• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Nissan x-trail t30 2.2 di 114km falowanie obrotów

przemi4

Bywalec
Dołączył
19.01.2013
Postów
69
Punktów
0
Wiek
27
Witam grupę,

samochód nissan x trail t30 2.2 di 114km 2003r. common rail
Przebieg 333 tys.

od tygodnia zaczął mi falować obrotami, szczególnie na zimnym silniku. wówczas silnik chodzi jakby chodził na trzech garach.
Po odpaleniu najpierw odnosi obroty a później obniża do 800 i zaczyna chodzić jak traktor.
na początku po włączeniu klimy obroty rosły do 1000 i falować przestawał, teraz już nawet klima mu nie "pomaga"


Co może być przyczyną falowania obrotow i trzęsienia silnikiem?

kilka faktów.
zawory scv denso wymienione miesiąc temu.
zmieniony przepływomierz.
błędów ecu brak.

badając ecu za pomocą obd moją uwagę zwrócił czujnik temperatury paliwa.
na zimnym starcie pokazuje temperaturę wyższą niż temperatura powietrza.
zauważyłem że falowanie ustaje jak silnik się nagrzeje a sam czujnik pokazuje temperaturę paliwa około 50 stopni.

Z tego co wiem to czujnik jest połączony z ECU i steruje kątem wtrysku.
Po poszukiwaniach po całym internecie udało mi się znaleźć numery czujnika.

pytanie do bardziej doświadczonych dieslowców, czy sugerować się tym odczytem? (obd za 30zl oraz program nissan data scan II, oraz motor data obd)
wymieniać? czy odżałować pieniądze na ASO i diagnostykę komputerową na nissan consult?
 

przemi4

Bywalec
Dołączył
19.01.2013
Postów
69
Punktów
0
Wiek
27
niesprawdzone. czy wtryski nie dawałyby objawów bez względu na to czy auto jest zimne czy ciepłe?

samochód normalnie przyspiesza.
jak się zagrzeje to obroty też są w porządku.
tylko mi już ciężko obiektywnie o tym mówić, bo już mnie to auto wkurza..
 

Mereth92

SuperMechanior
Dołączył
6.08.2013
Postów
212
Punktów
50
Wiek
29
Witam grupę,


pytanie do bardziej doświadczonych dieslowców, czy sugerować się tym odczytem? (obd za 30zl oraz program nissan data scan II, oraz motor data obd)
wymieniać? czy odżałować pieniądze na ASO i diagnostykę komputerową na nissan consult?
Consult nie wiele ci pokaże, tam jest bardzo uboga lista danych która i tak doprowadzi cię do tego że problem jest z układem paliwowym.
Wtryski do sprawdzenia na stole.
 

Mereth92

SuperMechanior
Dołączył
6.08.2013
Postów
212
Punktów
50
Wiek
29
korekt mi nie sprawdzą consultem?
Nie sprawdzą.
Tam podejrzysz co najwyżej aktualne ciśnienie paliwa, czas wtrysku w milisekundach i prąd sterujący zaworem pompy wysokiego ciśnienia więc i tak nie będziesz wiedział po tym czy problem jest z pompą, wtryskami czy słabą kompresją.
 

frogson

Bywalec
Dołączył
22.05.2021
Postów
50
Punktów
1
Miasto
Gdańsk
Moje uszanowanie :):) chciałbym odświeżyć temat. Jest jakiś program do podglądu korekt wtrysków w tym modelu Nissana?
 

ŁysyGdańsk

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.09.2021
Postów
41
Punktów
2
Wiek
37
Miasto
Gdańsk
Właśnie przerabiam podobny temat. 2.2 tci/100kw- klepią wtryski jak zimne, jak się lekko zagrzeje to falują obroty i pufa jakby nie dopalał na jeden gar. Mam wtryski z wtyczką na 4 piny a ten ma na 2. Dobry pomysł podmienić cewki? Czy to się nie uda? Te na 4 piny to chyba z dpfem ale czy ma to znaczenie w końcówce wtrysku..
 

ŁysyGdańsk

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.09.2021
Postów
41
Punktów
2
Wiek
37
Miasto
Gdańsk
Czyli umarł w butach. Zalałem do zbiornika 2 flaszki jakiegoś specyfiku ze stacji benzynowej do czyszczenia wtrysków i o dziwo chodzi równo. Ciekawe jak długo :)
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom