1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Nowe piasty meyle + łożyska FAG tył bmw e46 a bicie 0.04 piast

Dyskusja w 'Układ hamulcowy' rozpoczęta przez użytkownika DwaLitry, 21-11 20.

  1. DwaLitry

    DwaLitry Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    0
    Panowie proszę o pomoc dokręciłem nakrętkę półosi na 210nm (bm w podaje 250nm) a resztę ciut rureczką dałem i tak wyniki wychodzą z dup... 0.04 na obu piastach z tyłu :(
    tutaj filmik


    co się ku.. dzieje.. łożyska nowe wciskane przyrządem z allegro taki z 200zł z adapterami.Piasta też ładnie wciśnięta i skąd te wyniki... :( dodam nic się nie rusza ani nie giba.Sprawdziłem drugi czujnikiem zegarowym i też takie same wyniki wychodzą :(
     
  2. Danmar

    Danmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-04 15
    Postów:
    146
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    Poznań
    Jakiej firmy używasz czujnika zegarowego?
     
  3. DwaLitry

    DwaLitry Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    0
    peirwszy na filmie to czujnik z allegro ten z zestawu za 100zł... ale kupiłem i drugi taki

    https://allegro.pl/oferta/przyzwoity-czujnik-zegarowy-0-10-0-01-mm-vogel-srl-8310802218

    ten kosztował 100zł sam a pierwszy to 100zł cały zestaw i mimo to na nim też wychodzą te same wyniki.Kurde miejsce gdzie wchodzi łożysko oczyściłem włosami murzyna na błysk,odtłusciłem,nasmarowałem lekko pastą ceramiczną LM łożysko wciskane jak na filmach YT zestawem z adapterami i piasta też posmarowana lekko pastą ceramiczną (tutaj gdzie wchodzi w łożysko nie powierzchnia na którą nakłada się tarcze) śruba dokręcona półosi na 210nm i dalej dociągnięta ciut rureczką i pomiar i wychodzi to samo gdzie powinno wyjść na nowej piaście 0.01 nie mam pojęcia co mogło pójść nie tak,krzywo coś się wcisnąć czy jak.Piasta jedna i druga nie rusza się sztywno siedzi
     
  4. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 479
    Docenione treści:
    619
    Miasto:
    Gdańsk
    bez różnicy jaki czujnik. dokładność to co innego niżeli ewidentne bicie. Krzywa piasta i tyle....

    zdarza się. zdarza się też skrzywić przy wprasowywaniu.
     
  5. DwaLitry

    DwaLitry Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    0
    więc dwie piasty krzywe.. albo dwie skrzywiłem :/ i teraz znów trzeba piastę i łożysko bo jak wyjmie się piastę to rozleci się pewnie nowe łożysko :(
     
  6. pawcar

    pawcar SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    2 074
    Docenione treści:
    618
    Miasto:
    Manchester
    Załóż Ty może tarcze i wtedy sprawdź...
     
  7. DwaLitry

    DwaLitry Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    0
    ale co to kolego da założyć tarcze? skoro piasta powinna pokazać bicie 0.01

    kurde to nie wiem czy piasty meyle to lipa czy podczas wciskania się skrzywiły obie no rozpacz :( bo w razie w jak to teraz zdjąć bez narzędzi w sensie piastę by nie uszkodzić łożysk.Typowy z allegro odklejacz? zakładany za piastę i wkręcanie śrub,żeby piastę wypychało.. bo inaczej to skrzywi mi się nowa osłona tarczy kotwicznej
     
  8. pawcar

    pawcar SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    2 074
    Docenione treści:
    618
    Miasto:
    Manchester
    Słuchaj płaczku, załóż tarcze i sprawdź bicie... jak nie to idź i dalej smędź nad złym życiem :D


    Tzw. no offence.
     
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    12 120
    Docenione treści:
    6 321
    Miasto:
    turek
    stawiam okolice 0.08
     
  10. pawcar

    pawcar SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    2 074
    Docenione treści:
    618
    Miasto:
    Manchester
    Kwestia czy jest śruba trzymająca tarcze, tak to może zjedzie po przekręceniu jej.

