1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mondeo 15r- MK 5 TDCI T7CA potrzebny Schemat

Dyskusja w 'Pliki, pomoce naukowe poszukuję' rozpoczęta przez użytkownika Emno, 21-11 18.

  1. Emno

    Emno Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Witam,
    Panowie pilnie potrzebuje waszej pomocy, potrzebował bym schemat ustawienia rozrządu do Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI 150KM 2015 r no niestety, urwany pasek rozrządu.
    Szukałem ale cokolwiek ciężko znaleźć.
    jest to silnik PSA eHDi ,Blue HDI 150/180KM montowany np w DS4
    Głowica, popękana, wszystkie dźwigienki połamane.
    Pozdrawiam,
     
  2. Mikidz

    Mikidz Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    510
    Docenione treści:
    183
    Miasto:
    Pomorskie
    W autodacie jest przecież
     
  3. Emno

    Emno Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Niestety nie posiadam, dla tego prosił bym o pomoc i podesłanie schematu.
    Próbowałem zainstalować ale niestety nie działa.
     
  4. ObelixSP

    ObelixSP Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-04 12
    Postów:
    445
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    Łódź
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/96024b355d762ccb

    [​IMG]

    • Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
    • Wymontować następujące elementy:
      • Górna osłona silnika.
      • Dolna osłona silnika.
      • Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Użyć odpowiedniego trzpienia 4 mm.
      • " title="">Rozrusznik.
      • Środkowa pokrywa koła pasowego wału korbowego 1.
    • Założyć przyrząd blokujący koła zamachowego 2. Przyrząd nr 303-393A i 303-393-01.
    • Wymontować następujące elementy:
      • Śruba koła pasowego wału korbowego 3.
        Uwaga: Śruby koła pasowego wału korbowego NIE luzować przy użyciu klucza udarowego. Jeżeli występuje duży opór przy luzowaniu śruby, zastosować wysoką temperaturę w celu ułatwienia wymontowania. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia wału korbowego i/lub śruby.

      • Koło pasowe wału korbowego 4.
      • Górna osłona paska zębatego 5.
      • Dolna osłona paska zębatego 6.
      • Koło impulsowe czujnika kąta wychylenia wału korbowego 7.
      • Przyrząd blokujący koła zamachowego 2.
    • Podeprzeć silnik.
    • Zdjąć prawą poduszkę silnika.
    • Prowizorycznie wkręcić śrubę koła pasowego wału korbowego 3.
    • Obracać wałem korbowym w prawo, aż otwór odniesienia w kole rozrządu pokryje się 8.
    • Zamontować następujące elementy:
      • Przyrząd blokujący koła rozrządu 9. Przyrząd nr 303-735.
      • Trzpień ustalający koła zamachowego 10. Przyrząd nr 303-1059.
    • Wymontować następujące elementy:
      • Śruba rolki napinającej 11.
      • Rolka napinająca.
      • Pasek zębaty.
      • Wspornik prawej poduszki silnika.
      • Rolka prowadząca.
    Zakładanie
    • Sprawdzić, czy trzpień ustalający koła zamachowego został prawidłowo umieszczony 10.
    • Sprawdzić, czy przyrząd blokujący koła rozrządu został prawidłowo umieszczony 9.
    • Zamontować nową rolkę prowadzącą i prawy wspornik poduszki silnika. Dokręcić śruby. Moment dokręcania: 56 Nm.
    • Zamontować następujące elementy:
      • Pasek zębaty.
      • Nowa rolka napinająca. Dokręcić śrubę palcami 11.
    • Pasek musi być naprężony pomiędzy kołami zębatymi.
    • Obracać rolkę napinającą w lewo, aż wskazówka pokryje się z nacięciem 12 i 13. Użyć klucza imbusowego 14.
    • Dokręcić śrubę rolki napinającej 11. Moment dokręcania: 21 Nm.
    • Wyjąć śrubę koła pasowego wału korbowego 3.
    • Zamontować następujące elementy:
      • Przyrząd blokujący koła zamachowego 2.
      • Koło pasowe wału korbowego 4.
      • Śruba koła pasowego wału korbowego 3. Moment dokręcania: 50 Nm.
    • Wymontować następujące elementy:
      • Przyrząd blokujący koła rozrządu 9.
      • Trzpień ustalający koła zamachowego 10.
      • Przyrząd blokujący koła zamachowego 2.
    • Obrócić wałem korbowym o cztery obroty w prawo.
    • Wsunąć trzpień ustalający koła zamachowego 10.
    • Sprawdzić, czy przyrząd blokujący koła rozrządu można wsunąć 9. Jeżeli nie można wsunąć przyrządu blokującego: Powtórzyć czynność zakładania.
    • Wymontować następujące elementy:
      • Przyrząd blokujący koła rozrządu 9.
      • Trzpień ustalający koła zamachowego 10.
    • Założyć przyrząd blokujący koła zamachowego 2.
    • Wymontować następujące elementy:
      • Śruba koła pasowego wału korbowego 3.
      • Koło pasowe wału korbowego 4.
    • Zamontować następujące elementy:
      • Dolna osłona paska zębatego 6.
      • Górna osłona paska zębatego 5.
      • Koło impulsowe czujnika kąta wychylenia wału korbowego 7.
      • Koło pasowe wału korbowego 4.
      • Śruba koła pasowego wału korbowego 3. Moment dokręcania: 70 Nm + 110 °.
    • Wyjąć przyrząd blokujący koła zamachowego 2.
    • Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy wymontowaniu
    • [​IMG]
      • Czynności wymagane przy wymontowaniu i montowaniu łańcucha rozrządu:
        • Wymontować pasek zębaty.
        • Wymontować obudowę wałków rozrządu.
      • Trzpień blokujący koła zamachowego musi być prawidłowo umieszczony 1.
      • Zwrócić uwagę na prawidłowe umieszczenie narzędzia do blokowania koła łańcuchowego wałka rozrządu 2.
      • Przed rozpoczęciem naprawy zablokować napinacz łańcucha rozrządu:
        • Obrócić trzpień o 90 ° w prawo, aby zablokować popychacz napinacza 3.
      • Wymontować koło łańcuchowe wałka rozrządu 4.
      • Wymontować łańcuch rozrządu, wałki rozrządu i napinacz łańcucha jako komplet.
      • Ustawić kolorowe ogniwa łańcucha na znaku ustawienia na kołach łańcuchowych 5 i 6.
      • Zamontować łańcuch rozrządu, wałki rozrządu i napinacz łańcucha jako komplet.
      • Zamontować obudowę wałków rozrządu.
      • Obrócić trzpień o 90 ° w lewo, aby odblokować popychacz napinacza 3.
      • Zamontować koło łańcuchowe wałka rozrządu 4. Użyć nowej śruby.
      • Włożyć trzpień blokujący wałka rozrządu 2.
     
    Ostatnio edytowano: 23-11 18
  5. Emno

    Emno Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 18
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Bardzo Dziękuję za pomoc.
    Podzrawiam