1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Obie uszczelki pod głowicą wymienione... nadal źle

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika desant1, 8-01 19.

  1. desant1

    desant1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-01 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Witam! Mam następujący problem:
    W moim samochodzie zepsuła się uszczelka pod głowicą (jedna z dwóch, silnik V8 ma 2 głowice i 2 uszczelki). Nie ma możliwości sprawdzenia bez rozpoczęcia naprawy, która z uszczelek jest uszkodzona i nadaje się do wymiany. Oddałem samochód do naprawy mechanikowi „A”. Miał on losowo wybrać jedną z głowic, zdjąć ją i według” książki „ wymienić uszczelkę. Zrobił całą operacje. Powiedział, że auto jest już w porządku (nie pytałem czy zrobił ponowny test, nie widziałem o istnieniu takiego testu).Po naprawie, przez okres letni faktycznie auto nie sprawiało problemów.
    Jednak przy innych drobnych naprawach, u innego mechanika, kolejnej zimy wyszły ponowne objawy uszkodzonej uszczelki. Mechanik „B” zrobił test i okazało się, że któraś z uszczelek została uszkodzona. Drogą dedukcji wziął się za naprawę drugiej. Po całym zabiegu zrobił test. Powiedział, że wynik wskazuje, że obie uszczelki są sprawne.
    Ja jednak jako człowiek nieufny, sam kupiłem zestaw do testu, zrobiłem go i okazało się, że nadal jest problem z nieszczelnością uszczelek!

    Pytanie jest następujące : jak odzyskać pieniądze od jednego z nich I KTÓREGO? Ewentualnie jak odzyskać pieniądze od OBU (jeżeli obaj źle naprawili). Jak ewentualnie wymusić ponowną naprawę na obu lub jednym z nich, oczywiście z kosztem materiału części na ich koszt?
    Istotne w całej sprawie jest fakt, że mechanik B powiedział mi, że po jego naprawie test nie wykazał usterki!!! Czemu skłamał? Pytanie retoryczne. Zaś z drugiej strony, w trakcie rozmów z mechanikiem B o tym jakie części mam kupić do całej operacji wyszło, że m. in. Muszę kupić NOWE(!) śruby mocujące głowicę. Mechanik A jednak nie zlecił mi zakupu nowych śrub i przez to ich nie wymienił. A to jest praktycznie oczywiste i pewne, że tak przywarta uszczelka nie będzie szczelna.
    Oczywiście od żadnego nie dostałem żadnego pokwitowania. Są świadkowie, że oddawałem im do naprawy auto.
    Jak wymusić W PRAKTYCE (nie interesują mnie teorie prawne) odzyskanie pieniędzy lub ponowną naprawę? Mówię o realnych rozwiązaniach. Wspomnę że u mechanika A zostawiłem około 3000 zł i u mechanika B około 1700 zł za naprawę (robocizna plus materiał) więc jest się o co spierać! Tym bardziej, że jak będę chciał sprzedać to auto, to albo nie sprzedam go wcale albo za wiele niższą cenę! Proszę uprzejmie o pomoc.
     
  2. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 096
    Docenione treści:
    824
    Miasto:
    Kaczory
    No to masz problem bo jeden będzie na drugiego zrzucał winę. A jakie masz objawy? Wypadałoby się pochwalić co to za auto i jaki silnik.
     
  3. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 373
    Docenione treści:
    4 106
    Miasto:
    turek
    Zaprowadzić i niech poprawią po sobie.
     
    Franek1981 lubi to.
  4. Peita

    Peita Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    25-02 18
    Postów:
    321
    Docenione treści:
    63
    Jak dobrze ze napisałeś ze masz V8 z dwoma głowicami ufffff. Teraz juz wiesz ze losowo to mozna zagrać w totka i ze chytry traci 2 razy . Chcesz odzyskać pieniądze a nie wiesz co jest zepsute . A moze oni dobrze zrobili a masz np uszkodzony blok
     
    gtszudi i logan124 lubią to.
  5. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 879
    Docenione treści:
    1 731
    Miasto:
    London
    Adres strony:
    Tu będziesz miał problem

    Oczywiście od żadnego nie dostałem żadnego pokwitowania

    Muszę kupić NOWE(!) śruby mocujące głowicę

    Kazałem wybrać losowo głowice

    Jakie to auto bo może problem leży gdzie indziej
     
    Ostatnio edytowano: 9-01 19
  6. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 096
    Docenione treści:
    824
    Miasto:
    Kaczory
    Kiedyś miałem sytuację, że klient wpadł na warsztat jak poparzony z ryjem że mam hajs oddawać bo robiłem upg a tester z allegro pokazuje że jest co2. Nie wiem dlaczego ale mój tester nic takiego nie wykazał, a auto jeździło 1.5 roku bez zarzutu (sprzedał auto bo rodzina się powiększyła i kupił vana). Na szczęście poszedł po rozum do głowy i przeprosił za sytuację i do dzisiaj wstawia mi autka.
     
