• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mondeo 15r- MK 5 TDCI T7CA potrzebny Schemat

Emno

Nowy
Dołączył
9.10.2018
Postów
4
Punktów
0
Wiek
32
Witam,
Panowie pilnie potrzebuje waszej pomocy, potrzebował bym schemat ustawienia rozrządu do Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI 150KM 2015 r no niestety, urwany pasek rozrządu.
Szukałem ale cokolwiek ciężko znaleźć.
jest to silnik PSA eHDi ,Blue HDI 150/180KM montowany np w DS4
Głowica, popękana, wszystkie dźwigienki połamane.
Pozdrawiam,
 

Mikidz

SuperMechanior
Dołączył
13.11.2017
Postów
1054
Punktów
440
Miasto
Pomorskie
Witam,
Panowie pilnie potrzebuje waszej pomocy, potrzebował bym schemat ustawienia rozrządu do Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCI 150KM 2015 r no niestety, urwany pasek rozrządu.
Szukałem ale cokolwiek ciężko znaleźć.
jest to silnik PSA eHDi ,Blue HDI 150/180KM montowany np w DS4
Głowica, popękana, wszystkie dźwigienki połamane.
Pozdrawiam,

W autodacie jest przecież
 

Emno

Nowy
Dołączył
9.10.2018
Postów
4
Punktów
0
Wiek
32
Niestety nie posiadam, dla tego prosił bym o pomoc i podesłanie schematu.
Próbowałem zainstalować ale niestety nie działa.
 

ObelixSP

SuperMechanior
Dołączył
1.04.2012
Postów
456
Punktów
87
Wiek
48
Miasto
Łódź
https://www.fotosik.pl/zdjecie/96024b355d762ccb



  • Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
  • Wymontować następujące elementy:
    • Górna osłona silnika.
    • Dolna osłona silnika.
    • Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Użyć odpowiedniego trzpienia 4 mm.
    • " title="">Rozrusznik.
    • Środkowa pokrywa koła pasowego wału korbowego 1.
  • Założyć przyrząd blokujący koła zamachowego 2. Przyrząd nr 303-393A i 303-393-01.
  • Wymontować następujące elementy:
    • Śruba koła pasowego wału korbowego 3.
      Uwaga: Śruby koła pasowego wału korbowego NIE luzować przy użyciu klucza udarowego. Jeżeli występuje duży opór przy luzowaniu śruby, zastosować wysoką temperaturę w celu ułatwienia wymontowania. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia wału korbowego i/lub śruby.

    • Koło pasowe wału korbowego 4.
    • Górna osłona paska zębatego 5.
    • Dolna osłona paska zębatego 6.
    • Koło impulsowe czujnika kąta wychylenia wału korbowego 7.
    • Przyrząd blokujący koła zamachowego 2.
  • Podeprzeć silnik.
  • Zdjąć prawą poduszkę silnika.
  • Prowizorycznie wkręcić śrubę koła pasowego wału korbowego 3.
  • Obracać wałem korbowym w prawo, aż otwór odniesienia w kole rozrządu pokryje się 8.
  • Zamontować następujące elementy:
    • Przyrząd blokujący koła rozrządu 9. Przyrząd nr 303-735.
    • Trzpień ustalający koła zamachowego 10. Przyrząd nr 303-1059.
  • Wymontować następujące elementy:
    • Śruba rolki napinającej 11.
    • Rolka napinająca.
    • Pasek zębaty.
    • Wspornik prawej poduszki silnika.
    • Rolka prowadząca.
Zakładanie
  • Sprawdzić, czy trzpień ustalający koła zamachowego został prawidłowo umieszczony 10.
  • Sprawdzić, czy przyrząd blokujący koła rozrządu został prawidłowo umieszczony 9.
  • Zamontować nową rolkę prowadzącą i prawy wspornik poduszki silnika. Dokręcić śruby. Moment dokręcania: 56 Nm.
  • Zamontować następujące elementy:
    • Pasek zębaty.
    • Nowa rolka napinająca. Dokręcić śrubę palcami 11.
  • Pasek musi być naprężony pomiędzy kołami zębatymi.
  • Obracać rolkę napinającą w lewo, aż wskazówka pokryje się z nacięciem 12 i 13. Użyć klucza imbusowego 14.
  • Dokręcić śrubę rolki napinającej 11. Moment dokręcania: 21 Nm.
  • Wyjąć śrubę koła pasowego wału korbowego 3.
  • Zamontować następujące elementy:
    • Przyrząd blokujący koła zamachowego 2.
    • Koło pasowe wału korbowego 4.
    • Śruba koła pasowego wału korbowego 3. Moment dokręcania: 50 Nm.
  • Wymontować następujące elementy:
    • Przyrząd blokujący koła rozrządu 9.
    • Trzpień ustalający koła zamachowego 10.
    • Przyrząd blokujący koła zamachowego 2.
  • Obrócić wałem korbowym o cztery obroty w prawo.
  • Wsunąć trzpień ustalający koła zamachowego 10.
  • Sprawdzić, czy przyrząd blokujący koła rozrządu można wsunąć 9. Jeżeli nie można wsunąć przyrządu blokującego: Powtórzyć czynność zakładania.
  • Wymontować następujące elementy:
    • Przyrząd blokujący koła rozrządu 9.
    • Trzpień ustalający koła zamachowego 10.
  • Założyć przyrząd blokujący koła zamachowego 2.
  • Wymontować następujące elementy:
    • Śruba koła pasowego wału korbowego 3.
    • Koło pasowe wału korbowego 4.
  • Zamontować następujące elementy:
    • Dolna osłona paska zębatego 6.
    • Górna osłona paska zębatego 5.
    • Koło impulsowe czujnika kąta wychylenia wału korbowego 7.
    • Koło pasowe wału korbowego 4.
    • Śruba koła pasowego wału korbowego 3. Moment dokręcania: 70 Nm + 110 °.
  • Wyjąć przyrząd blokujący koła zamachowego 2.
  • Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy wymontowaniu

