1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Nabijanie klimatyzacji samemu ?

Dyskusja w 'Ogrzewanie/klimatyzacja' rozpoczęta przez użytkownika kamaro111, 10-07 11.

  1. kamaro111

    kamaro111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-05 11
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Jak w temacie może już ktoś poczynił takie próby?z tego co wyczytałem do napełnienia klimatyzacji są potrzebne manometry pompa próżniowa i czynnik czy ktoś z szanownych forumowiczów ma doświadczenia w tej branży ? Nie chodzi mi o zakup maszyny do obsługi klimatyzacji bo koszta ale zrobienie czegoś podobnego we własnym zakresie do użytku prywatnego
     
  2. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 660
    Docenione treści:
    1 607
    Miasto:
    PZ
  3. kamaro111

    kamaro111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-05 11
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bydgoszcz
    dziękuję za szybką odpowiedź ;) może to śmieszne ale próżnię można wytworzyć agregatem od lodówki...jestem tylko ciekaw na jakim poziomie musi być ta próżnia vaku mam od mojego motocykla do synchronizacji gaźników więc jeden problem z głowy
     
  4. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 660
    Docenione treści:
    1 607
    Miasto:
    PZ
    no właśnie wytworzenie odpowiedniego podciśnienia jest jedynym problemem, bo gaz do napełnienia można kupić choćby na allegro, ale mieszanki gazu i oleju nie znalazłem, a najlepiej wykonać pełen cykl wymiany czynnika w klimie czyli wyssanie starego oleju i gazu, wytworzenie podciśnienia i napełnienie nowym gazem i olejem.
    tu masz link do dyskusji w której ktoś stwierdził że taki kompresor wytwarza podciśnienie 1 bar
    http://www.motofakty.pl/artykul/klimatyzacja_jest_w_modzie.html
     
  5. kamaro111

    kamaro111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-05 11
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Zastanawiam się nad uszczelniaczami oferowanymi na aukcjach czy rzeczywiście one pomagają....szczerze powiem że zakupiłem sprężarkę gdyż moja puszcza oringiem przy wałku i mogę poeksperymentować na starej bez dodatkowych kosztów.Jeśli chodzi o mieszankę znalazłem cos takiego
    Zawiera:
    - 11uncji (330ml) czynnika chłodniczego R-134a
    - 3 uncje (90ml) smaru
    - barwnik
    - uszczelniacz
     
  6. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 660
    Docenione treści:
    1 607
    Miasto:
    PZ
    a podaj gdzie to znalazles
     
  7. kamaro111

    kamaro111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-05 11
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bydgoszcz
  8. kamaro111

    kamaro111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-05 11
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Przepraszam że post pod postem jednak po wymianie sprężarki mam delikatny problem :(,a mianowicie gdzie podłączyć niskie i wysokie ciśnienie?osuszacz to wysokie czy niskie ktoś wie?
     
  9. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 660
    Docenione treści:
    1 607
    Miasto:
    PZ
    wysokie; tu masz rysunek : klima.JPG
     
    kamaro111 lubi to.
  10. kamaro111

    kamaro111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-05 11
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bydgoszcz
    a nabija się w który niski czy wysoki ?błądzę po omacku..................generalnie chodzi o to że bylem u gościa który robi klimy nabił azot i stwierdził że gdzieś syczy pomimo 40 minut u niego nie znalazł poradził mi żebym ściągał po kolei pompował sprężarką i sprawdzał pod wodą
     
  11. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 660
    Docenione treści:
    1 607
    Miasto:
    PZ
    mateusek lubi to.
  12. dkamyk

    dkamyk Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-07 11
    Postów:
    162
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    CHICAGO
    ko;ego rozwiazales juz ten problem?? jesli nie to, nabija sie w obydwa systemy tylko bez pompy nie masz co podchodzic, takie jest moje zdanie. tak wogole to jaki to samochod?? co do oleju to jest mizliwosc kupic taki specjalistyczny odrazu z barwnikiem ktory pokazuje gdzie sa wycieki.
     
  13. Aamo

    Aamo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-07 11
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Jedno i drugie wygląda na kawał, wilgoć to najgorszy wróg klimatyzacji.
    Nie opłaca się. Pompa podciśnienia, filtry do gazu, węże, zawory, to trzeba kupić. Do odciągania gazu może być sprężarka od lodówki (po przeróbkach).
    Wbrew pozorom do wytworzenia próżni (fakt że ok -1 bar) potrzeba wydajnej pompy ze względu na potrzebę osuszenia układu (podciśnienie osusza). Czyli min 30 minut musi pracować.
    Nie polecam. W zeszłym roku były problemy ze składnikami dla R134a i butla 27 kg kosztowała około 2000 zł. Można było też kupić R134a chiński za 400 zł. Osobiście nie nabiłbym tego wrogowi.
    Naprawiłem wiele klimatyzacji (zdarzają się nabite propanem-butanem) i odradzam eksperymenty z klimą. Naprawa naprawdę dużo kosztuje. Koszt obsługi klimy u specjalisty (takiego co wody nie używa) nie jest taki straszny i wystarczy go zrobić raz w roku lub raz na dwa lata.
     
  14. dkamyk

    dkamyk Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-07 11
    Postów:
    162
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    CHICAGO
    witaj. co masz na mysli skladnikami do R134a??
     
  15. Aamo

    Aamo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-07 11
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Czynnik chłodniczy R134a jest mieszaniną związków chemicznych (jak prawie wszystko). Wzór to CH2F-CF3 popularnie nazywany czterofluoroetanem. Więc brak któregoś ze składników powoduje zmniejszenie produkcji i braki na rynku R134a, oraz wzrost ceny. Na szczęście wszystko już wróciło do normy z gazem, ale niestety warsztaty zostawiły ceny na poziomie droższego gazu.
     
