• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Niska kompresja na 1 cylindrze

vermilion

Początkujący
Dołączył
19.11.2019
Postów
11
Punktów
1
Posiadam auto z silnikiem nissana QR20DE 2.0 benzyna + LPG przebieg 300 tys. km

Ponad rok temu ok. 30 tys. km w tył ze względu na słabą formę silnika (brał sporo oleju 0,4 l na 1000 km) i przede wszystkim padnięcie UPG zdecydowałem się remont silnika.
Wymianie uległy panewki, pierścienie, rozrząd, zregenerowana została głowica. Auto chodziło jak trzeba. Mechanik, który to robił twierdził, że sprawdził stan cylindrów i tłoków i wszystko było ok i nie było przeciwwskazań do wyżej wymienionej naprawy.

Od jakiegoś czasu zaczął wyskakiwać mi błąd p0300. Czasem wyczuwalne było takie jakby "pryknięcie" - telepnięcie silnika. Obroty trzymał równe. Brak spadku mocy. Czyściłem przepustnice. Sprawdzałem cewki. wymieniłem świece. Nie było ani lepiej ani gorzej.

Ostatni miesiąc musiałem pojeździć autem trochę więcej. Aktualnie silnik podczas pracy telepie się bardziej niż wcześniej, a pryknięcia są dobrze wyczuwalne i słychać jej w rurze wydechowej. Te objawy są bardziej wyczuwalne na zimnym silniku.

W trakcie zatrzymywania się podczas jazdy na niedogrzanym silniku samochód często gaśnie. Ten objaw mija całkowicie gdy silnik się nagrzeje. Wydaje mi się, że nastąpił też spadek mocny, który odczuwam szczególnie jadąc na wyższych biegach.

Auto odpala bez problemu. Od remontu po dziś dzień silnik jeździ na 5W-30 i nie bierze oleju. Od wymiany do wymiany poziom się nie zmienia (wymiana co 10 tys. km). Nie ubywa też płynu chłodniczego. Olej i płyn nie ulegają wymieszaniu. Auto nie kopci. Po odpaleniu nie puszcza żadnego dymka. W chłodne wilgotne dni dopóki się nie nagrzeje poleci trochę pary i to wszystko, ale to chyba normalne. To wszystko co opisałem dzieje się na Pb i na LPG.

Kilka dni temu pojechałem na diagnostykę. Poprosiłem o zmierzenie ciśnienia na cylindrach. Na trzech było równo po 8, a na jednym 5 - nie wiem w jakiej to jednostce cytuję notatkę mechaników. Na cylindrze z najmniejszą wartością zrobili próbę olejową i wartość podskoczyła do 7. Mechanicy twierdzą, że coś jest nie tak, z cylindrem na co wskazują wyniki próby olejowej. Usłyszałem, że może pierścienie, może tłok, może gładź cylindra zarysowana albo przekrój cylindra jest zdeformowany.

Jestem laikiem, ale wydaje mi się dziwne, że skoro auto nie bierze ani trochę oleju, to problem może leżeć w obszarze cylinder-tłok. Czy jest możliwe, żeby silnik z uszkodzeniem pierścieni, gładzi lub kształtu cylindra nie brał oleju, nie kopcił? Gdyby nie wynik próby olejowej to objawy przypisałbym zaworom szczególnie tym wydechowym.

Planuję ponowić diagnostykę w innym warsztacie, ale może ktoś z forumowiczów ma jakiś pomysł lub wskazówki na dalszą diagnostykę?
 

vermilion

Początkujący
Dołączył
19.11.2019
Postów
11
Punktów
1
Np. Czy w opisanej wyżej sytuacji (brak brania oleju) jest możliwe, że wina słabej kompresji lezy po stronie cylindra, a nie zaworów?

Czy może warto powtórzyć gdzieś indziej pomiary bo diagnoza mechaników może był błędna?
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6870
Porady
2
Punktów
3070
Dokup kompresji i dolej i będzie ok...:p:D
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1536
Porady
2
Punktów
433
Czy może warto powtórzyć gdzieś indziej pomiary bo diagnoza mechaników może był błędna?
Zawsze możesz udać się do innego warsztatu i powtórzyć pomiar ,,jeżeli masz wątpliwości .Podane przez Ciebie wartości po 8 na pozostałych nie jest imponujące ...jest to raczej dolna dopuszczalna granica (niezbędne min. )Jeżeli drugi pomiar pokazałby takie same wartości ciś. ...cóż >>>głowica w górę !!!
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6870
Porady
2
Punktów
3070
Najlepiej niech obleci z 10 warsztatów... potem se zsumuje i zrobi średnią... :D
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7221
Porady
1
Punktów
2050
Wiek
34
Miasto
Kaczory
8 bar po krótko po remoncie to tak podle troszku.
 

