzie uczył się całe życie ,naprawiam różne urządzenia i sterowniki .Czasami jest brak opisów trzeba szukać samemu gdzie są zasilania ale są na to sposoby. Jeżeli chodzi o halla masz rację można je uszkodzić ,choć te czujniki dla motoryzacji mają lepsze zabezpieczenia. Wracając do tematu auto przyszło z oryginalnym sterownikiem ,instalacją i czujnikiem nic nie przerabiane. Sterownik był sprawdzany na stole i zgadza się zgodnie z schematem w sterowniku mamy tzw inteligentny stabilizator napięcia który zabezpiecza sterownik i czujniki przed uszkodzeniem właśnie na 5v w przypadku zwarcia na jego linii .Takich linii napięcia odniesienia może być 1 lub więcej. Jeżeli chodzi o błąd po171 i p0299 tu masz rację mogą być zaworki ,ale to już praca dla mechanika .Ja jeszcze tylko problem z tym błędem p0691 zrobię i składam resztę niech mechanik sobie zrobi i zarobi.
     
    Vicia lubi to.
  7. Vicia

    Vicia SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    26-12 18
    Postów:
    2 193
    Docenione treści:
    527
    Miasto:
    Centrum Kraju
    Mądrych rzeczy to aż miło poczytać ...dla mnie elektronika samochodowa to magia.jakas książkę na ten temat dla takich nieświadomych a chcących wejść w temat to co byś polecał?
     
  8. marianno3000

    marianno3000 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-02 20
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Łódzkie
    Jeżeli chcesz samą samochodową to polecam np
    Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych Anton Herner, Hans-Jurgen Riehl .

    Trochę cię naprowadzi . Jak ja zaczynałem to problem był z książkami i brak neta ,pierwszy licznik np jaki naprawiłem to było 8 klasie podstawówki ,ale to było wszystko analogowe potem budowa procesorów ,pamięci i ich programowanie i cyfrówka oczywiście .
     
  9. Vicia

    Vicia SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    26-12 18
    Postów:
    2 193
    Docenione treści:
    527
    Miasto:
    Centrum Kraju
    No wiadomo sprawa wszystko idzie do przodu A po 2000 roku poszło chyba raczej za szybko..
    Albo i nie..? Czy ta książka jest w języku polskim?
     
  10. marianno3000

    marianno3000 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-02 20
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Łódzkie
    Tak polski np Controller Area Network (CAN) – powstała w latach 80. XX w motoryzacji np mercedes a my w tym czasie nic na ten temat szyny can to był obce zagadnienie.
     
    Vicia lubi to.
  11. adik33

    adik33 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-08 19
    Postów:
    105
    Docenione treści:
    23
    Dzięki za podesłanie, książki, sprawdzę sobie :)