1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Montaż DODATKOWEGO sterownika centralnego zamka Citroen C3

Dyskusja w 'Alarmy' rozpoczęta przez użytkownika autobi41, 10-10 18.

  1. autobi41

    autobi41 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    19
    Panowie, nie chcę czegoś sknocić dlatego przed montażem mam takie zapytanie.
    Otóż samochód (Citroen C3 2005 rok, 1,4 benzyna) jest fabrycznie wyposażony w zamykanie i otwieranie drzwi z pilota.
    Kupiłem moduł, sterownik centralnego zamka przeznaczony pod Cytrynę, który zawiera dwa klucze z pilotami, identyczne jak oryginalny klucz. Groty są do "wyrzeźbienia", z tym nie ma problemu.
    Oryginalny pilot stał się bezużyteczny po zmianach dotyczących programowania sterownika i bsi, nowe klucze z pilotami to koszt masakryczny więc zdecydowałem się na zakup zestawu jak poniżej ... i tutaj przechodzę do sedna sprawy.
    Drzwi automatycznie otwierają się także z kluczyka ale teraz miałbym dwa niezależne piloty, fabrycznie był tylko jeden. To bardzo ułatwia życie... :)
    Co bezpośrednio odpowiada za otwieranie drzwi z pilota w Citroenie - BSI czy specjalny i oddzielny moduł (np. komfortu)?
    Czy w takiej opcji jak moja, że samochód ma fabrycznie otwieranie i zamykanie drzwi z pilota, taki dodatkowy (zewnętrzny) sterownik należy wpiąć w układ BSI czy też jest tutaj dodatkowy moduł reagujący na sygnały z pilota i w ten moduł trzeba dołączyć ten zakupiony zestaw?
    Ktoś przerabiał taki temat?
     

    Załączone pliki:

    • CZ.png
      CZ.png
      Rozmiar pliku:
      460,9 KB
      Wyświetleń:
      9
  2. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 248
    Docenione treści:
    543
    Miasto:
    łódź
    podeslij mi specyfikacje tego ;) zapewne wszystko sie da -jak moj tata mowił nie ma takiej dziury co sie nie da odetkac!!:D:D:D:D
     
    autobi41 lubi to.
  3. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    195
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Katowice
    W 101 napraw było. Gościu wszystko pokazał i określił poziom trudności na jedną gwiazdke.
     
  4. autobi41

    autobi41 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    19
    I co z tego? A było to demonstrowane na C3? Jeśli swoją wiedzę opierasz na specach z TVN Turbo to życzę Ci szczęścia...
    Omawiany samochód stał unieruchomiony przez kilka tygodni bo jakiś wysoko się ceniący spec uważał, że wszystko jest proste i zamiast zacząć od początku, zaczął od najgorszego wariantu, to znaczy posadził na amen sterownik, który udało mi się cudem postawić kilka dni temu.
    Wolę zapytać PRZED niż martwić się PO. Nie chcę uwalić bsi albo modułu. Chciałbym wiedzieć czy wpinając się w centralkę (oryginalną) mam szansę ominąć wcięcie w przewody od kierunkowskazów. Ten zestaw może być wykorzystany z zamkiem sterowanym masą, plusem albo zakładany bezpośrednio pod siłowniki. Jest możliwość domknięcia szyb podczas zamykania samochodu... Można to podpiąć na 4 kabelki, można na 6 oraz na 10.
    Ta Cytryna teoretycznie jest prosta ale życie zweryfikowało tę teorię. Życie pokazało, że potrafi być baaardzo złośliwa a tego chcę uniknąć i dlatego zapytałem.

    Schemat wygląda tak jak na fotce, wiem, że jest prosty.
    Pytanie brzmi czy wpinać się w moduł/sterownik zamka, w bsi czy jeszcze inaczej?
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 10-10 18
    toomii76 lubi to.
  5. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    195
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Katowice
    Jak nie wiesz jak zamontować to oddaj do elektryka auto. Z tego co pamietam otwieranie i zamykanie jest na jedym przewodzie.

    Na wiedze trzeba sobie zapracować.
     
  6. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 248
    Docenione treści:
    543
    Miasto:
    łódź
    mazzi0000 złosliwy jestes i zle pamietasz bo idzie z bsi na 2 przwodach ;)
    wiec popracuj sobie na wiedze jeszcze;):D:D:D:D:D:D
     
    art234 i toomii76 lubią to.
  7. autobi41

    autobi41 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    19
    Podpięte, działa, nie ma żadnych problemów.
    Trzy przewody dałem pod stały "plus", jeden oczywiście do masy, z fabrycznej wiązki wyizolowałem przewód "zamykający" i "otwierający" (impuls), te dwa przewody połączyłem szeregowo (rozcięcie) z czterema kabelkami z centralki zwracając uwagę na położenie "w kierunku do bsi" i "w stronę wiązki", zalogowałem dwa piloty i jest ok. Nie podpinałem kierunkowskazów bo tym i tak steruje bsi (CZ jest fabryczny) więc fizycznie wygląda to tak jakbym otwierał drzwi z kluczyka a faktycznie tę funkcję sprawuje założony sterownik.
    Otwarcie drzwi wiąże się z szybkimi mrugnięciami, zamknięcie to jeden dłuższy sygnał.
    Dziękuję za zainteresowanie i pomoc, przede wszystkim Pawłowi !!
    Temat można zamknąć, jeśli komuś będą potrzebne dodatkowe informacje - oczywiście odpowiem. :)
     
    pawel2406 lubi to.