1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Nie pali pierwszy cylinder P0301

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika anim7991, 13-07 18.

  1. anim7991

    anim7991 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    łódź
    Witam serdecznie.
    W mojej maździe 3 (silnik 2.3 benzyna 166KM) wyskakuje błąd P0301 czyli brak zapłonu na pierwszym cylindrze. Raz przez niego zapaliła się kontrolka i wtedy spisałem zamrożoną ramkę z której wynika, że wypada zapłon na niskich obrotach. Podmieniłem świece, cewkę, wtrysk benzyny, wtrysk LPG z pierwszego cylindra na czwarty ale nadal P0301 przy kilkuminutowej pracy na niskich obrotach (błąd nie zapala czeka ale jest oczekujący). Proszę o pomoc, gdzie szukać przyczyny - świece mają biały nalot, każda taka sama. Niestety mam problem z ich wymianą. Siedzą tam ITR5F-13 które są wszędzie niedostępne, jakie powinienem kupić?

    Z góry przepraszam jeśli zaniżam poziom bądź w ten sposób kogoś obrażam. W mojej okolicy nie ma żadnego kumatego mechanika który by się podjął szukania problemu. Z góry dziękuje za poświęcony czas.
     
  2. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 453
    Docenione treści:
    265
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Zaplon na cylindrze to nie tylko cewka, swieca i wtrysk. To sa tylko elementy ukladanki. Najważniejsze jest ciśnienie sprężania. Nie zdziwił bym się, jakby przez brak wykonania regeneracji zaworów byly one podparte lub w efekcie podparcia wypalił by się zawór lub gniazdo.
    Do pomiaru ciśnienia nie trzeba kumatego mechanika.
     
  3. anim7991

    anim7991 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    łódź
    Czyli przez nieustawienie luzu zaworowego na czas uszkodzenia mógł ulec zawór na cylindrze nr 1 przez co nie ma ciśnienia i następuje wypadanie zapłonu? Mam urządzenie do pomiaru ciśnienia sprężania. Jakie wartości powinny być wyjściowe? Analizę robić na zimnym czy na ciepłym silniku?
     
  4. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    946
    Docenione treści:
    120
    Miasto:
    Szczytno
    Na rozgrzanym , od 10 do 14
     
  5. anim7991

    anim7991 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    łódź
    Witam serdecznie. Wykonałem pomiary ciśnienia sprężania:
    Cylinder 1: 4,5bar
    DSC_0278.JPG
    Cylinder 2: 10,5bar
    DSC_0280.JPG
    Cylinder 3: 10,5bar
    Cylinder 4: 10,5bar

    Mierzyłem na zimnym bo chciałem później zmierzyć luz zaworowy i tak się kształtują wyniki:
    cisnieniesprezania.JPG
    Wychodzi na to, że zawór na pierwszym cylindrze jest wypalony. Ciśnienie na innych też nie jest rewelacyjne... Jaka jest dalsza procedura? Zdejmować głowice?
    DSC_0283.JPG DSC_0285.JPG DSC_0286.JPG DSC_0287.JPG DSC_0288.JPG DSC_0289.JPG DSC_0290.JPG DSC_0291.JPG
    [​IMG]
     
  6. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    697
    Miasto:
    WWA
    Przede wszystkim to nie masz w tym silniku manualnej regulacji luzu zaworów - one są regulowane hydraulicznie- czyli w skrócie same się regulują :D
    Ustaw GMP 1 cylinder i dmuchnij powietrza do środka i posłuchaj czy gdzieś uchodzi, a będziesz wiedział...:D jak tak to tak
    :D no chyba, że opatentujesz jakiś inny sposób wymiany zaworów bez demontażu...:p:D
     
    misiek1394 lubi to.
  7. anim7991

    anim7991 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    łódź
    Czasem w mazdach z silnikiem 2.0 oraz 2.3 L3 nie ma regulacji zaworowej za pomocą szklanek sztywnych bez hydroregulacji? Z tego co wiem to trzeba albo szlifować szklanki albo wymieniać na ASO. Bodajże ford z rodziny Zetec tak ma i szklanki nawet pasują (prawdopodobnie bliźniaczy silnik).

    Tak czy siak będę musiał zrzucać głowice i wtedy się wyjaśni co nie gra. Jakie luzy zaworowe powinny byc fabrycznie?
     
  8. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 453
    Docenione treści:
    265
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Oczywiście ze regulacja szklankami. Krzywki pierwszego cylindra do gory i powietrzem przez otwór na świece dmuchać do cylindra.
     
  9. anim7991

    anim7991 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    łódź
    Dziękuje! Więc zdemontować kolektory też będę musiał?
     
  10. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 453
    Docenione treści:
    265
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Nie, chyba usłyszysz czy powietrze idzie w kolektor
     
  11. anim7991

    anim7991 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    łódź
    Dobrze, spróbuję. Czy możesz powiedzieć jaki luz zaworowy powinien być? Znalazłem informacje że 0.30 ale na Hot a na zimnym?
     