    dejot43 i mechanik.k lubią to.
  7. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 879
    Docenione treści:
    1 731
    Miasto:
    London
    Adres strony:
    Bo czasami testy trzeba umieć robić
     
    pawel2406 i adam89 lubią to.
  8. motorynka

    motorynka Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-05 16
    Postów:
    262
    Docenione treści:
    56
    Miasto:
    mazowieckie
    może być pęknięty blok ,głowica pęknięta
     
  9. selim

    selim Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    1 206
    Docenione treści:
    149
    Miasto:
    Sląsk
    Pewnie blok kaput
     
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    7 373
    Docenione treści:
    4 106
    Miasto:
    turek
    albo faktycznie któryś coś spieprzył.
     
    komar200 lubi to.
  11. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 261
    Docenione treści:
    930
    Miasto:
    grudziadz
    Co takiego działo się z tym silnikiem ,napisz objawy ,czy ta decyzja odnośnie uszczelki twoja czy mechanika .
     
  12. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 689
    Docenione treści:
    697
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Trace wiare w mechanikow. Juz chyba bede sam naprawial czyjeś auta
     
    Stanisław 1946 lubi to.
  13. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 565
    Docenione treści:
    435
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    albo obydwaj zalali spowrotem ten sam plyn chlodzacy i stad efekt testu, wszedl na forum pieniacz i pisze jak odzyskac pieniadze bo zleca naprawy losowe... szkoda slow na idiote
     
    Peita lubi to.
  14. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 642
    Docenione treści:
    391
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    "Kazałem wybrać losowo głowice" hahahaha to już jest szczyt wszystkiego, Janusz poziom expert....byle tanio było...
     
    WOODOO i Peita lubią to.
  15. chudson

    chudson Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-02 17
    Postów:
    545
    Docenione treści:
    124
    Miasto:
    Gorzów Wlkp
    Losowo to sie wymienia łożyska w kołach jak huczy a nie UPG ;)

    Trzeba było robić całość u jednego mechanika ( a najlepiej całość na raz ) to można by było dochodzić reklamacji.
     
  16. desant1

    desant1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-01 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Panowie dziękuję za konstruktywne wypowiedzi jak i za wyzwiska. Ale ja nie pytam czy jestem januszem czy nie. Ja pytam co robić w danej sytuacji, żeby sensownie ją uratować. Samochód do Chrysler 300c 5.7 (legandarne... pfff) HEMI.
    A co jeśli blok poszedł? dodam że 2 zimy temu jeden z warsztatów podczas napraw (diagnozy raczej) zalał mi go wodą i zostawił NA ZEWNĄTRZ... :/ Test robiłem na CO2 (rurka od wina z korkiem i niebieski czynnik, który zmienił mi kolor na zielony, a po drodze żółty, albo na odwrót) I nie rozumiem co złego w losowej wymianie uszczelki? Co jeśli jedna była wadliwa? mam być "nie-januszem" i wymienić jedna sprawą??:D:D Dodam, że głowice były zawożone do specjalisty żeby ocenił czy są w porządku. Obie były ok.
     
  17. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 877
    Docenione treści:
    1 493
    Miasto:
    Olsztyn
    Naprawiać auta zgodnie ze sztuką.
     
    WOODOO i komar200 lubią to.
  18. desant1

    desant1 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-01 19
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    I zapłacić znowu za obie uszczelki i za dwie naprawy? Nie potrzebuje wchodzić na to forum, żeby na to wpaść. Pytanie co jeśli faktycznie któryś z nich spaprał sprawę? Czemu ja miałbym się za to wykosztować?

    Czy ktoś może wie, czy brak wymiany śrub na nowe powoduje nieszczelność?
     
  19. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 261
    Docenione treści:
    930
    Miasto:
    grudziadz
    Nikt tu cię nie wyzywa ,Miałeś napisać dlaczego była postawiona diagnoza odnośnie uszczelek pod głowicą ,co się działo z autem.
     
  20. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 877
    Docenione treści:
    1 493
    Miasto:
    Olsztyn
    Za pierwszym trzeba było zrobić dwie, sprawdzić głowice obie na szczelność i poprosić o paragon albo FV...
     
    Giemza i WOODOO lubią to.