1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Multivan T5 p2237 i p2463 czy to problem sondy

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika diagnostawawa, 3-06 20.

  1. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    668
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    Warszawa
    5104 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
    P2237 00 [101] - Pump Current Open Circuit
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    5188 - Diesel Particle Filter
    P2463 00 [167] - Excessive Soot Accumulation
    MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

    Witajcie mam błędy jak wyżej. Świeci się kontrolka świec, DPF i check. Jak usunąłem błędy to staruje serwisowa regeneracja filtra DPF. Sądzą spada do 1.2g.
    Kontrolki nie gasną. Wraca błąd sondy. Czy na dobrym tropie jestem??

    Nie mam zdjęcia błędu sondy :(
     

    Załączone pliki:

  2. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    668
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    Warszawa
    z takimi błędami auto trafiło na warsztat. Diagnoza - uszkodzona sonda. po jej wymianie pozostał błąd dpf. |(poniżej )

    Kod:
    Musisz się zarejestrować lub zalogować aby widzieć tą zawartość.

    VIN: WV2ZZZ7HZFH060141 License Plate:



    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CAA.clb
    Control Module Part Number: 03L 906 019 GH HW: 03L 907 309 M
    Component and/or Version: R4 2,0L EDC H45 6303
    Software Coding: 0119401A230400080000
    Work Shop Code: WSC 02757 790 50316
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906019GH 003004 (VN75)
    ROD: EV_ECM20TDI01103L906019FM_003.rod
    VCID: 77FD8DF9CE1CD7FAF8-8022
    1 Fault Found:

    5188 - Diesel Particle Filter
    P2463 00 [175] - Excessive Soot Accumulation
    MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 143853 km
    Date: 2063.14.19
    Time: 12:52:19

    Engine speed: 1995.00 /min
    Normed load value: 55.3 %
    Vehicle speed: 68 km/h
    Coolant temperature: 89 °C
    Intake air temperature: 32 °C
    Ambient air pressure: 980 mbar
    Voltage terminal 30: 13.960 V
    Unlearning counter according OBD: 40
    Counter for regeneration time of diesel particle filter: 0.00 s
    Particle filter: kilometers since last regeneration: 347527 m
    Particle filter: soot mass measured: 3.72 g
    Particle filter: soot mass calculated: 45.54 g
    Particle filter: differential pressure: dynamic offset: 4 hPa


    Readiness: N/A
    [/CODE]

    Podejrzewam, że w związku z zawartością sadzy ponad 45g, nie można przeprowadzić wypalania ?
     
  3. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    2 336
    Docenione treści:
    675
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    ja ostatnio przy 62g zrobilem wypalanie w T6 , wiec powinno w tym , jak nie to podaj mu chemie i zobacz wtedy
     
  4. lukias

    lukias Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-05 13
    Postów:
    296
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    Lubelskie
    Można spróbować zrobić komputerową wymianę filtra cząstek przejechać kilka km i zrobić mu wypalanie.
     
  5. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    2 336
    Docenione treści:
    675
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    niekiedy takie cos bardzo zle sie konczy
     
  6. lukias

    lukias Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-05 13
    Postów:
    296
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    Lubelskie
    Jest ryzyko jest zabawa:) Najlepiej byłoby go wyjąć i oddać do firmy niech go wyczyszczą.
     
  7. diagnostawawa

    diagnostawawa Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-07 15
    Postów:
    668
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    Warszawa
    no i tak się chyba skończy. Filtr do regeneracji i zastosuje procedurę wymiany filtra na nowy
     
  8. vwvzzz

    vwvzzz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-12 15
    Postów:
    67
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Betonów
    Albo poluzować śruby przed filtrem i przejechać sie. Na własne oczy widziałem w t5 2,5 TDI powymieniane pół silnika turbina wtryski czujniki przewody cuda wianki, a z DPFa wyłupał się kawał monolitu i stanął w poprzek rury. Palił ile zdążył ciął moc na 5 i 6 biegu i wywalał różnorodne błędy.