    Dodatkowo 0.008 na tyle też da rade. To jakieś stare bmw było z tego co pamiętam
     
  11. DwaLitry

    DwaLitry Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    0
    panowie ale czego to wina piasty? łożyska?da się jakoś zdjąć piastę by nie uszkodzić łożyska nowego?
     
  12. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 666
    Docenione treści:
    2 338
    89a265310_o_ja_pierdole.jpg Ale ty chłopie musisz być wyjątkowo tępy...:( Sam się złapałeś za coś i hooj go wie co tam naodpierda...lałeś, a teraz chcesz aby ci ktoś przez neta stwierdził co zjeba...łeś... VelvetyNaturalChimpanzee-size_restricted.gif
    Weź się pierd...olnij młotkiem gumowym w łeb...może ci się trochę w tej pustej makówie poukłada...:)

    Sorry, ale inaczej tego się nie da skomentować...:)
     
  13. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    568
    Docenione treści:
    92
    Miasto:
    Katowice
    Zakładaj tarcze sprawdź bicie , a i tak nie poczujesz tego w czasie jazdy.
     
  14. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 666
    Docenione treści:
    2 338
    Taa...a zaraz będzie nowy temat, że coś mu telepie w kołach i łon nie wie co... i żeby mu to zdiagnozować przez neta...:)
     
  15. DwaLitry

    DwaLitry Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    0
    chyba będe musiał kupić ponownie dwie piasty i dwa łożyska :( wszystko było robione jak na filmach YT gdzie ludziska wymieniali i pokazywali wszystko.Kupiłem sobie zestaw za 200zł itp.Ja robiłem to strasznie uważnie,tam gdzie siedzi w zwrotnicy łożysko wyczyściłem włosami murzyna na błysk powierzchnię,odtłuściłem,nasmarowałem pastą ceramiczną LM i wciskałem łożysko adapterami pomału aż weszło idealnie,zapiąłem nowy seger i kolejno nową piastę tutaj jak wchodzi w łożysko nasmarowałem lekko pastą ceramiczną i wciskałem też adapterem.Na koniec piasta siedziała sztywno ale co z tego skoro po zamontowaniu czujnika zegarowego mimo,że półoś dokręciłem pokazuje mi 0.04 gdzie maks ma być 0.02 a tyle miały stare piasty bmw 0.02 dlatego,że zmieniałem osłonę tarczy a do jej zmiany trzeba wyjąć piastę i od razu wyrzucić łożysko więc dałem nową piastę i łożysko po to by mieć bicie 0.01 a nie po wszystkim 0.04 i w dodatku na prawej jak i lewej piaście to samo.. da się jakoś piastę zdjąć by nie uszkodzić łożyska nowego,które jest zamontowane?jest patent z wkręcaniem śrub a pod śruby coś metalowego tylko wtedy zacznie wyginać nową osłonę tarczy którą zamontowałem.
     
  16. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    12 120
    Docenione treści:
    6 321
    Miasto:
    turek
    trolujesz nas?
     
  17. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    5 224
    Docenione treści:
    1 412
    Miasto:
    Kaczory
    @DwaLitry
    Chlopaki wyzej napisali Ci co masz robic. Jak nie chcesz sluchac to ogladaj dalej YT.
     
  18. DwaLitry

    DwaLitry Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-01 19
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    0
    napisali o tarczy zeby zamontować.Ale tarcze montuje się jak zrobi się pomiar bicia piasty bo jeśli piasta pokazuje 0.04 to po założeniu tarczy będę miał 0.02

    musiały w takim razie pod skosem wejść piasty.Na yt nikt kto wymieniał to nie robił pomiaru bicia w żadnym na około 10 filmów
     
    Ostatnio edytowano: 21-11 20
  19. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    12 120
    Docenione treści:
    6 321
    Miasto:
    turek
    tam to robili paproki, a Ty jesteś fachura.
     
  20. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 693
    Docenione treści:
    1 904
    Miasto:
    PZ
    Mi się ten przypadek kojarzy z araneuszem :D dla którego gęstość oleju była ultra ważna
     
    Bobtom i toomii76 lubią to.