1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Nissan [N16] 1.5 dCi [2003] Nie odpala na zimnym

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika krzys1540, 23-10 18.

  1. krzys1540

    krzys1540 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-10 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    Jestem w posiadaniu Almery N16 z silnikiem 1.5 dCi z roku 2003. Problem z nie odpalaniem auta pokazał się kilka dni temu kiedy to przyszły zimne dni i niestety almera odpala po paru minutach kręcenia lub wcale nie odpala (gdy jest ciepło nie ma najmniejszego problemu) 3/4 dni temu w almie został zmienione świece żarowe, olej + filtr, filtr paliwa + węże.

    Sprawdziłem przez ODB II błędy w aucie i wyskakują dwa następujące błędy

    (1."P0089" Suction control valve stuck, 2."P0380" Glow Plug/Heater Circuit "A")

    Zastanawiam się nad przekaźnikiem świec żarowych ? Co o tym sądzicie ? Proszę o pomoc jestem już załamany ... Z góry dziękuję [​IMG]
     
  2. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 538
    Docenione treści:
    780
    Miasto:
    łódź
    ten drugi odpowiada za to swiece a pierwszy za cisnienie paliwa na listwie;)
     
    komar200 i toomii76 lubią to.
  3. chudson

    chudson Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    459
    Docenione treści:
    98
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    sprawdź świece czy grzeją miernikiem na aucie i miej nadzieje ,że to one a nie wtryski (próbę przelewową zrób)
     
  4. krzys1540

    krzys1540 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-10 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Co do świec to są nowki sztuki. Zamówiłem ten przekaźnik bo dorwałem w dobrej cenie i zobaczę jak to będzie natomiast martwi mnie ten błąd dotyczący ciśnienia paliwa na listwie. Na jakiej listwie ? I jak mogę zdiagnozować ten problem ? I czy wgl da się to jakoś ogarnąć w domowym zaciszu ? Ciśnienie może oznaczać problem z pompa paliwa ? Czy coś z wtryskami ? Z tego co wiem pompa paliwa kiedyś była regenerowana.
     
  5. chudson

    chudson Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    459
    Docenione treści:
    98
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    Gdzie jest pompa paliwa w twoim samochodzie orientujesz się ?

    Napisałem już jak możesz zdiagnozować po części ten problem ale oddaj to lepiej komuś skoro nie wiesz nawet co to jest listwa wtryskowa ( podpowiem ,że wcale nie wygląda jak listwa w tym silniku )
     
  6. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 538
    Docenione treści:
    780
    Miasto:
    łódź
    tam chodzi o regulator cisnienia ;)

    jak mozna sprawdzic w domowym zaciszu??? -zapros ją do salonu napal w kominku rozbierając sprawdzaj miernikiem i próbe przelewową w miedzyczasie rozmowy takze mozesz zrobic;)
     
    nieldos, gtszudi, winetoo oraz 2 innych lubią to.
  7. krzys1540

    krzys1540 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-10 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    @chudson Pompa paliwa znajduje się przy tylnej kanapie a wiec dojście do niej jest możliwe.

    @pawel2406 Czyli wina tego błędu mogą być wtryski lub pompa paliwa ? Czy to raczej wina tego regulatora ? W n16 było sporo wątków odnośnie pompy paliwa a wiec chyba często się sypały.
     
  8. chudson

    chudson Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    459
    Docenione treści:
    98
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    Nie jest możliwe ? ktoś musiał ją tam włożyć. Wyciągnij pompę paliwa i daj zdjęcie na forum
     
  9. krzys1540

    krzys1540 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-10 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Przepraszam za tak długą nieobecność ale chwilowo wstrzymałem pracę nad almerką.

    @chudson Pomyliło mi się pompa paliwa (wtryskowa) jest przy silniku :D Pomyliło mi się z pływakiem który swoją drogą miał jakiś dziwny syw w sobie i zastanawiam się czy przypadkiem przez ten syf albo wtryski albo pompa nie popsuły się. Masz może jakiś pomysł co teraz ?

    @pawel2406 Regulator ciśnienia ? Myślisz że może być to wina tylko regulatora a nie pompy ? Czy ten regulator mógł się jakoś zabrudzić czy coś ? Odkręcić go i spróbować przeczyścić czy nie powinien się zabrudzić ?

    Almera na dziś dzień ma straszne problemy z odpalaniem tylko metoda "na plaka" pomaga ale to tylko dziś testowałem bo była konieczność przestawienia jej. Po nagrzaniu odpala co prawda nie od strzała ale pokręci chwilkę i odpali. Co sądzicie ? Może byc to wina wtrysków czy prędzej pompa paliwa ? Co teraz mogę zrobić aby zdiagnozować czy to wina wtrysków czy może pompy paliwa ?

    Dodam też że podczas jazdy czasem auto potrafi zgasnąć przy prędkości ok. 120km +. Może to też będzie istotna informacja :D

    Pozdrawiam
     
    Ostatnio edytowano: 10-12 18
  10. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 157
    Docenione treści:
    494
    Miasto:
    Radom
    Widzę, że problem cię przerasta. Rozumiem że szkoda ci kasy na fachowca. Jednym z tańszych rowiązań "byle do wiosny" będzie taki preparat pobudzający chęć do pracy.
    0004R5H5S2VAR1S0-C116-F4.png
     
    nieldos i toomii76 lubią to.
  11. krzys1540

    krzys1540 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-10 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Majstrów w okolicy jest sporo a tylko jeden dobry Najbliższy termin za 2tygodnie a ja auta potrzebuje na zaraz. Robiłem test przelewów i wyszło tak
    [​IMG]
    [​IMG]
    Wtryski 1,2 dają za duża dawkę natomiast 3,4 chyba w miarę ? Jak myślicie wystarczy wymienić 1,2 czy odrazu 1,2,3,4 ? Test trwał ok. 15/20 sekund bo już strzykawki brakowało
     
  12. Diagbox10

    Diagbox10 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 097
    Docenione treści:
    503
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    1 i 2 na maszyne
     
  13. krzys1540

    krzys1540 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-10 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    3 i 4 nie trzeba ?
     
  14. XMARIO

    XMARIO Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    638
    Docenione treści:
    641
    Miasto:
    Mazowieckie
    O doope potłuc taki test w 20sekund. Zrób taki przez 10 minut na różnych obrotach.
     
    logan124 lubi to.
  15. Diagbox10

    Diagbox10 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 097
    Docenione treści:
    503
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    150zl za test 4 wtryskow. Bedziesz wiedzial ktore do wymiany końcówki
     
  16. Jarzi

    Jarzi SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 405
    Docenione treści:
    590
    Miasto:
    Kaczory
    A wynik ma zbierać do wiader? Przecież na tej ilości widać, że 1 i 2 wtrysk koniecznie do sprawdzenia. Chociaż ja się nie pierdziele i dałbym wszystkie.
     
  17. krzys1540

    krzys1540 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-10 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Właśnie 1 i 2 wyszły bez problemu. Natomiast 3 i 4 siedzą w opór. Polałem wd pare razy i zobaczę czy pójdzie. Kumpel ma postarać się załatwić wybijak do wtrysków ale nie jest to pewne. Czy jeśli nie wyjdą 3 i 4 to wymienić narazie 1,2 ? Macie jakieś sposoby na zapieczone wtryski ?
     
  18. chudson

    chudson Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    459
    Docenione treści:
    98
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    Oprócz wtrysków jeszcze sprawdź ciśnienie na pompie w momencie kręcenia rozrusznikiem ( poprzez obd ) będziesz wiedział czy same wtryski wystarczą bo może nie warto naprawiać. Czy w almerach też nie było czasem pomp z łuszczycą jak w renault?
     
  19. nieldos

    nieldos Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    3-02 14
    Postów:
    277
    Docenione treści:
    103
    Miasto:
    Zachodniopomorskie
    1.5 ahhhh to też temat rzeka... rób co sugerują koledzy i fakt połóż najlepiej dla spokojności wszystkie na stół... Tester do przelewów powiem kozak ale fakt że co miał ogarnąć to ogarnął i powinieneś wiedzieć co robić dalej...

    Wybijak do wtrysków ewentualnie powrót dwóch wtrysków i odpal to i noech pochodzi z dwie - trzy godz i zacznij na ciepłym od demontażu 3 i 4 może wtedy się uda...
     
  20. krzys1540

    krzys1540 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-10 18
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Pompa swojego czasu była już regenerowana. Ostatnio założyłem przezroczyste węże żeby zobaczyć czy nie leci powietrze bo myslalem ze przez to może mieć problem odpalać i pompa szybko puste węże napełniła a wiec wydaje mi się ze na rozruch szybko podaje. Teraz zbytnio nie powiem bo musiał bum go złożyć i znów Plakiem odpalać. Kilka dni temu był sprawdzany kompem i ciśnienie było ok. Dziś rozmawiałem z człowiekiem z ASO Bosch Diesel Service Dariusz Pawlik i w poniedziałek kurier podjedzie po wtryski. Maja je wymienić/zregenerować w przeciągu 1-2 dni. Także jeśli uda mi się wybić jescze te 2 to dam im te 4 i będzie spokój. Czy przy wymianie wtrysków muszę zmienić ta podkładkę „uszczelniająca” ?