    • Czynności wymagane przy wymontowaniu i montowaniu łańcucha rozrządu:
      • Wymontować pasek zębaty.
      • Wymontować obudowę wałków rozrządu.
    • Trzpień blokujący koła zamachowego musi być prawidłowo umieszczony 1.
    • Zwrócić uwagę na prawidłowe umieszczenie narzędzia do blokowania koła łańcuchowego wałka rozrządu 2.
    • Przed rozpoczęciem naprawy zablokować napinacz łańcucha rozrządu:
      • Obrócić trzpień o 90 ° w prawo, aby zablokować popychacz napinacza 3.
    • Wymontować koło łańcuchowe wałka rozrządu 4.
    • Wymontować łańcuch rozrządu, wałki rozrządu i napinacz łańcucha jako komplet.
    • Ustawić kolorowe ogniwa łańcucha na znaku ustawienia na kołach łańcuchowych 5 i 6.
    • Zamontować łańcuch rozrządu, wałki rozrządu i napinacz łańcucha jako komplet.
    • Zamontować obudowę wałków rozrządu.
    • Obrócić trzpień o 90 ° w lewo, aby odblokować popychacz napinacza 3.
    • Zamontować koło łańcuchowe wałka rozrządu 4. Użyć nowej śruby.
    • Włożyć trzpień blokujący wałka rozrządu 2.
 
Ostatnia edycja:

Emno

Nowy
Dołączył
9.10.2018
Postów
4
Punktów
0
Wiek
32
Bardzo Dziękuję za pomoc.
Podzrawiam
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1076
Punktów
184
Miasto
Piaseczno
Odgrzebie temat. Czy to ten silnik w którym pompa CR napędzana jest z wałka rozrządu i należy ją ustawić?
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1076
Punktów
184
Miasto
Piaseczno
A jak raz zerwało, Aso wymieniło głowice z wałkami itp. Po przejechaniu 200-300 km słychać hałas, rozbieram obudowy a tam wszystkie zęby od nowego paska już do połowy naderwane.... Ustawiam rozrząd na blokady, wyjmuję pompę i znak się zgadza.... Jeszcze nie rozebralem bo mam inne zajęcia to zrobiłem na szybko i wypchnąłem auto. Skoro druga głowica, rozrząd bosch kompletny, pompa ustawiona, rolka napięta prawidłowo to czemu znowu się powtarza? Dodam że Aso wymieniło głowice bo miesiąc wcześniej uszczelniali pompę i włożyli bez ustawiania...
 

jarek_g60

SuperMechanior
Dołączył
13.05.2017
Postów
254
Punktów
55
Wiek
41
Miasto
Wojcieszyn
Ale żeby pompę ustawić trzeba koło zablokować na godzinie 18 kółkiem fi 6

Rozrząd blokujesz tym drugim otworem w kole fi 8

Jak coś mam cała procedurę w PDF
 

Załączniki

  • 20200319_114705.jpg
    20200319_114705.jpg
    822 KB · Wyświetleń: 146

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1076
Punktów
184
Miasto
Piaseczno
Mój błąd, napisałem ustawiłem rozrząd,ale chodziło mi o ustawienie rozrządu w pozycji do sprawdzenia pompy a nie do wymiany rozrządu. Brawo za czujność.
Ale w takim razie jak ustawiam rozrząd na " ustawienie pompy" i jest ok. To co może być nie tak? Jeszcze.nie rozebralem to nie wiem czy coś nie zawarte ale na innym forum wspomniał ktoś o krzywych wałkach rozrządu.... Jak strzela pasek wszystkie dzwigienki szlak trafia, ten mechanik zawsze wymienia dzwigienki z popychaczami, rozrząd, uszczelki i wałki.... Nie ściąga głowicy bo nigdy mu się nie zdarzyło w tym silniku że po zerwaniu zawory uległy uszkodzeniu... No ale te wałki chyba jak rozbiore to dam do sprawdzenia... Dla pewnosci

Przyznam szczerze że w tym silniku ściągałem głowice po kolizjach. Zawsze jak głowica wracała z obróbki to zawory były wymienione... Nie wiem czy profilaktycznie czy dla kosztów ale dla gwarancji klienta nie będę ryzykował... Ale czy wałki mogły ulec skrzywieniu... Szczerze to nigdy nie wymieniałem wałków...

