• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Nowe sprzęgło LUK a wibracje/bicie z czego to wynika?

Pitshop

Początkujący
Dołączył
1.04.2015
Postów
8
Punktów
0
Wiek
41
Witam,
takie pytanie czy ktoś się z Was z tym spotkał - nowiutkie sprzęgło LUK - silnik 1,8T VAG, po wymianie w pierwszej fazie ruszania z miejsca czyli 1 bieg lub do tyłu wsteczny delikatnie "podryguje" lub wibruje (jak zwał tak zwał) albo po prostu bije, czy to się musi jakoś "dotrzeć"? Czy zły montaż albo wadliwy egzemplarz?
Jak dam w palnik i konkretniej puszcze sprzegło to tego nie czuje, ale jak manewruje na pół-sprzęgle,to strasznie czuć, chociaż nie jest to tragiczne ale na starym 20-letnim tego nie było.
Wymieniłem bo na starym lekko na jedynce uślizgiwało się, a poza tym drgania były przy wyższych prędkościach i szarpał (pewnie dwumas..)

No ale nowe o ile powiedzy że działa to takie cyrki się dzieją na początku przy ruszaniu.
Z czego to wynika? No bo chyba LUK to nie jest jakiś szmelc?
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4048
Punktów
1001
Miasto
Koszęcin
Kwestia jak był montowany docisk. Śruby dokręcamy etapami rownomiernie
 

Pitshop

Początkujący
Dołączył
1.04.2015
Postów
8
Punktów
0
Wiek
41
No właśnie cięzko powiedzieć, kupiłem sprzęgło ale wymiana w serwisie. A czy w ogóle na tym etapie jakakolwiek "poprawka" jest możliwa czy ten docisk już będzie zdeformowany np?
 

gd_1985

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2018
Postów
294
Punktów
35
Wiek
36
Miasto
Radom
No to jak sam kupiłeś to sam reklamuj poprawka tylko jako wymiana na nowe
 

Pitshop

Początkujący
Dołączył
1.04.2015
Postów
8
Punktów
0
Wiek
41
No ale właśnie kupiony był komplet nowy LUK ze sklepu a nie używka ze szrotu, poza tym co ta skrzynia jest przyspawana? że tego nie można zdjąć i sprawdzić co tam się dzieje?

Ale wracając do tematu to jak sterownik podwyższa obroty gdy silnik jest zimny to tego efektu nie ma, no bo są wyższe obroty i z tych wyższych jedzie ale jak opadną to lekkie ruszanie zawsze podowuje te wibrowania.
Pytanie właśnie dlaczego wyższe obroty to niwelują? Mam gazować jak emeryt i popuszczać sprzęgło i wtedy jest ok?
 

Danmar

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.04.2015
Postów
364
Punktów
86
Wiek
29
Miasto
Poznań
Dokładnie, sam sobie kupiłeś, sam reklamuj. Jakbyś kupił usługę z częściami to byś pojechał i by robili na reklamacji. A teraz... A teraz to będzie spychologia ;)
 

Misiakowski

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
1.06.2014
Postów
1088
Punktów
159
Wiek
38
Miasto
Gdansk
mialem niedawno sytuacje podobna i po czasie ustaly wibracje przy ruszaniu
 

Pitshop

Początkujący
Dołączył
1.04.2015
Postów
8
Punktów
0
Wiek
41
Ale same ustały wibracje po jakimś czasie? bez przypalania itd? Czy musiałabyć jakaś ostrzejsza jazda?
Ja w sumie nie wiem co robić, bo zwlekanie może spowodować nieodwracalne skutki gdyby przyjąć że spartolona jest robota przy montazu i np na maxa przykręcane po kolei śruby a nie naprzemienne. Może warto do kogoś innego podjechać?
Ja wiele rzeczy tak robie że kupuje najpierw, bo często wymieniam nieco na wyrost, a takie rady że jest ok a potem auto generuje 100 koni zamiast 150...to tam bezsensu.

A poza tym z tymi częściami chyba nie do końca, bo nawet gdyby serwis kupił to by co? z otwartymi rękami mnie przyjęli i zrzucali za friko skrzynie bo faktycznie wibruje? Dla nich jest ok i tyle.
 
Do góry Bottom