1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Nissan Primera P12 1.8 pomoc w diagnozie

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika FAZI05, 16-08 18.

  1. FAZI05

    FAZI05 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Witam, mam problem z diagnozą. Samochód nie umie utrzymać wolnych obrotów. Przygasa i gaśnie na jałowym i ma zbyt bogatą mieszankę. widać jak dymi na czarno. komputer pokazał dwa błędy. Sonda pierwsza problem z grzałką i czujnik położenia wałka rozrządu. Po wymianie czujnika błąd zniknął ale nic to nie zmieniło, dalej pokazywało błąd sondy. Po wymianie sondy dalej bez zmian. Komputer nie pokazuje błędów. Po odpięciu pierwszej sondy samochód jako tako pracuje, przygasa ale nie gaśnie i czasem chwyci wolne obroty ale mieszanka dalej bogata... praca sondy 1 w granicach 0.82mV do 0.42mV sonda 2 pokazuje cały czas 0.28mV i obie pokazują ubogą mieszankę.
     
  2. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    740
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    PLE
    Pojeźdź trochę i wtedy sprawdź obecność usterek czasami musi zaistnieć sytuacja którą sterownik ziterpretuje jako usterkę, stanie na podwórku nie zawsze wygeneruje usterkę.
     
  3. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    526
    Docenione treści:
    119
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Przyjrzyj się dobrze parametrom przepływomierza, bo coś mi się wydaje że to on może być winowajcą. Zwróć uwagę do ilu wzrasta jego napięcie podczas dodawania gazu.
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 752
    Docenione treści:
    1 761
    Miasto:
    turek
    jeśli to silnik nissana na łańcuchu, to właśnie on jest winien.

    nie nissan, tylko łancuch :)
     
    gtszudi lubi to.
  5. FAZI05

    FAZI05 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Po odpięciu przepłwywki samochód już tragicznie chodzi ale jutro sprawdzę te wartości.

    Tak na łańcuchu, a co z nim nie tak? Dodam, że rorząd nie wydaje żadnych nie pokojąch dźwięków.

    cały dzień starałem się użytkować ten samochód i nic
     
    Ostatnio edytowano: 16-08 18
  6. misiek1394

    misiek1394 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    558
    Docenione treści:
    256
    Miasto:
    K-K
    Cewki padniete, przynajmniej ja tak mialem.
     
  7. FAZI05

    FAZI05 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Na padnięty Cewice nie pokazywał by wypadania zapłonu ?
     
  8. misiek1394

    misiek1394 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    558
    Docenione treści:
    256
    Miasto:
    K-K
    Zero błędów. 4 cewki padniete
     
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 752
    Docenione treści:
    1 761
    Miasto:
    turek
    Zobacz sobie wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach.
     
    misiek1394 lubi to.
  10. FAZI05

    FAZI05 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Ciekawe, macie jakiś sposób na pomiar cewek?
    Sprawdzę i zaraz podam dane
     
  11. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 057
    Docenione treści:
    832
    Miasto:
    WWA
    :p:D
     
    dimitriew i misiek1394 lubią to.
  12. FAZI05

    FAZI05 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    kilka danych z kompa na pracującym silniku może, ktoś coś Tu zauważy

    obciążenie grzałki czujnika O2 - 120%
    zawór regulacji dawki powietrza na biegu jałowym iac - zakończony
    elektro magnetyczny zawór układu dolotowego rzad 1 - 0%
    ustawienie faz rozrządu zaworów dolotowych rzad 1 - -12
    zawór sterowania przepływem oczyszczania pochłaniacza oparów - 0,0%
    czujnik przepływu powietrza - 5,76 grama
    dostosowanie obciążenia mieszanki - 67%
    kąt wyprzedzenia zapłonu - 265 PGMPT
    zespół wtryskiwacza 1 - 4,5 ms
    włącznik położenia zamkniętej przepustnicy - włączony
    czujnik temp. powietrza w układzie dolotowym - 50V
    ogrzewanie sondy lambda 2 - uboga 0,3v
    ogrzewanie sondy lambda 1 - bogata 0,86v
    wtrysk paliwa 5,8 ms
    współczynnik powietrze paliwo rzad 1 - 75%
     