  16. schaboszczak

    schaboszczak Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-03 12
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    1
    do sprawdzania szczelności tylko i wyłacznie roztwór wody z mydłem :) wpinasz powietzre w układ klimatyzacji i pryskasz atomizerem na wszystkich połaczeniach i na chłodnicy. Nieszczelność objawi się pieniącym się miejscem.
    Gaz nabijasz czerwonym czyli wysokie ciśnienie....
     
  17. Aamo

    Aamo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-07 11
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Powietrze w układ klimatyzacji ? To może od razu wlać wody, efekt podobny. Jeśli już to azot, tani i obojętny dla układu. Tylko współczuć Twoim ewentualnym klientom.
    Widziałeś kiedyś klimę w samochodzie ? Ciekawe jak popryskasz miejsca połączeń. Klimatyzacja nie ma chłodnicy jako takiej, jedno to parownik a drugie skraplacz.
    A to niby dlaczego ?
     
  18. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 660
    Docenione treści:
    1 607
    Miasto:
    PZ
    nabicie klimy powietrzem to dobry pomysł, czemu nie? jesli masz duży przeciek to od razu widać gdzie leci, a jesli nawet woda sie dostanie to przecież podczas właściwego nabijania czynnikiem chłodzącym płucze się układ z pozostałości starego oleju i innych zanieczyszczeń, chyba że się mylę to sory, a niektóre miejsca połączeń popsikasz przecież nie wszystko w każdym samochodzie jest zabudowane
     
  19. schaboszczak

    schaboszczak Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-03 12
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    1
    Współczuć moim klientom?
    Przerobiłem już setki samochodów z nieszczelną klimatyzacją i powietrze jest zdecydowanie najlepsze.
    Jak nie masz dojścia to rozkręcasz wszystko tak żeby je miec ANANASKU;]

    Widziałem klime w samochodach różnego typu w tym w autach produkcji USA.

    Nie ma chłodnicy a skraplacz to niby czym jest ?


    jak popryskam połaczenia ??? Co za głupie pytanie..... Normalnie bierzesz w rękę od żony zurzytą butelkę po płynie do szyb nalewasz tam wody i mydła lub szamponu i potrząsam... ( ilość potrząsania dowolna) :D
    Następnie pryskam na SKRAPLACZ i wszystkie połączenia i czekam sobie na piane;]
    Piana oznacza wyciek....


    A nabiłeś kiedyś przez niskie ciśnienie gaz? Jestem ciekawy jak...... ( ogarnij schemat działania klimatyzacji i zasadę bo w ogóle koleś nie ogarniasz).....
     
  20. Aamo

    Aamo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-07 11
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Powietrze jako takie zawiera wilgoć co jest zabójcze dla klimatyzacji. Filtr klimatyzacji jest w stanie pochłonąć przez całe swoje "życie" w przybliżeniu kropelkę wody, a kto niby wymienia go zgodnie z zaleceniami ?
    Olej w sprężarce jest w stanie pochłonąć dość duże ilości wilgoci i niestety wymiana oleju w sprężarce wymaga wyjęcia urządzenia z auta.
    Reasumując: dopuszczenie do zawilgocenia klimy skraca jej żywotność bardzo znacznie i jest nie tylko niezalecane ale też niedopuszczalne.
    Do sprawdzenie szczelności w czasie krótkim lub długim używa się azotu.
    Odkręć sobie zakrętki od zbiorniczka płynu hamulcowego i po jakimś czasie sprawdź temperaturę wrzenia płynu hamulcowego. Wilgoć obniży ją do temperatury niedopuszczalnej w układzie hamulcowym. Podobnie działa olej w klimie.
    To ciekawe podejście. Ale dziwne, bo są przecież czujniki gazu, barwniki i podczerwień, itp. Po co mi potem klient wracający bo coś mu skrzypi czy piszczy. Coś rozkręcone ciężko przywrócić do stanu fabrycznego.
    To prawda. Ale w ten sposób to nie ma intercoolera bo to jest chłodnica. Bez właściwego nazewnictwa pogubimy się wszyscy, bo nie wiadomo co kto ma na myśli.
    Owszem. Jest wiele układów tylko z jednym króćcem do kontroli i nabicia.
    Naprawiam auta od ok 30 lat, klimatyzacja była wtedy rzadkością. Mam uprawnienia na klimatyzacje samochodowe, klimatyzacje przemysłowe i klimatyzacje zabudów chłodniczych, mam autoryzację KING.
    Nie życzę sobie takich określeń, staram się nikogo nie obrażać i tego samego wymagam od innych. Czym innym jest dyskusja, bo każdy ma prawo do swojego zdania, a czym innym używanie tzw epitetów.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. jak samemu nabić klimę

    ,
  2. czym nabic klimatyzacje

    ,
  3. jak nabic klime w samochodzie

    ,
  4. jak napełnić klimatyzację samemu,
  5. czym napełnic klimatyzacje,
  6. nabijanie samemu klimatyzacji,
  7. jak sie nabija klime,
  8. jak samemu napełnić klime,
  9. nabijanie klimatyzacji w samochodzie,
  10. narzędzia do nabijania klimy,
  11. czym najlepiej napelnic klimatyzację,
  12. czy można samemu uzupełnić klimatyzację w samochodzie,
  13. napełnienie lodówki propanem,
  14. czym dobijamy klime ,
  15. jak napelnic klinatyzacje w audi a6c6 gazem do zapalniczki,
  16. dobijanie czynnika 410 do klimatyzatora,
  17. doladowanie klimatyzacji ,
  18. nabijanie w domu klimatyzacji samochodowej