• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Montaż klimatyzacji uniwersalnej

KaoKao

SuperMechanior
Dołączył
4.04.2020
Postów
287
Punktów
16
Miasto
Francja
Do vw t4 montaję klimatyzację uniwersalną manualną mam 2 zagwozdki.
- jakich wymiarów chłodnicę wybrać ( czy rozmiar ma znaczenie)?
- jak rozwiązać sprawę z wentylatorem, oryginalnie są 2, czy 1 zastosować tylko do klimy a drugi przerobić na 2 biegi tak jak to jest w innych autach?
 

N.O.R.

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
6.01.2016
Postów
286
Punktów
35
Miasto
Suwałki
Spróbuj skraplacz dobrać z originału jezeli występował, wychładzanie i zbijanie ciśnienia wentylatorami podłączyłbym do modułu sterowania nimi, w innych autach jest róznie.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16250
Punktów
3303
Wiek
42
Miasto
PZ
Teoretycznie powinno się dobrać wszystko tak żeby uzyskać jakąś tam pojemność układu ale prawda jest taka że lepiej mieć większy skraplacz i lepiej chłodzony niż za słabo, jeśli będzie lepsze chłodzenie to nic się nie stanie ale jeśli będzie za słabe chłodzenie to klima też nie uzyska odpowiedniej wydajności, ciśnienie na HP będzie za wysokie
Automatyczne połączenie postów:

Z oryginału nie da rady bo w tych uniwersalnych podłączenie jest "na nakrętki" tak jak tutaj
Nie możesz dorobić odpowiednich węży?
 

KaoKao

SuperMechanior
Dołączył
4.04.2020
Postów
287
Punktów
16
Miasto
Francja
Nie możesz dorobić odpowiednich węży?
I tak i nie, narazie chciałbym rozwiązać sprawę chłodnicy w teorii. Mam oryginalna chłodnice do tego zestawu ale zwyczajnie się nie mieści, jest za wysoka, moze wystarczy dokupić niższą a dłuższą.... No i pytanie czy nie ma ryzyka ze będą problemy z temp płynu chlodniczego czy zakryje całą chłodnice wody chlodnica klimy? Wydaje mi się ze nie.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16250
Punktów
3303
Wiek
42
Miasto
PZ
I tak i nie, narazie chciałbym rozwiązać sprawę chłodnicy w teorii. Mam oryginalna chłodnice do tego zestawu ale zwyczajnie się nie mieści, jest za wysoka, moze wystarczy dokupić niższą a dłuższą.... No i pytanie czy nie ma ryzyka ze będą problemy z temp płynu chlodniczego czy zakryje całą chłodnice wody chlodnica klimy? Wydaje mi się ze nie.
Powietrze przelatuje przez skraplacz i leci na chłodnice wody nieprawdaż ? :D
 

maUryc

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2014
Postów
414
Punktów
107
W jakichś VAG-ach, tylko nie pamiętam w których, są trzy chłodnice jedna za drugą. Nie pamiętam czy pierwszy był skraplacz czy IC ale chłodnica wody była tam ostatnia.
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1332
Porady
1
Punktów
311
Wiek
30
Pierwszy skraplacz później IC i dopiero chłodnica , dokładnie w tej kolejności
 

maUryc

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2014
Postów
414
Punktów
107
No i wyjaśnione, u mnie po kilku piwach to tak średnio z pamięcią ;)
 

KaoKao

SuperMechanior
Dołączył
4.04.2020
Postów
287
Punktów
16
Miasto
Francja
No to czyli można pominąć ta kwestie. Wymyśli ktoś jak powinna wyglądać praca wentylatorów w tym przypadku?
 

maUryc

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2014
Postów
414
Punktów
107
Wentylatory powinny się załączyć na pierwszy bieg po włączeniu klimatyzacji. Nie ma sensu tu niczego nowego wymyślać bo to już zrobili kilkadziesiąt lat temu inżynierowie VW. Na pewno były T4 z klimą i na pewno są schematy do ogarnięcia elektryki.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16250
Punktów
3303
Wiek
42
Miasto
PZ
Najprostszy schemat klimatyzacji jest od rovera 214, tam cały układ sterowania wszystkiego jest zbudowany na przekaźnikach
 

N.O.R.