A tak na marginesie spytam bo nigdy tego nie sprawdzałem. Czy przy każdym ustawieniu rozrządu, na sprawdzenie pompy, znaki na pompę się pokrywają? Bo pompa nie jest bezpośrednio napędzana tylko jest tam zębatka pośrednia i czy zgadza się za każdym razem czy co drugi/ trzeci obrót wałka rozrządu?
 
Ostatnia edycja:

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1076
Punktów
184
Miasto
Piaseczno
Dla sprostowania dopisze że każdy obrót walka rozrządu i ustawienie na znak odpowiada ustawieniu pompy CR. Czyli Góra kręci się 1:1. Nie byłem do tego przekonany gdyż pomiędzy wałkiem a pompą jest zębatka.
 

Zimoon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
28.02.2015
Postów
2672
Punktów
693
Wiek
41
Miasto
Gdańsk
Nawet w dieslach zawory się "podginają", stąd ich wymiana....
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1076
Punktów
184
Miasto
Piaseczno
Nawet w dieslach zawory się "podginają", stąd ich wymiana....
Dlatego dziwi mnie troche że ludzie w takiej sytuacji potrafią strzelić sobie w kolano i nie ściągać głowicy pomimo kolizji, wszystkie dzwigienki złamane, wałki wygięte a są osoby co ryzykują i nie ściągają.
 

Zimoon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
28.02.2015
Postów
2672
Punktów
693
Wiek
41
Miasto
Gdańsk
Jedyny silnik który znam i którego w zasadzie nie ma potrzeby odpalać to 1.3 cdti;] Tam w 99% po kolizji zawory ok. Reszta oczywiście do ogarnięcia....
 

konrad37e

Początkujący
Dołączył
15.01.2012
Postów
24
Punktów
1
Wiek
27
witam czy mógłby ktoś podesłać instrukcje ustawienia pompy wtryskowej 2,0 tdci 150km
 

Civicpl

Nowy
Dołączył
21.02.2013
Postów
4
Punktów
1
A zna ktoś może moment dokręcenia elementu mocującego wałki rozrządu do głowicy?
 

Dejmon

Nowy
Dołączył
19.10.2021
Postów
2
Punktów
0
A jak raz zerwało, Aso wymieniło głowice z wałkami itp. Po przejechaniu 200-300 km słychać hałas, rozbieram obudowy a tam wszystkie zęby od nowego paska już do połowy naderwane.... Ustawiam rozrząd na blokady, wyjmuję pompę i znak się zgadza.... Jeszcze nie rozebralem bo mam inne zajęcia to zrobiłem na szybko i wypchnąłem auto. Skoro druga głowica, rozrząd bosch kompletny, pompa ustawiona, rolka napięta prawidłowo to czemu znowu się powtarza? Dodam że Aso wymieniło głowice bo miesiąc wcześniej uszczelniali pompę i włożyli bez ustawiania...
@Dawidek126 udało Ci się zdiagnozować problem? Aktualnie mam podobny przypadek i nie wiem za bardzo, co począć. Tylko, że tutaj uszczelniłem pompę, zamontowałem na znaki (oczywiście rozrząd zablokowany w odpowiedniej pozycji) i wszystko niby cacy. Po przejechaniu 300km nagle spalanie wzrosło o 1,5l-2l, potem doszedł hałas metaliczny, jakby od strony pompy. Po 800km wyjąłem znowu pompę, zamontowana poprawnie. Sprawdziłem ustawienie rozrządu - jest prawidłowe. W paliwie brak opiłków. Pasek rorządu zdaje się rozwarstwiać dziwnie, zamierzam wymienić rozrząd, ale wolałbym poznać przyczynę stanu rzeczy.
 

Civicpl

Nowy
Dołączył
21.02.2013
Postów
4
Punktów
1
Ja miałem taki przypadek że uszczelnialem pompę i wymieniałem rozrząd. Wszystko wg danych z autodaty łącznie z pompą paliwa na znak. Po 1000km samochód wrócił na lawecie z zerwanym paskiem był postrzępiony i część zębów się ścięła. Rozrząd contiego. Co się odwaliło nie mam pojęcia. Pompa była na znaku gdzie się upewniłem przy ściąganiu głowicy. Samochód miał moc i 0 objawów
 
Do góry Bottom