• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Nissan note 1,4 benzyna - b. długo kręci, nie mogę rozwiązać problemu

tomek100

Początkujący
Dołączył
31.07.2020
Postów
11
Punktów
0
Wiek
46
Cześć wszystkim, posiadam nissana note 1,4 benzyna 88 km , lpg. Rok produkcji 2006/rej 2007. Przebieg 294 000 km.
Od ubiegłego lata zaczął ciężko odpalać (w zimne miesiące problem się wyraźnie zmniejsza ale w lato masakra)
Kręcę i kręcę powoli zaskakuje krztusi się a później ok zarówno na benzynie jak i gazie.
Komputer nie wyświetla żadnych błędów.
Coś wyraźnie jest nie tak bo palił wcześniej z półobrotu.
Diagnozowałem i wymieniałem następujące rzeczy żeby rozwiązać problem:
Czujnik położenia wału, wałka, temp cieczy, mapsensor - wymienione
Filtry LPG, powietrza, kabiny - wymieniony.
Świece irydowe.
Ciśnienie na cylindrach 1: 11,5 2: 12,5 3: 12,5 4: 12,5
Oleju od wymiany do wymiany 5 w 30 nie pobiera - ile wlewam tyle wylewam (co 12 KKM). Moc w pełnym zakresie obrotów, nie dymi, równo chodzi nie wyświetla checka.
Składałem winę na LPG (Gaz stag 4 eco reduktor alaska), wtryski acw02. - wymieniłem reduktor, jeździłem z pustą butlą dla diagnozy- nic się nie zmieniło.
Na samym gazie zapala identycznie jak na paliwie, - długo kręci i krztusi się.
Podejrzewałem także układ paliwowy- np zapieczenie wtrysków czy zabrudzenie pompy lub przegrzanie- wymieniłem wtryskiwacze, pompę, a do tego i przepustnicę.
Nadal to samo.
Akumulator sprawdzony miernikiem i testerem, ładowanie ok, kręci jak poyebany.
pomóżcie bo już mi się skończyły pomysły, jestem w desperacji :(
dziękuję za każdą podpowiedź.
 

Encore

Moderator
Dołączył
6.03.2020
Postów
3091
Porady
1
Punktów
525
Miasto
Częstochowa
Cześć wszystkim, posiadam nissana note 1,4 benzyna 88 km , lpg. Rok produkcji 2006/rej 2007. Przebieg 294 000 km.
Od ubiegłego lata zaczął ciężko odpalać (w zimne miesiące problem się wyraźnie zmniejsza ale w lato masakra)
Kręcę i kręcę powoli zaskakuje krztusi się a później ok zarówno na benzynie jak i gazie.
Komputer nie wyświetla żadnych błędów.
Coś wyraźnie jest nie tak bo palił wcześniej z półobrotu.
Diagnozowałem i wymieniałem następujące rzeczy żeby rozwiązać problem:
Czujnik położenia wału, wałka, temp cieczy, mapsensor - wymienione
Filtry LPG, powietrza, kabiny - wymieniony.
Świece irydowe.
Ciśnienie na cylindrach 1: 11,5 2: 12,5 3: 12,5 4: 12,5
Oleju od wymiany do wymiany 5 w 30 nie pobiera - ile wlewam tyle wylewam (co 12 KKM). Moc w pełnym zakresie obrotów, nie dymi, równo chodzi nie wyświetla checka.
Składałem winę na LPG (Gaz stag 4 eco reduktor alaska), wtryski acw02. - wymieniłem reduktor, jeździłem z pustą butlą dla diagnozy- nic się nie zmieniło.
Na samym gazie zapala identycznie jak na paliwie, - długo kręci i krztusi się.
Podejrzewałem także układ paliwowy- np zapieczenie wtrysków czy zabrudzenie pompy lub przegrzanie- wymieniłem wtryskiwacze, pompę, a do tego i przepustnicę.
Nadal to samo.
Akumulator sprawdzony miernikiem i testerem, ładowanie ok, kręci jak poyebany.
pomóżcie bo już mi się skończyły pomysły, jestem w desperacji :(
dziękuję za każdą podpowiedź.
A rozrusznik sprawdzałeś?
 

tomek100

Początkujący
Dołączył
31.07.2020
Postów
11
Punktów
0
Wiek
46
Cześć, kręci z werwą, nawet za szybko. 2 lata temu był regenerowany i zmieniali mi tam chłopaki tam brush holder, co trzyma szczotki.
Mam wrażenie że aż za bardzo kręci, tak że podejrzewałem brak kompresji, i ją mierzyłem.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4321
Porady
5
Punktów
1262
a jak wyglądają sygnały z czujników?
może brakuje jakiejś informacji z wałka.
 

tomek100

Początkujący
Dołączył
31.07.2020
Postów
11
Punktów
0
Wiek
46
Nie mam czym teraz tego sprawdzić, nie mam consulta. Jednak czujnik wałka jest nowy, (po jego wymianie nic się nie zmieniło w pracy silnika) brak błędów obd. Mam wrażenie jakby silnik zalewał się podczas rozruchu.
 

tomek100

Początkujący
Dołączył
31.07.2020
Postów
11
Punktów
0
Wiek
46
50 kkm robiona głowica i wtedy sprawdzaliśmy- był ok. Obecnie silnik działa płynnie, nic nie trze, nie chrobocze, nie szumi łańcucha w zasadzie nie słychać. Musiałby by coś przyhałasowac. Osłuchiwaliśmy w kilku chłopa nad pracującym silnikiem i nic nie słychać, pracuje najzupełniej równo, cicho i normalnie. Już całkiem zgłupiałem bo ja też poczatkowo obstawiałem łańcuch a później głowicę.
 

