1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Naprawa blachy po piaskowaniu

Dyskusja w 'Blacharstwo i lakiernictwo' rozpoczęta przez użytkownika Vr4, 9-05 20.

  1. Vr4

    Vr4 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 20
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Witam serdecznie,

    Pytanko mam odnośnie naprawy blachy po piaskowaniu. Wszystko po wypiaskowaniu zostalo pomalowane epoksydem, wiadomo w większości miejscach są dziury, ktore trzeba wyciąć i wspawać nową blachę, lecz zastanawiam się nad takimi wżerami - czyli te miejsca ktore zostały już skorodowane i jest blacha zniekształcona (zdjecia) ale jest cała - czy w takim wypadku trzeba wycinać ten wyżarty element, wspawać Nowy, czy używać szpachlówki do wykończenia na gładko i to wystarczy?

    Drugie pytanie odnośnie spawania, co po wspawaniu nowego elementu i oszlifowaniu do gołej blachy, wystarczy znowu epoksyd, czy reaktywny A potem epoksyd?

    Są tak rozne informacje w Internecie i blacharze tez różnie mówią, ze postanowiłem zapytac na forum.

    Zdjecia :

    https://zapodaj.net/2c6d806e5ecdc.jpg.html
    https://zapodaj.net/003a5bcf88a46.jpg.html
    https://zapodaj.net/7acafe6f1f3a5.jpg.html
     
  2. Radmor

    Radmor Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    1 067
    Docenione treści:
    313
    Powierzchnie z zaawansowaną korozją usuwaj i wspawuj zdrowy materiał . W przypadku zabezpieczania antykorozyjnego ..twierdzę że oba podkłady można stosować i są względem siebie obojętne .
     
  3. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    63
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Francja
    Tam gdzie blacha zniekształcona wystarczy szpachlowka bo jak wytniesz pospawasz i po szlifujesz to i tak będziesz miał krzywo i pójdzie szpachla. Po spawaniu i szlifie wystarczy epoksyd
     
  4. jhosef

    jhosef Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-02 19
    Postów:
    122
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Gdańsk
    Na reaktywny nie można kłaść epoksydu.
     
  5. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    63
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Francja
    Ani też szpachlowek czy innych preperatow, podkład reaktywny stosujemy tylko w metodzie mokro na mokro
     
  6. Vr4

    Vr4 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 20
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    Elegancko, dziękuje bardzo za odpowiedź!

    Większość blacharzy których pytałem mówiło, że wycina nawet takie wżery, bo inaczej to fuszera. Też wychodziłem z założenia że po wypiaskowaniu takie miejsca gdzie są wżery bez dziur to po epoksydzie na to szpachle i mamy gotowe miejsce.

    Dzięki raz jeszcze.
     
  7. Grybu

    Grybu Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-05 20
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Można by też przed malowaniem po pioskowaniu gdzie są mniejsze dziury i wżery dac cyne , cyna pracuje razem z blachą i nie pęknie czego nie można powiedzieć o szpachli. No ale to już kwestia tego kto co woli
     
  8. Vr4

    Vr4 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-05 20
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    1
    No to jest pomysł, który dał mi do myślenia.

    Nigdy nie cynowałem karoserii, a w mojej okolicy nie ma speca, który by się podjął.

    Wychodze z założenia że masz jakieś pojęcie o tym, mam pytanko czy np. 1kg cyny (4szt po 250) starczy przykładowo na dwa progi? Bo jeśli miałbym dac cyne na wszystkie naprawione elementy w moim aucie to myślę że potrzebowałbym bardzo dużo materiału, a jest dość drogi..
     
  9. Krzychu973

    Krzychu973 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-08 16
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Pabianice
    Nie pier... się z cynowaniem syfu tylko jak Ci wcześniej napisali wycinaj i wstawiaj zdrową blachę.
     
  10. Grybu

    Grybu Nowy

    Offline
    Dołączył:
    25-05 20
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Wszytsko zależy od tego jak głębokie są wżery ale jak nie ma dużych ubytków powinno straszyć. A co do cięcia i wstawiania nowej blachy to dla mnie trochę bez sensu jeśli próg ma tylko wżery A nie jest dziurawy ani nic i jest w dobrym stanie. A cyne kładzie podobnie do szpachli tylko ciężej dotrzeć :)
     
  11. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 316
    Docenione treści:
    563
    Miasto:
    Gdańsk
    Piaskowanie, powłoki ochronne, wycinanie, spawanie, szlifowanie, ponownie piaskowanie miejsc naprawionych i ponownie powłoki ochronne na miejsca naprawione.
     
  12. Krzychu973

    Krzychu973 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-08 16
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Pabianice
    To jest podejście wzorcowe Zimoon.A Grybu twoja metoda to takie wykfintne pudrowanie syfa.
     
  13. Mati90

    Mati90 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-05 20
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    6
    Miasto:
    Warszawa
    Popieram!
     
  14. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    63
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Francja
    A jaka jest różnica między szpachlowaniem blachy z wżerami po piaskowaniu a blachy wstawianej? Odniosę się też do głupiej wypowiedzi na temat pękania szpachli, po 1 nie ma opcji aby w takich ilosciach jak na wżerkach pękła, po 2 szpachla też jest elastyczna, po 3 pękanie szpachli to stare dzieje, technologia idzie do przodu, jedynym warunkiem jest aby nie było jej ponad norme, im więcej szpachli tym mniejszą elastyczność. Cynowanie też pęka jak jest grubo à przy nieodpowiednim nałożeniu poprostu odpadnie. Nie ma co sobie zawracać dupy Cynowaniem, szkoda czasu przy wcale nie lepszym efekcie w tym przypadku.
     
  15. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 316
    Docenione treści:
    563
    Miasto:
    Gdańsk
    zdecydowanie większa odporność na korozję niżeli w przypadku szpachli po cynowaniu. Poza tym szpachla tak samo odpadnie jeśli jest przez gamonia położona.....
     
  16. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    63
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Francja
    A jak można źle położyć szpachle? Za wolno? Za szybko? Nie w tą stronę? Jedyny błąd jaki można popełnić aby szpachla odpadła to brak luz za drobno zmatowiona powierzchnia, innych przypadków ni ma.
     
  17. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    260
    Docenione treści:
    38
    Można podczas mieszania wtrącić pęcherzyki powietrza lub podczas nakładania nie wypełnić dokładnie wgłębień po sprawach zostawiając powietrze. To się mści po czasie.
     
  18. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 316
    Docenione treści:
    563
    Miasto:
    Gdańsk
    za mało utw, za duzo utw, stara lub przeterminowana....
     
  19. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    63
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Francja
    tiaaaa..... dasz za mało to nie obrobisz a dasz za dużo to nie dobiegniesz do auta proste. Sprobuj dać 2% według zaleceń producenta w taki upał.... nawet nie zdąrzysz na szpachelce rozmieszać.
     
  20. scyzoryk

    scyzoryk Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    26-10 14
    Postów:
    873
    Docenione treści:
    184
    Miasto:
    Grajewo
    Jaki epoksyd polecacie? Jestem na etapie czyszczenia, piaskowania podłogi i ramy pomocniczej.