• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mondeo MK3 2.9 duratec, nie odpala

pawel3200

Początkujący
Dołączył
30.10.2014
Postów
18
Punktów
0
Wiek
27
Witam. Problem dotyczy Mondeo MK3 2.0 b+g duratec. Samochód ma sporadyczne problemy z rozruchem. Kiedy nie chce odpalić zdiagnozowałem, że wtedy nie ma ciśnienia paliwa, ,ale pompę paliwa słychać. Lecz po odstaniu czasami nawet i 1-2 dni i ponownej próbie odpala i wtedy działa wszystko prawidłowo. Pompa paliwa była podmieniana na drugą używaną. Coś jeszcze sprawdzić przed założeniem nowej pompy?
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5872
Porady
1
Punktów
2674
Przyćwę do bulbulatora...:)
 

szary1977

SuperMechanior
Dołączył
25.01.2012
Postów
129
Punktów
2
Wiek
44
Miasto
Krupski Młyn
A jakie ciśnienie daje sama pompa a jakie jest na listwie w momencie jak nie chce odpalić.
 

pawel3200

Początkujący
Dołączył
30.10.2014
Postów
18
Punktów
0
Wiek
27
Jak nie odpala ciśnienie praktycznie 0 może dojdzie do niecałego 1 bar, natomiast jak odpali i chodzi to okolice 3 bar. Dzisiaj zauważyłem że gdy nie odpala to napięcie na wtyczce od pompy na początku wynosi ok 12 V, ale po sekundzie spada do ok. 9
 

szary1977

SuperMechanior
Dołączył
25.01.2012
Postów
129
Punktów
2
Wiek
44
Miasto
Krupski Młyn
Bo po przekręceniu stacyjki napięcie na pompie jest tylko chwilowe a dopiero jak kręcisz rozrusznikiem to ponownie jest 12v. A sprawdzałeś przekaźnik może on jest winowajcą?
 

sulej013

SuperMechanior
Dołączył
29.01.2014
Postów
1005
Porady
1
Punktów
149
Wiek
29
Miasto
Xxx
A może zmienić filtr? Bo z doświadczenia wiem ze użytkownicy beny o czymś takim jak filtr paliwa zapominają i dopiero jak coś złego się dzieje robią Olaboga! Nie działa!
 

Makimuss

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.01.2013
Postów
109
Punktów
7
Miasto
Zachpom
Manometr w łapę i kręcić rozrusznikiem jaka wartość 0 nowy filtr 0 zawór ciśnienia paliwa 0 pompa paliwa 0 wyciek paliwa brak pracy pompy podczas odpalania uszkodzony przekaźnik pompy lub jego obwód 0 otwarty wtryskiwacz lub zablokowany 0 laweta warsztat
 

szary1977

SuperMechanior
Dołączył
25.01.2012
Postów
129
Punktów
2
Wiek
44
Miasto
Krupski Młyn
Ja zawsze najpierw wpinam manometr w listwę a następnie bezpośrednio w zasilanie i włączam na krótki czas pompę i widzę jakie daje ciśnienie sama pompa. Ja ostatnoi miałem auto co okazało się że przyczyną braku ciśnienia był pęknięty wąż w baku między pompą a korpusem. Lecz tu bym to wykluczył i wmontował manometr bezpośrednio w zasilanie i sprawdził ciśnienie urchamiając pompę interfejsem albo na zworkę i sprawdził przekaźnik bo on może szwankować.
 
Do góry Bottom