  13. autobi41

    autobi41 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    19
    Przy padniętej cewce raczej wywali błąd. Odepnij jedną kiedy silnik pracuje i zobacz czy wyskoczy błąd.
    W tych silnikach (QG18?) "wyciągały się" łańcuchy... jak wspomniał wcześniej tomii76...
     
  14. misiek1394

    misiek1394 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    558
    Docenione treści:
    256
    Miasto:
    K-K
    Tez jak głupi wymieniłem łańcuch a były padnięte 4 cewki. Zero błędów.
     
  15. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    755
    Docenione treści:
    91
    Miasto:
    Gdansk
    a jak odlaczysz przeplywomierz nic sie nie zmienia z obrotami?
     
  16. autobi41

    autobi41 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    19
    Fakt, łatwiej, szybciej i taniej jest podmienić cewkę/cewki niż wymienić łańcuch i napinacz... Zresztą przy rozciągniętym łańcuchu zapewne byłoby słychać dodatkowe efekty "akustyczne"...
     
  17. FAZI05

    FAZI05 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-08 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    silnik chodzi tak cicho, że mam wrażenie jakby był w ogóle nie odpalony. Wiec gdyby łańcuch był rozciągnięty na tyle żeby miało to wpływ to byłoby coś słychać.

    Po odpięciu przepływki nie równo pracuje cały czas.

    nie ma błędu cewek po odpięciu pokazują się błędy.

    doczytałem się gdzieś, że w tym samochodzie jest procedura "uczenia wolnych obrotów"
    dodatkowo usłyszałem coś o adaptacji sondy lambda, ktoś coś wie w tym temacie bo pierwsze słysze
     
  18. autobi41

    autobi41 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    19
    Łańcuch nie musi dzwonić, jednak może być zła synchronizacja wałka z wałem i wtedy czujnik położenia wału albo/i wałka wywala błąd.
    Jeśli nie pomaga zdjęcie klem z aku i ich chwilowe "zwarcie" a potem uruchomienie silnika z wyłączonymi odbiornikami prądu do momentu załączenia się wentylatora chłodnicy, to być może tylko jakimś kompem można "nauczyć" sterownik wolnych obrotów.
    Z drugiej strony, jeśli nie ma błędów z czujników to może być to wina sondy.
    Z tego co wiem to Nissan miał kampanię reklamacyjną dotyczącą bezpłatnej wymiany czujników, musiałbyś zadzwonić do ASO, podać numer VIN i dopytać o szczegóły. O tym się głośno nie mówi ale tak jest i warto skorzystać... Może Twój samochód załapuje się na taką akcję reklamacyjną...
     
  19. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 752
    Docenione treści:
    1 761
    Miasto:
    turek
    Co do łańcucha, wystarczy zwalić pokrywę zaworów i zobaczyć ile wystaje napinacz i wszystko będzie wiadomo. Jak wystaje centymetr lub więcej, to jest odpowiedź.
     
    misiek1394 lubi to.
  20. Lechtak

    Lechtak Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-01 16
    Postów:
    348
    Docenione treści:
    191
    Miasto:
    Wrocław
    Przepływ powietrza wydaje się za wysoki ( należy wykonać test przepływomierza powietrza, bieg jałowy 0,9-1,3 V) poprawny na jałowym 2-3,5 g/s
    Czym to mierzyłeś bo wyprzedzenie zapłonu to jakiś kosmos. Sprawdź łańcuch rozrządu - może powodować niezrozumiałe wskazania wyprzedzenia zapłonu. Brakuje istotnego parametru, temperatura silnika widziana przez ECU