• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Niskie ciśnienia oleju 2.0 TFSI CDNB po remoncie

mario81

Początkujący
Dołączył
14.06.2017
Postów
14
Punktów
5
Wiek
44
Miasto
Zielona Góra
Witam. Po odpaleniu silnika po paru minutach pracy zapaliło się ciśnienie oleju. Po zmierzeniu manometrem jest około 1bar niezależnie od obrotów. Pompa oleju nowa, panewki nowe główne i korbowodowe, zawór regulacji ciśnienia też nowy. Co zauważyłem to cały czas pokazuje błąd w sterowniku od regulatora ciśnienia oleju który został wymieniony. Jakieś pomysły?
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
504
Punktów
189
Miasto
Gorzów Wlkp
Prawdopodobnie zgubiłeś taką rurkę z podstawy filtra oleju. Bez niej nie ma możliwości regulacji cisnienia.
Nr 11
 

Załączniki

  • Screenshot_20250529_182806_Chrome.jpg
    Screenshot_20250529_182806_Chrome.jpg
    192,4 KB · Wyświetleń: 40

mario81

Początkujący
Dołączył
14.06.2017
Postów
14
Punktów
5
Wiek
44
Miasto
Zielona Góra
Prawdopodobnie zgubiłeś taką rurkę z podstawy filtra oleju. Bez niej nie ma możliwości regulacji cisnienia.
Nr 11
Ta rurka jest na miejscu w podstawie filtra. Co prawda ją wyciągałem jak wszystko myłem ale zamontowałem ją na miejsce. Filtr jest nowy BOSCH może on?
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
504
Punktów
189
Miasto
Gorzów Wlkp
Jeśli to jest na miejscu, to być może zawór lub jego sterowanie. Nowy nie znaczy dobry. Na którym czujniku mierzysz? Mierzyłeś ten silnik przed złożeniem? Czy szlifierz zrobił i złożone bez kontroli?
 

mario81

Początkujący
Dołączył
14.06.2017
Postów
14
Punktów
5
Wiek
44
Miasto
Zielona Góra
Jeśli to jest na miejscu, to być może zawór lub jego sterowanie. Nowy nie znaczy dobry. Na którym czujniku mierzysz? Mierzyłeś ten silnik przed złożeniem? Czy szlifierz z
bił i złożone bez kontroli?

Jeśli to jest na miejscu, to być może zawór lub jego sterowanie. Nowy nie znaczy dobry. Na którym czujniku mierzysz? Mierzyłeś ten silnik przed złożeniem? Czy szlifierz zrobił i złożone bez kontroli?
Jak robię wysterowanie na komputerze to słyszę że pracuje. Mierzę na czerwonym przy filtrze. Wał kupiłem używkę nominalny(nie mierzyłem :( niestety). Zanim robiłem remont też takie same ciśnienie było i wystukało panewkę.
 

Gorzowiak

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
8.05.2023
Postów
504
Punktów
189
Miasto
Gorzów Wlkp
No to ryzykant z ciebie. Ciężko cokolwiek podpowiedzieć, skoro nie wiadomo czy tam jakiś wymiar jest. W pierwszym poście założyłem, że mechanicznie robota jest zrobiona na igłę, stąd sugestia o tej rurce.
Co zauważyłem to cały czas pokazuje błąd w sterowniku od regulatora ciśnienia oleju który został wymieniony.
Tak będzie, bo drugi czujnik nie widzi zmian ciśnienie po wysterowaniu zaworu. A skoro ciśnienie się nie zmienia pomimo pracującego zaworu, to raczej problem mechaniczny.
Pompa oleju nowa, panewki nowe główne i korbowodowe
I to tyle? Korby mierzone? Cylindry i tłoki?
 

mario81

Początkujący
Dołączył
14.06.2017
Postów
14
Punktów
5
Wiek
44
Miasto
Zielona Góra
No to ryzykant z ciebie. Ciężko cokolwiek podpowiedzieć, skoro nie wiadomo czy tam jakiś wymiar jest. W pierwszym poście założyłem, że mechanicznie robota jest zrobiona na igłę, stąd sugestia o tej rurce.

