• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Nie pylące nie brudzące klocki hamulcowe

maniakaut

Uczestnik
Dołączył
22.09.2020
Postów
43
Punktów
3
Jak widać na załączonym obrazku, felgi niektórych aut, ukurzone są jasno brązowym pyłem ze startych klocków, ale pewnie też trochę ze startej z tarcz hamulcowych korozji. Wygląda to bardzo nieestetycznie... zabije urok każdej felgi.
Obserwuję to również w swoim aucie.. ale bardzo nie wiele jeżdżę. W dwóch autach znajomych akurat też Volvo kilkumiesięczny V60 i kilkuletnie XC60 nie ma ani śladu takiego pyłu. Inne auto dużo jeżdżące dopiero co po wymianie klocków i felgi też tak wyglądają.
W jednej z hurtowni polecano mi klocki ceramiczne, ale ja się nie ścigam i chciałbym zachować jak najlepsze parametry jeszcze przed rozgrzaniem elementów.

Co polecacie z producentów i modeli ? ATE zawsze przodowało... :) W poprzednim aucie zamontowałem jakiś standard Ferodo i niestety lipa.. ale tak jak pisałem wtedy też mało jeździłem.

Tył zwyczajowo nieco czystszy, bo i zacisk mniej pracuje :)
 

Załączniki

  • IMG_20210612_072857.jpg
    IMG_20210612_072857.jpg
    246,8 KB · Wyświetleń: 13

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1243
Porady
1
Punktów
205
Wiek
30
Miasto
Xxx
Na początek usprawnił bym układ hamulcowy bo jeśli tak zachodzi, a napisałeś że mało jeździsz to oznacza tylko że trzyma Ci zacisk, klocek w jarzmie nie pracuje prawidłowo itp
 

selim

SuperMechanior
Dołączył
1.01.2014
Postów
1943
Punktów
290
Miasto
Sląsk
Tylko do niemieckich aut
Ile razy się sparzyłem w japoncach itd.
Kiedyś TRW było nie najgorszym produktem
 

maniakaut

Uczestnik
Dołączył
22.09.2020
Postów
43
Punktów
3
Co do "Stojącego" zacisku raczej nie, bo w porównaniu do poprzedniego auta, aktualne przy pochyłościach, których nawet nie widać powoli stacza się i dość często muszę wciskać hamulec. Poza tym jak pisałem z przodu pylenie jest b.intensywne.

Faktycznie hamulca rzadko dotykam... nawet w mieście. Niektórzy kierowcy potrafią mignąć "stopami" kilka-kilkanaście razy na 1 km prostym odcinku, gdzie nie ma spowolnień ruchu .. :)

ATE jest najdroższe z typowych nie tuningowych części OEM.

Dlaczego niby ATE miałoby gorzej działać w japońcach, przepraszam koreańcach :) ?

Ogólnie jakość spada we wszystkich produktach.. no ale trzeba będzie pewnie niedługo wymienić tarcze i klocki. Z jakich marek byliście zadowoleni lub byli zadowoleni wasi klienci ?

Dałem wszystkim lubię to !
 

selim

SuperMechanior
Dołączył
1.01.2014
Postów
1943
Punktów
290
Miasto
Sląsk
Bo to jest konfekcja ! W zdecydowanej większości
 
Do góry Bottom