• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Montaż DODATKOWEGO sterownika centralnego zamka Citroen C3

autobi41

SuperMechanior
Dołączył
28.05.2014
Postów
200
Punktów
38
Wiek
55
Panowie, nie chcę czegoś sknocić dlatego przed montażem mam takie zapytanie.
Otóż samochód (Citroen C3 2005 rok, 1,4 benzyna) jest fabrycznie wyposażony w zamykanie i otwieranie drzwi z pilota.
Kupiłem moduł, sterownik centralnego zamka przeznaczony pod Cytrynę, który zawiera dwa klucze z pilotami, identyczne jak oryginalny klucz. Groty są do "wyrzeźbienia", z tym nie ma problemu.
Oryginalny pilot stał się bezużyteczny po zmianach dotyczących programowania sterownika i bsi, nowe klucze z pilotami to koszt masakryczny więc zdecydowałem się na zakup zestawu jak poniżej ... i tutaj przechodzę do sedna sprawy.
Drzwi automatycznie otwierają się także z kluczyka ale teraz miałbym dwa niezależne piloty, fabrycznie był tylko jeden. To bardzo ułatwia życie... :)
Co bezpośrednio odpowiada za otwieranie drzwi z pilota w Citroenie - BSI czy specjalny i oddzielny moduł (np. komfortu)?
Czy w takiej opcji jak moja, że samochód ma fabrycznie otwieranie i zamykanie drzwi z pilota, taki dodatkowy (zewnętrzny) sterownik należy wpiąć w układ BSI czy też jest tutaj dodatkowy moduł reagujący na sygnały z pilota i w ten moduł trzeba dołączyć ten zakupiony zestaw?
Ktoś przerabiał taki temat?
 

Załączniki

  • CZ.png
    CZ.png
    460,9 KB · Wyświetleń: 12

pawel2406

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.08.2018
Postów
3479
Punktów
1457
Wiek
54
Miasto
łódź
podeslij mi specyfikacje tego ;) zapewne wszystko sie da -jak moj tata mowił nie ma takiej dziury co sie nie da odetkac!!:D:D:D:D
 

mazi0000

SuperMechanior
Dołączył
24.04.2011
Postów
664
Punktów
118
Wiek
26
Miasto
Katowice
W 101 napraw było. Gościu wszystko pokazał i określił poziom trudności na jedną gwiazdke.
 

autobi41

SuperMechanior
Dołączył
28.05.2014
Postów
200
Punktów
38
Wiek
55
W 101 napraw było. Gościu wszystko pokazał i określił poziom trudności na jedną gwiazdke.
I co z tego? A było to demonstrowane na C3? Jeśli swoją wiedzę opierasz na specach z TVN Turbo to życzę Ci szczęścia...
Omawiany samochód stał unieruchomiony przez kilka tygodni bo jakiś wysoko się ceniący spec uważał, że wszystko jest proste i zamiast zacząć od początku, zaczął od najgorszego wariantu, to znaczy posadził na amen sterownik, który udało mi się cudem postawić kilka dni temu.
Wolę zapytać PRZED niż martwić się PO. Nie chcę uwalić bsi albo modułu. Chciałbym wiedzieć czy wpinając się w centralkę (oryginalną) mam szansę ominąć wcięcie w przewody od kierunkowskazów. Ten zestaw może być wykorzystany z zamkiem sterowanym masą, plusem albo zakładany bezpośrednio pod siłowniki. Jest możliwość domknięcia szyb podczas zamykania samochodu... Można to podpiąć na 4 kabelki, można na 6 oraz na 10.
Ta Cytryna teoretycznie jest prosta ale życie zweryfikowało tę teorię. Życie pokazało, że potrafi być baaardzo złośliwa a tego chcę uniknąć i dlatego zapytałem.

podeslij mi specyfikacje tego ;) zapewne wszystko sie da -jak moj tata mowił nie ma takiej dziury co sie nie da odetkac!!:D:D:D:D
Schemat wygląda tak jak na fotce, wiem, że jest prosty.
Pytanie brzmi czy wpinać się w moduł/sterownik zamka, w bsi czy jeszcze inaczej?
 

Załączniki

  • 2018-10-09-6927.jpg
    2018-10-09-6927.jpg
    1,6 MB · Wyświetleń: 20
Ostatnia edycja:

mazi0000

SuperMechanior
Dołączył
24.04.2011
Postów
664
Punktów
118
Wiek
26
Miasto
Katowice
Jak nie wiesz jak zamontować to oddaj do elektryka auto. Z tego co pamietam otwieranie i zamykanie jest na jedym przewodzie.

Na wiedze trzeba sobie zapracować.
 

autobi41

SuperMechanior
Dołączył
28.05.2014
Postów
200
Punktów
38
Wiek
55
Podpięte, działa, nie ma żadnych problemów.
Trzy przewody dałem pod stały "plus", jeden oczywiście do masy, z fabrycznej wiązki wyizolowałem przewód "zamykający" i "otwierający" (impuls), te dwa przewody połączyłem szeregowo (rozcięcie) z czterema kabelkami z centralki zwracając uwagę na położenie "w kierunku do bsi" i "w stronę wiązki", zalogowałem dwa piloty i jest ok. Nie podpinałem kierunkowskazów bo tym i tak steruje bsi (CZ jest fabryczny) więc fizycznie wygląda to tak jakbym otwierał drzwi z kluczyka a faktycznie tę funkcję sprawuje założony sterownik.
Otwarcie drzwi wiąże się z szybkimi mrugnięciami, zamknięcie to jeden dłuższy sygnał.
Dziękuję za zainteresowanie i pomoc, przede wszystkim Pawłowi !!
Temat można zamknąć, jeśli komuś będą potrzebne dodatkowe informacje - oczywiście odpowiem. :)
 
Do góry Bottom