Tak będzie, bo drugi czujnik nie widzi zmian ciśnienie po wysterowaniu zaworu. A skoro ciśnienie się nie zmienia pomimo pracującego zaworu, to raczej problem mechaniczny.

I to tyle? Korby mierzone? Cylindry i tłoki?
Wał od sprawdzonego gościa nie było wcześniej problemów. Zrobione wszystko, cylindry tłoki poprawione pierścienie itp. tak jak zawsze. Do tej pory nie było problemów aż do teraz…
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3337
Porady
4
Punktów
525
Wymień zawór i sprawdź wiązkę do niego idącą. Co z tego, że nowy i co z tego że go słyszysz.
No, chyba że jest dziura wielkości pięści i spierd. ciśnienie po rozgrzaniu oleju.
Jak na zimno błędu nie ma, a dopiero po rozgrzaniu, to ewidentnie "dziura".

Tak, jak bobo pisze. Jak można nie użyć plasteliny przy składaniu. Nawet po szlifierni.
Wał kupiłeś nie mierzyłeś. No co ty?!?
Szkoda roboty.
 

mario81

Początkujący
Dołączył
14.06.2017
Postów
14
Punktów
5
Wiek
44
Miasto
Zielona Góra
Wymień zawór i sprawdź wiązkę do niego idącą. Co z tego, że nowy i co z tego że go słyszysz.
No, chyba że jest dziura wielkości pięści i spierd. ciśnienie po rozgrzaniu oleju.
Jak na zimno błędu nie ma, a dopiero po rozgrzaniu, to ewidentnie "dziura".

Tak, jak bobo pisze. Jak można nie użyć plasteliny przy składaniu. Nawet po szlifierni.
Wał kupiłeś nie mierzyłeś. No co ty?!?
Szkoda roboty.
Ciśnienie na zimnym silniku około 1 bar niezależnie od obrotów. Nic innego tylko silnik out i od początku...
Człowiek się uczy całe życie i to jak widać na swoich błędach....
 

mario81

Początkujący
Dołączył
14.06.2017
Postów
14
Punktów
5
Wiek
44
Miasto
Zielona Góra
Witam ponownie. Więc problem dalej jest ten sam nic się nie zmieniło wymieniony został drugi słupek po remoncie. Wał sprawdzony 100% dobry, nowe panewki, tłoki, pierścienie, głowica po remoncie, pompa oleju nowa a ciśnienia oleju jak nie było tak nie ma. Może być wina podstawy filtra oleju lub chłodnicy oleju? Może turbo? Osprzęt jest ze starego silnika i może to coś tam jest nie halo. Przed wyjęciem silnika jako powód remontu było nadmierne zużycie oleju oraz niskie ciśnienie oleju też w granicach 1 bar.
 

mario81

Początkujący
Dołączył
14.06.2017
Postów
14
Punktów
5
Wiek
44
Miasto
Zielona Góra
Witam ponownie. Problem rozwiązany. Nie był to problem ani wału ani panewek. Ciśnienia teraz na zimnym i gorącym książkowo. Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.
 

Grzegorz.Józefów

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.08.2014
Postów
1333
Porady
1
Punktów
435
Miasto
Józefów
Witam ponownie. Problem rozwiązany. Nie był to problem ani wału ani panewek. Ciśnienia teraz na zimnym i gorącym książkowo. Dziękuje wszystkim za podpowiedziC
Cieszymy się wszyscy ale miło by było żebyś napisał co było powodem a nie co niebyło
tak funkcjonuje forum że dzielimy się wiedzą i pomagamy nawzajem
 

mario81

Początkujący
Dołączył
14.06.2017
Postów
14
Punktów
5
Wiek
44
Miasto
Zielona Góra
Oczywiście że się podzielę. Tak jak pisałem wyżej zamontowałem drugi słupek i dalej to samo. Okazało się że to chłodniczka oleju bo zakładana była ta sama podstawa filtra razem z wymiennikiem ciepła. Po założeniu nowej ciśnienie jest książkowe :)
 
Do góry Bottom