• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Nissan 1.2 dig-t p0340 p0365 syncho rozrząd

GSS-Daniel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.06.2012
Postów
1902
Punktów
372
Miasto
Busko
Witam
Panowie pacjent jak wyżej, przyjechał na lawecie, odpalałi gasł, tłukło rozrządem. Błędy synchronizacji itp Łańcuch przestawiony na wałkach. wydech 2 zęby,
Założony nowy rozrząd OE renault, zęby policzone, znaki też na starym/ nowym sie pokrywają. Ustawiony na blokade wału, wałki na znaki wszystko sie zgrywa. Na cylindrach po 10bar równo, Auto jednak nie pali, wyrzuca błąd
p0340-29 błąd czujnika wałka b 1 czyli wydech (chyba)
P0365-29 błąd sygnału wałka b
Zasilanie, impuls, wszystko jest, nie ma iskry.
Dodatkowo zmieniłem świece i uszczelki kolektora ssącego bo był nieszczelny klient mówił, ze przerywało w trakcie jazdy więc wtryki też poszly na ultra dzwięki.
Jakieś pomysły ? gdzieś walnąłem zonka ale nie wiem gdzie, ustawienie wałków ? wrzucam foto

/edycja
Rozebrałem po raz trzeci, zastanawiam sie czy nie jest uszkodzony wariator, zaden sie nie rusza, no może wydechowy 2 milimetry.

21C6198F-DABF-4510-93C8-81186B23E54C.jpeg IMG_0989.jpeg IMG_0988.jpeg IMG_0991.jpeg IMG_0990.jpeg
 
Ostatnia edycja:

fructon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
26.04.2012
Postów
1914
Punktów
694
Wiek
60
Miasto
Kraków
WWW
www.czesciserwismroz.pl
Nie rusza sie a więc jest prawidłowo,to nie ten trop ,ze zdjęc które zamieściłes wygląda że rozrząd jest prawidłowo złożony i nie ma tu problemu. Ten drugi bład który ci wywala wskazuje że masz problem z wiązką lub czujnik zdechł.
 
Ostatnia edycja:

GSS-Daniel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.06.2012
Postów
1902
Punktów
372
Miasto
Busko
Nie rusza sie a więc jest prawidłowo,to nie ten trop ,ze zdjęc które zamieściłes wygląda że rozrząd jest prawidłowo złożony i nie ma tu problemu. Ten drugi bład który ci wywala wskazuje że masz problem z wiązką lub czujnik zdechł.
Fructon zamieniłem czujniki błąd zostaje na walku wydechowym, kupiłem dwa nowe z Delphi dalej to samo, serio nie wiem o co chodzi, na starym rozrządzie przestawionym odpalał i gasł, nawet po założeniu nowego łańcucha mialem sytuację że zapalił i chodził.na drugi dzień ale bardzo nie równo. podejrzalem wtedy parametry i skakało ciśnienie paliwa.dlstego dałem wtryski na ultra dźwięki. Wczoraj sprawdziliśmy to wogole iskra umarła nie ma nic. Klient truje a ja jestem w czarnej dupie
 

GSS-Daniel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.06.2012
Postów
1902
Punktów
372
Miasto
Busko
Nie mam, właśnie zamieram luoix. Ale. jak by y cały czas jestem w martwym punkcie, auto że złym rozrządem paliło i gaslo a z nowym nie pali wogole.
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2050
Punktów
483
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
Nie zastanawia Cię, że podmiana tylu czujników, dalej powoduje logowanie błędu? Jak nie masz oscyloskopu to jak sprawdziłeś sygnał na czujniku?
 

GSS-Daniel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.06.2012
Postów
1902
Punktów
372
Miasto
Busko
Nie zastanawia Cię, że podmiana tylu czujników, dalej powoduje logowanie błędu? Jak nie masz oscyloskopu to jak sprawdziłeś sygnał na czujniku?
Na diodę LED.
Nie podmiana tylu, tylko czujniki walka zamieniłem. Tak zastanawia mnie czmu nie ma synchronizacji skoro na zwalonym łańcuchu była. Bo iskra była, auto odpalało i gaslo i się tłukło. Teraz jest cicho ale nie odpala.
 