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
6.01.2016
Postów
286
Punktów
35
Miasto
Suwałki
W ogóle jak wyglada ta uniwersalna, co ma dokadnie, czy ma sterownik, czy czujnik, czy przekazniki, jakie rurki, końcówki itd, chociaż zdjęcie.
Co do weży to jaki problem zakuć rurki do chłodnicy oryginalnej ? Można tez dać przejściowki, nakręcane zazwyczaj szły w passatach przedliftach albo audi a4 ale rozmiarowo nie wiemy nic. W niektórych audi 4.2 są trzy wentylatory, od klimy jest oddzielny płaski z przodu, może nie ruszać nic ori i zastosować dodatkowy tylko uwazać na bieguny żeby w drugą stronę nie dmuchał.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16250
Punktów
3303
Wiek
42
Miasto
PZ
W ogóle jak wyglada ta uniwersalna, co ma dokadnie, czy ma sterownik, czy czujnik, czy przekazniki, jakie rurki, końcówki itd, chociaż zdjęcie.
Co do weży to jaki problem zakuć rurki do chłodnicy oryginalnej ? Można tez dać przejściowki, nakręcane zazwyczaj szły w passatach przedliftach albo audi a4 ale rozmiarowo nie wiemy nic. W niektórych audi 4.2 są trzy wentylatory, od klimy jest oddzielny płaski z przodu, może nie ruszać nic ori i zastosować dodatkowy tylko uwazać na bieguny żeby w drugą stronę nie dmuchał.
Zaczynam myśleć że autor tematu się na tym nie zna
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16250
Punktów
3303
Wiek
42
Miasto
PZ
Jest elektronika i komunikacja z ecm.
Teraz nie będę zaprzeczać bo mi się nie chce odpalać AD ale właśnie od tego auta wysyłałem schemat klimatyzacji dla kumpla w UK który właśnie buduje klimę własnej konstrukcji i z tego co pamiętam tam nie było żadnej elektroniki
 

KaoKao

SuperMechanior
Dołączył
4.04.2020
Postów
287
Punktów
16
Miasto
Francja
A to t4 ki nie mialy oryginalnie klimy?
Jak każde auto, występowały w różnych wersjach, moja nawet el szyb nie ma.

ogóle jak wyglada ta uniwersalna, co ma dokadnie, czy ma sterownik, czy czujnik, czy przekazniki, jakie rurki, końcówki itd, chociaż zdjęcie.
Podstawowa klima, nie ma zadnego sterownika, jest budowana na przekaźnikach (wiązka juz jest w kpl).
Rurki są gumowe elastyczne, złączki na duże gwinty, chlodnica uniwersalna Harrison ale to juz nie ma znaczenia bo tak jak wspominaliście wszystko da się jakoś przerobić.

Wentylatory powinny się załączyć na pierwszy bieg po włączeniu klimatyzacji.
I to chyba najrozsądniejsze a drugi bieg poprzez wlacznik termiczny chłodnicy.

Zaczynam myśleć że autor tematu się na tym nie zna
Toz jakby się znał to i tematu by nie było.
 

Kloit777

SuperMechanior
Dołączył
24.09.2016
Postów
526
Punktów
73
Wiek
15
Miasto
WLKP.
Witam KaoKao i jak tam projekt ? Doczekał się finału czy poległeś ??

Jakiś czas temu (dawno dawno temu jak była era T4 w modzie) to przekładałem klime z jednej T4 do drugiej T4, był dawca i biorca.
Wszystko przełożyłem od "a" do "z" od dawcy ale finalnie nie dałem rady uruchomić aby to chodziło jak należy.
Z tego co pamiętam to dawca to był multivan a moja była transporter i właśnie w nim należało zbudować część instalacji i chyba też był problem ze sterownikiem (powinien być inny ?? czy coś tam-nie pamiętam ).
Także nawet taka przekładka plug-and-play nie jest banalnie prosta jak to się wydaje. :)
 

KaoKao

SuperMechanior
Dołączył
4.04.2020
Postów
287
Punktów
16
Miasto
Francja
Hej, wiesz co przyszła zima więc i projekt poszedł na drugi plan, leży rozgrzebane ale nie porzuciłem go. U Ciebie nie bardzo mogło się udać bo sterowniki, czujniki itp a ja mam prosty zestaw, wszystko manualne, włączasz wyłączasz i to na tyle
 
Do góry Bottom