vermilion

Początkujący
Dołączył
19.11.2019
Postów
11
Punktów
1
Radmor - zapytałem mechaników czy 8 to nie jest wartość za niska to twierdzili żeby się tym mnie przejmować bo to może wynikać z błędu urządzenia natomiast stwierdzili żeby się martwić różnicą na jednym cylindrze i tym, że po próbie olejowej ciśnienie wzrosło


WOODOO - jak nie masz nic mądrego to napisania to lepiej nie pisz bo nie pomagasz i zabawny też nie jesteś
 

miras forumowicz

SuperMechanior
Dołączył
24.03.2019
Postów
265
Punktów
20
Kup sobie tester ciśnienia i mierz kompresje. Przy okazji zmierz cisnienie oleju. 8 barów na taki silnik to albo tester do kitu albo silnik do szlifu. Najtańsze rozwiązanie to zakup płynów i olejów na fakturę. Wymiana i dolanie motodoktora do oleju i auto na handel. Oczywiście przy sprzedaży pokaż ze masz faktury na oleje itp. To nwy wlasciciel 10 tys zrobi ez zagladania. To tak pół serio. Ewentualnie zrob mu płukanke bo może któreś pierścienie zapiekły się.
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1536
Porady
2
Punktów
433
Radmor - zapytałem mechaników czy 8 to nie jest wartość za niska to twierdzili żeby się tym mnie przejmować bo to może wynikać z błędu urządzenia natomiast stwierdzili żeby się martwić różnicą na jednym cylindrze i tym, że po próbie olejowej ciśnienie wzrosło
8 bar...ZDECYDOWANIE NISKA !!..przemilczę ten o niskim ciśnieniu . Abyś miał odniesienie --Vectra 1.6 16V benzyna bez gazu ,dobrze serwisowana ..po 14 bar na wszystkich cylindrach .W Twoim przypadku gdyby było przynajmniej 10--powiedzmy sobie >>jeszcze ,jeszcze ...ale 8 ???
 

vermilion

Początkujący
Dołączył
19.11.2019
Postów
11
Punktów
1
Fabryczna kompresja dla tego silnika to 11,9 bara, więc jest faktycznie nisko i będę ponawiał pomiar.
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1536
Porady
2
Punktów
433
Fabryczna kompresja dla tego silnika to 11,9 bara, więc jest faktycznie nisko i będę ponawiał pomiar.
OK! Powtórz pomiar aby nie mieć wątpliwości .Zakładając że w wyniki pomiaru się powtórzą to nasuwa się pytanie odnośnie jakości wykonanego remontu .Wg.mnie owi mechanicy powinni Tobie powiedzieć że 8 to już poniżej min....a nie aby się tym nie przejmować .Może są to ci sami od pomiaru i remontu ?To jakie są ich standardy ,jakie kryteria naprawy samochodu ?
 

vermilion

Początkujący
Dołączył
19.11.2019
Postów
11
Punktów
1
Kompresje sprawdzali inni mechanicy niż Ci od remontu. Celowo nie pojechałem na pomiar do tych od remontu bo założyłem, że ich wyniki mogą być z góry ok. a silnik zaczął kuleć przez topnienie lodowców i wiatr słoneczny, ale na pewno nie z ich winy.
Po remoncie wg wykonawców kompresje były prawidłowe. Ja ich niestety nie sprawdziłem. Może uśpiło mnie to, że silnik pracował poprawnie.
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1536
Porady
2
Punktów
433
Stopień sprężania wynosi 9.9:1
Pod tym linkiem znajduje się specyfikacja tego silnik
na marginesie !!! Stopień sprężania a ciśnienie sprężanie są to dwa różne pojęcia .Stopień sprężania jest wartością stałą ,niezmienną wynikającą z konstrukcji silnika ...natomiast ciśnienie sprężania jest zmienne i wynika ze zużycia eksploatacyjnego elementów... jak tłoki .cylindry.pierścienie , zawory ,gniazda zaworowe .

Stopień sprężania wynosi 9.9:1
Pod tym linkiem znajduje się specyfikacja tego silnik
Ciś. sprężania dla tego silnika ...od 9.9>>11.9 bar. ---na podst. Autodaty
 
Ostatnia edycja:

vermilion

Początkujący
Dołączył
19.11.2019
Postów
11
Punktów
1
Radmor kumam to o czym piszesz i wszystko się zgadza. W linku, który wkleiłem wartości ciśnienia sprężania i stopnia sprężania są podane:

Compression pressure:

Standard 12.1 kg/cm2 (11.9 bar, 173 psi) / 250 rpm
Minimun 10.1 kg/cm2 (9.9 bar, 144 psi) / 250 rpm
Compression differential limit between cylinders1 kg/cm2 (0.98 bar, 14 psi) / 250 rpm

Compression ratio: 9.9:1
 

Jarzi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.04.2017
Postów
7221
Porady
1
Punktów
2050
Wiek
34
Miasto
Kaczory
Czyli silnik do rozbiórki i pomiarów.
 
Do góry Bottom