1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Nie odpala po podłączeniu DiagBoxa

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika jamiro, 27-10 18.

  1. jamiro

    jamiro Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 16
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Debica / Bergen
    Hejka.
    Jakiś czas temu robiłem diagnostykę w swoim Peugeocie DiagBoxem i po kilkunastu minutach zabawy nie mogłem odpalić samochodu. Okazało się, że rozładował się akumulator. Podłączyłem inteligentną ładowarkę do akumulatorów Defa SmartCharger która ku mojemu zdziwieniu dość szybko naładowało aku do pełna. Po dopięciu wszystko ładnie odpaliło, ale po tygodniu postoju ponownie nie mogłem odpalić samochodu. Udało się odpalić po kablach rozruchowych. Niby napięcie wynosi ok 12,60V. Czy tego typu sytuacja świadczyła o padniętym akumulatorze, mimo, że przed tym feralnym rozładowanim przez diagnostykę DB funkcjonowało bez żadnego problemu, nieraz wytrzymując kilkutygodniowe postoje zimą czy też latem?

    Ale ostatnio podłączyłem DB pod wujka 307 2.0 HDI w celu diagnostycznym i po odłączeniu DB powtórzyła się sytuacja jak wcześniej w temacie postu, czyli padł akumulator i nie mógł odpalić samochodu. Troszkę to bardzo dziwne, że po wykonaniu diagnostyki DB pada akumulator w 2 samochodach. Jaka może być tego przyczyna?
     
  2. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 701
    Docenione treści:
    344
    Miasto:
    Pogorzela
    Zbieg okoliczności. Oba aku śmieci.
    DB też wywali ci w aku wodę za szybko odparowuje. Nie zostawiaj lapka podpięte go pod auto bo czasem może zrobić się przeskok iskry przez cewke magnetyczną w pętli kluczyka i BUUUUUMMMMM!!!!
    Taka moja rada

    Chiński sprzęt tak ma. I uważaj na diagnostykę bo często potrafi auto wy.ebac na plecy.
     
    Ostatnio edytowano: 27-10 18
    Misiakowski lubi to.
  3. jamiro

    jamiro Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 16
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Debica / Bergen
    A jakie powinno być prawidłowe napięcie przy sprawnym aku? Po podładowaniu mam w tej chwili 12,68, odpiełem klemy i czy w tym przypadku napięcie aku powinno spaść, a jeżeli tak to o ile max?
     
  4. jurek1313

    jurek1313 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    918
    Docenione treści:
    65
    Miasto:
    wólka
    DB potrzebuje sporo prądu na operacje i zwykle tak się to kończy - ubita bat.
     
  5. voodo

    voodo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    755
    Docenione treści:
    131
    Sprawność aku to nie tylko napięcie... Nie sprawdzisz aku multimetrem.
     
  6. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 701
    Docenione treści:
    344
    Miasto:
    Pogorzela
    To że on ma napięcie nie świadczy o tym że jest sprawny. On jest poprostu dobrze naładowany.... I dlatego tak szybko się naladowal
     
    toomii76 lubi to.
  7. jamiro

    jamiro Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 16
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Debica / Bergen
    A jak jest żywotność akumulatorów? Auto kupiłem ok 4lata temu i osobiście jeszcze nie wymieniałem aku. Z tego co zauważyłem to nawet chyba nie jest byt dobrze dobrany do wersji silnikowej (1.6HDi) ponieważ na pokładzie mam ZAP 80Ah 560A, a według różnorodnych katalogów powinienem mieć optymalnie 64Ah 640A. Czy zbyt duża pojemność i zbyt mały prąd rozruchowy może mieć wpływ na jego żywotność, czy raczej nie ma to znaczenia?
     
  8. Markuz

    Markuz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-06 16
    Postów:
    89
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin
    Napięcie spoczynkowe nigdy nie świadczy o pojemności akumulatora do końca.... Jak już chcesz sprawdzić napięcie akumulatora to najlepiej sprawdzić podczas odpalania auta tj. obciążeniem-> nie może spaść poniżej 10 V. Jeśli masz areometr to najlepiej sprawdzić gęstość elektrolitu w każdej celi.

    Zdarzyło mi się kilka nie raz, że akumulatory miały napięcie spoczynkowe 12,6 - ale nie miały pojemności.
     
    toomii76 lubi to.
  9. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 954
    Docenione treści:
    699
    Miasto:
    Olsztyn
    Ile czasu zajmuje Ci diagnoza? może tu problem jest :D
     
    turbokrzychu lubi to.
  10. krokody901

    krokody901 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-10 14
    Postów:
    36
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    przemyśl
    Witam! Akumulator z czasem traci pojemność. Objawem coraz krótszy czas ładowania i rozładowania - szczególnie widoczne przy niższych temperaturach.....
     
  11. franc_car

    franc_car Nowy

    Offline
    Dołączył:
    7-11 18
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Ząbki
    Podjedź gdzieś do sklepu, który sprzedaje tylko akumulatory. Oni mają tam testery i od ręki takie sprawdzenie robią. I będziesz wiedział w jakim stanie masz aku...