tomek100

Początkujący
Dołączył
31.07.2020
Postów
11
Punktów
0
Wiek
46
Jestem właśnie w warsztacie, jako diagnosta. Pomagało mi w diagnozie tego auta kilku naprawdę porządnych mechaników, ich wytyczne realizowałem, ale nie ma efektów. postanowiłem spróbować zapytać tu, może jest coś co nam umknęło.
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1536
Porady
2
Punktów
433
pomóżcie bo już mi się skończyły pomysły, jestem w desperacji :(
Oj tam ..oj tam ..! Nie popadaj w desperację , inni mają większe problemy i nie pękają . Być może luz zaworowy nie jest w normie ,stąd te problemy z uruchomieniem jak jest ciepło .
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1550
Punktów
285
Miasto
Piaseczno
Cisnienie paliwa zmierz. Na przyszłość nie wymieniać niaj czujników i innych elementów jak możesz sprawdzić je komputerem. Szkoda wydawać kasę na marne. Faktycznie często rozciąga się łańcuch ale wtedy najczęściej zgłasza brak korelacji czujników. Łatwo to sprawdzisz oscyloskopem.
 

tomek100

Początkujący
Dołączył
31.07.2020
Postów
11
Punktów
0
Wiek
46
Już całkiem zgłupiałem. Kiedy ponownie zdjąłem plastiki z silnika, puchę z map sensorem i przepustnicą żeby zbadać ciśnienie spr. jak powyżej pisałem, zalałem też bak do pełna. Nic się w kwestii rozruchu nie zmieniło, musiałem kręcić coraz dłużej. Trzy dni temu podchodzę rano, pali z półobrotu i jest lux cały czas. Łapie na dotyk zarówno zimny jak ciepły. O co tu może chodzić? Identycznie było po wymianie przepustnicy, 3 dni wariował a któregoś ranka zapalił jak nowy i tak przez długi czas. W okolicy mało specjalistów od nissana- nie wiem czemu ten pojazd na naprawy reaguje z opóźnieniem, czy komputer sobie aktualizuje przez ten czas mapy, skład mieszanki, korekty czy co? Poza tymi dziwactwami serwisowymi silnik 1,4 cr14de nissana to genialny motor nie do zarżnięcia. Dzięki za wasze odpowiedzi.
 

Encore

Moderator
Dołączył
6.03.2020
Postów
3091
Porady
1
Punktów
525
Miasto
Częstochowa
Już całkiem zgłupiałem. Kiedy ponownie zdjąłem plastiki z silnika, puchę z map sensorem i przepustnicą żeby zbadać ciśnienie spr. jak powyżej pisałem, zalałem też bak do pełna. Nic się w kwestii rozruchu nie zmieniło, musiałem kręcić coraz dłużej. Trzy dni temu podchodzę rano, pali z półobrotu i jest lux cały czas. Łapie na dotyk zarówno zimny jak ciepły. O co tu może chodzić? Identycznie było po wymianie przepustnicy, 3 dni wariował a któregoś ranka zapalił jak nowy i tak przez długi czas. W okolicy mało specjalistów od nissana- nie wiem czemu ten pojazd na naprawy reaguje z opóźnieniem, czy komputer sobie aktualizuje przez ten czas mapy, skład mieszanki, korekty czy co? Poza tymi dziwactwami serwisowymi silnik 1,4 cr14de nissana to genialny motor nie do zarżnięcia. Dzięki za wasze odpowiedzi.
A czy po wymianie przepustnicy adaptowałeś ją?
 

tomek100

Początkujący
Dołączył
31.07.2020
Postów
11
Punktów
0
Wiek
46
Tak, w tym silniku to konieczność, nie adaptuje się sama choć kilku fachowców tak mi radziło.
 

Piotr_Ł

SuperMechanior
Dołączył
23.02.2018
Postów
208
Punktów
45
Miasto
Lublin
Rozrząd sprawdź, nie ma znaczenia że 50 tys temu było Oki i że nie hałasuje
 

Encore

Moderator
Dołączył
6.03.2020
Postów
3091
Porady
1
Punktów
525
Miasto
Częstochowa
Rozrząd sprawdź, nie ma znaczenia że 50 tys temu było Oki i że nie hałasuje
Raczej jakby rozrząd przeskoczył to wywaliłoby błędy a jemu nic nie wywala, ja bym sprawdził pompkę paliwa. jak niedomaga pompka to takie objawy czasem daję, że trudno odpala, sprawdź czy po przekręceniu kluczyka na zapłonie i po kilkukrotnym naciśnięciu pedału gazu odpali tak samo czy trochę lepiej,a najlepiej rozebrać ja i sprawdzić pod kątem sprawności.
 

ciubu

Początkujący
Dołączył
20.03.2015
Postów
7
Punktów
1
Miasto
Świdnica
Raczej jakby rozrząd przeskoczył to wywaliłoby błędy a jemu nic nie wywala, ja bym sprawdził pompkę paliwa. jak niedomaga pompka to takie objawy czasem daję, że trudno odpala, sprawdź czy po przekręceniu kluczyka na zapłonie i po kilkukrotnym naciśnięciu pedału gazu odpali tak samo czy trochę lepiej,a najlepiej rozebrać ja i sprawdzić pod kątem sprawności.
W tych silnikach wcale łańcuchy nie przeskakują natomiast bardzo fajnie się rozciągają czujnik wału z czujnikiem wałka rozrządu traci synchronizację i auto kiepsko odpala, i co ciekawe łańcuch nie hałasuje
 

Bollek

Początkujący
Dołączył
1.09.2022
Postów
5
Punktów
0
Ciężko pali tylko po nocy ? Czy ogólnie cały czas jest problem z odpaleniem niezależnie od temperatury silnika ?
 
Do góry Bottom