  12. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 453
    Docenione treści:
    265
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Jednak pokusił bym się o sprawdzenie ciśnienia na ciepłym silniku oraz zrobienie próby olejowej bo narobisz się zdejmiesz głowice a i tak silnik będzie złom
     
  13. anim7991

    anim7991 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    łódź
    Co może być jeszcze uszkodzone? Wypalony tłok? Samochód brał olej w ilościach normalnych jak na ten silnik. Zrobiłem ostatnio 800km po autostradzie z prędkościami 140km/h przy obrotach 4500 i znacznie się pogorszyło. Korekty paliwowe na gazie niby 2,5% na krótkich i 0% na długich (przy tej prędkości) a temperatura katalizatora 750stopni. Jakoś tak stojąc na wahadle zwróciłem uwagę na to, że silnik trzęsie.
    Już wcześniej zwracałem uwagę na wibracje przy nagrzaniu ale wyczyściłem przepustnice i było dobrze - pozornie bo prawdopodobnie tylko podniosły się obroty jałowe przez jakiś okres adaptacji.

    Dodatkowo błąd wydajności katalizatora od jakieś 40tys kilometrów zaświeca kontrolkę więc pewnie to nie wina katalizatora.

    Z takim ciśnieniem i tak niedługo przestanie całkowicie palić na pierwszy garnek. Nie wiem czy czasem nie pokusić się o wymianę pierścieni na tłokach.
     
  14. anim7991

    anim7991 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    łódź
    Witam, kupiłem drugi silnik na części z uszkodzoną miską olejową (i zatartym wałem), glowica wałki w świetnym stanie więc postanowiłem ją zrobić i podmi nic. Coś mnie podkusiło i mimo tego że po zalaniu benzyny na komorę spalania dobrze ją trzymały, to rozpiąłem zawory i wszystkie wydechowe mają wzery mimo że luz zaworowy byl w granicach 0.30, 0,25. Co w takim przypadku? Czy zawory i gniazda się szlifuje? Jaki jest orientacyjny koszt remontu takiej głowicy?
     
  15. misiek1394

    misiek1394 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    165
    Miasto:
    K-K
    A zrobiłeś u siebie próbę olejową? Może nie masz pierścieni już na tłokach, a głowica jest OK.
     
  16. anim7991

    anim7991 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    łódź
    Jak zrobić dobrze próbę olejową?

    Sugerowałem się tym że silnik nie bierze oleju, a w większości przypadków które czytałem wycierają się jako pierwsze pierścienie olejowe.
     
  17. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    404
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    są najdelikatniejsze, i teoretycznie powinny się pierwsze zużyć lub zapiec, ale różne są przypadki, wlewasz małą strzykawkę oleju silnikowego do otworu w świecy, można zakręcić wałem ręcznie, żeby się rozprowadziło i mierzysz sprężanie, w miarę bez ociągania się z tym wszystkim.
     
  18. anim7991

    anim7991 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    łódź
    Zrobiłem próbę olejową ale wyniki są tylko nieco lepsze. Przygotowany jestem na wymianę pierścieni przy okazji. Dodatkowo wyniknął jeszcze jeden problem. Przygotowując głowice do regeneracji skręciłem wałki rozrządu. Ssący obraca się bardzo delikatnie i płynnie natomiast wydechowy jest chyba krzywy. Po skręceniu ostatniego łożyska obraca się opornie. Według mnie jest bicie na pierwszym i ostatnim łożysku z tym że na ostatnim bardzo (w granicach 0,15mm).
     
  19. Grzegorz.Józefów

    Grzegorz.Józefów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-08 14
    Postów:
    163
    Docenione treści:
    30
    Miasto:
    Józefów
    Ty masz coś z mechaniką wspólnego czy się uczysz na własnym samochodzie?
    Jeśli kupiłeś zatarty silnik to myślisz że zatarł się tylko wał korbowy ??? Głowica może też być złomem lub w najlepszym razie do regeneracji . Tak samo jak prawdopodobnie twoja.
     
  20. anim7991

    anim7991 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-12 17
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    łódź
    Uczę się na własnym samochodzie a kilka tych remontów wcześniej zrobiłem w polonezie np składałem silniki roverowskie z serii K w częściach z różnych pojemności.
    Silnik jest po kolizji z kamień-miska olejową i nie było Bóg wie jakiego zatarcia. Wałki sa w porządku, wniosku krzywek jak w moim, szklanki nie zatarte nie widać na nich śladu rysek tak samo jak na gniazda na popychacze.
    Ten krzywy wałek to sprawka mechanika paprocha który nie wiem jak, ale skrzywił wałek i ratował się zamianą mostków. Jak ja złożyłem wałek zgodnie z oznaczeniami na tych mostkach to ciężko było go obrócić a jak zacząłem kombinować to mogę złożyć tak żeby obracał się z oporem. Zmierzyłem bicie na podporach wałków. Pierwszy ostatni bije, w środku mają zero i ssący zero.

    W tym silniku do obrocenia panewek wystarczy wejść szybciej w zakręt z stanem minimalnym oleju

    Głowica będzie wysłana do regeneracji, dlatego zakładam wałki bez zaworów. Też mi Amerykę odkryłes... Pisałem o tym wczesnoej