• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Nissan Micra K12 1.5 dCi K9K - Obroty biegu jałowego

wojtekkkk

Początkujący
Dołączył
3.01.2017
Postów
7
Punktów
0
Wiek
53
Miasto
Wrocław
Witam. Mam dość dziwny i irytujący problem z obrotami biegu jałowego. Nissan Micra K12 1.5 dCi K9K 68KM Delphi. Silnik to ten ubogi w osprzęt, bo bez Przepływomierza, Przepustnicy i Intercoolera.

Problem w tym, że obroty silnika na biegu jałowym samoistnie wzrastają do 1.200 obr/min, a nawet 1.500 obr/min lub po wkręceniu go nie "schodzą" do 850 obr/min. Objawy takie jak by ,,Linka pedału przyśpieszania" nie cofała się na swoje miejsce lub przycinała się przepustnica. Oczywiście potencjometr przyśpieszania jest sterowany elektrycznie i wg CLIP'a reaguje prawidłowo. Dodam tylko, że potencjometr jest bardzo czuły na reakcję. Dosłownie delikatne muśnięcie powoduje natychmiastową reakcję i wkręca się na ponad 2.000 obr/min.

Gdzieś wyczytałem "koduj wtryski". Po kodowaniu wtrysków, objawy nadal te same. Z praktycznego doświadczenia wiem, że 1.5 dCi pracują dobrze bez kodowania, no ale zakodowałem (nie widzę w tym problemu). Wtryskiwacze kodowane CLIP'em i wszystkie parametry również tym urządzeniem. Sprawdzone przelewy wtryskiwaczy (są w idealnym stanie), szczelność układu dolotowego i wyczyszczony EGR. Sprawdziłem też z ciekawości ciś.sprężania i na wszystkich 4 garach dobijało +/- 28Bar, więc jest ok. Ciśnienie na listwie takie jak zadane 230 Bar (wiadomo +/- 3Bar), Wszystkie temp. (woda i paliwo) widzi prawidłowo, Czujniki ciś. i temp. powietrza dolotowego działają również prawidłowo. Ogólnie silnik pracuje ładnie, brak błędów w sterowniku. Zauważyłem, że max. obciążenie silnika wszystkimi odbiornikami m.in Dmuchawa, Światła, Radio, Klimatyzacja skutkuje spadkiem obrotów na biegu jałowym do ok. 850 obr/min. Po wyłączeniu wszystkich odbiorników obroty rosną jak wyżej 1.200 - 1.500 obr/min. Nie jest to normalne! Co to może być?
 

kiko80

Początkujący
Dołączył
10.03.2016
Postów
5
Punktów
0
Wiek
40
Miasto
Warszawa
regulator napięcia w alternatorze, pomierz jeszcze na zaciskach akumulatora na wolnych obrotach i powiedzmy przy 2500obrotów jakie będzie napięcie powinno być ok 14-14.3 V wtedy.
 
Do góry Bottom