MIKUr1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.12.2020
Postów
2050
Punktów
483
Wiek
34
Miasto
Okolice Krakowa
A błąd jaki wcześniej był? Sprawdzałeś czy sygnał z wałka jest przy samym sterze?
 

GSS-Daniel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.06.2012
Postów
1902
Punktów
372
Miasto
Busko
Bym jakiś błąd wczeaniej ale nie pamiętam jaki jutro w pracy sprawdzę. Jest przy sterze, akurat do stera to przewód.ma.30cm. złoże go jutro po raz kolejny i pewnie nie odpali, muszę go oddać do jakiegoś elektryka.
 

fructon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
26.04.2012
Postów
1914
Punktów
694
Wiek
60
Miasto
Kraków
WWW
www.czesciserwismroz.pl
Wszystko i tak powinno sie zacząc od przestrzelenia wiazki miedzy czujnikiem a sterem,lub jak jest możliwosć to oscyloskop bezposrednio na wejsciu do sterownika. Jak to bywa w tych silnikach zdejmowałeś pokrywe górną i ruszałeś wiązki i tam często tkwi przyczyna.
 

GSS-Daniel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.06.2012
Postów
1902
Punktów
372
Miasto
Busko
Wszystko i tak powinno sie zacząc od przestrzelenia wiazki miedzy czujnikiem a sterem,lub jak jest możliwosć to oscyloskop bezposrednio na wejsciu do sterownika. Jak to bywa w tych silnikach zdejmowałeś pokrywe górną i ruszałeś wiązki i tam często tkwi przyczyna.
Kurde wiązka do czujników idzie akurat obok pokrywy zaworów, zastanawiam się czy może aby nie krzaczy czujnik zmiennej fazy. Są dwa oczywiście w pokrywie rozrządu, myłem je przed złożeniem. Jutro to jeszcze sprawdzę.
 

fructon

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
26.04.2012
Postów
1914
Punktów
694
Wiek
60
Miasto
Kraków
WWW
www.czesciserwismroz.pl
Jeśli poprawnie zrozumiałem to chodzi ci o zawory zmiennych faz ale one nie maja nic do tych błędów ,sygnał o ich otwarciu następuje dopiero przy wyższych obrotach a w momencie uruchamiania są nieaktywne a co za tym idzie wariatory zablokowane są w pozycji bazowej .Chyba że zawory zmiennych faz zablokowane są w pozycji otwartej w co wątpie bo wciaż krążymy wokół drugiego błędu który wyrażnie sugeruje problem z wiązką .
 

GSS-Daniel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.06.2012
Postów
1902
Punktów
372
Miasto
Busko
W sumie to mogło już coś nie łączyć przed wymianą łańcucha a jak ja ruszyłem to umarł w butach. Ja nie jestem elektrykiem więc składam i daje auto do jakiegoś elektryka. Sszkoda mojego czasu.
 

dimitriew

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
16.06.2011
Postów
1313
Punktów
609
Miasto
Radom
Może się przyda
 

Załączniki

  • image-defect-17098-u1gO8GPlT0bvryixsYDQPYzjzAmrzqXy-1156x700.png
    image-defect-17098-u1gO8GPlT0bvryixsYDQPYzjzAmrzqXy-1156x700.png
    361,9 KB · Wyświetleń: 14

GSS-Daniel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.06.2012
Postów
1902
Punktów
372
Miasto
Busko
Inny warsztat zrobil remont silnika. Dalej to samo. Okazało się ze klient wymieniał skrzynie biegów, koło zamachowe zostało uszkodzone przy montażu skrzyni , w rezultacie sie odkręciło na koniec chyba. Taka ciekawostka.
 

euroserwis8

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
13.03.2017
Postów
272
Punktów
81
Wiek
45
Miasto
Piaski
A wystarczyło podpiąć oscyloskop. A tu sił i środków użyte delikatnie mówiąc niewspółmiernie do problemu. Klient wszystko to łyknął , łącznie z remontem silnika??
 

GSS-Daniel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.06.2012
Postów
1902
Punktów
372
Miasto
Busko
No zaprowadził do serwisu bo tak chciał, nie mój problem że silnik dobry remontowali. Ja wymieniałem tylko łańcuch który był przeskoczony, jw napisałem nie jestem elektrykiem.
 
Do góry Bottom