1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Nierówna praca na zimnym silniku 1.8 A18XER Opel Insignia LPG

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika mario9910, 22-03 19.

  1. mario9910

    mario9910 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-03 19
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Witam.
    Jestem w posiadaniu Opla Insigni rok produkcji 2010 z silnikiem benzynowym 1.8 A18XER, obecny (oryginalny) przebieg 105000 km. Dnia 24.04.2015 została założona instalacja gazowa firmy STAG przy przebiegu 46500 km. W styczniu bieżącego roku przy przebiegu 97832 km wystąpiła awaria silnika diagnoza: błąd - wypadanie zapłonu na drugim cylindrze (słaba kompresja). Auto trafiło do mechanika. Po rozebraniu silnika okazało się, że uszkodzony jest zawór wydechowy na drugim cylindrze (zdjęcie w załączniku). Warsztat przeprowadził następujące czynności:
    - szlifowanie głowicy,
    - wymiana uszczelki pod głowicą,
    - wymiana zaworów wydechowych,
    - regulacja luzu zaworowego,
    - wymiana uszczelki pokrywy zaworów,
    - nowe uszczelniacze zaworowe i śruby głowicy,
    - nowe świece,
    - wymiana rozrządu (bez pompy).
    Po w/w naprawie zauważyłem, że zanim silnik osiągnie temperaturę 90 stopni są wyczuwalne drgania, czasami zapala się kontrolka check oraz "sprawdź system stabil trak" (zdjęcie w załączniku). Po osiągnięciu temperatury 90 stopni problem znika wraz z wyskakującymi błędami. Auto wróciło do warsztatu, w którym stwierdzono, że przyczyna leży po stronie elektryki silnika (prawdopodobnie zimne luty na komputerze). Zwracam się z prośbą o pomoc w temacie. Pozdrawiam 20190112_162937(1).jpg WP_20190109_13_45_25_Pro.jpg 20190319_143736.jpg
     
    Ostatnio edytowano: 22-03 19
  2. XM love Citroen

    XM love Citroen Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-01 19
    Postów:
    376
    Docenione treści:
    114
    Wymień świece zapłonowe. Stary temat...
     
  3. mario9910

    mario9910 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-03 19
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    świece również zostały wymienione
     
  4. pen1

    pen1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-02 19
    Postów:
    67
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Południe
    Odnośni Stabili Trak
     
  5. mario9910

    mario9910 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-03 19
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    bardzo ciekawy materiał, natomiast w moim przypadku informacja: "sprawdź system Stabili Trak" zapala się wraz z kontrolą "check" i tylko na zimnym silniku
     
  6. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 158
    Docenione treści:
    836
    Miasto:
    Kaczory
    A co mówi dtc w ECU?
     
  7. mario9910

    mario9910 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-03 19
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    po podłączeniu op-coma wyświetliło kod błędu P0690-00, niestety klikając "informację o kodach błędów" po chwili wyskakuje komunikat "Interface Comunication Error"
     

    Załączone pliki:

  8. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 158
    Docenione treści:
    836
    Miasto:
    Kaczory