1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Obniżenie głowicy celem zwiększenia spężania

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika KaoKao, 16-09 20 o 21:57.

  1. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Francja
    Zabieram się powoli za składanie silnika z m3 e36, wpadło mi do głowy aby obniżyć maksymalnie głowice aby dodać troszkę mocy skoro już mam ją na wierzchu, tylko nie bardzo wiem jak obliczyć ile maksymalnie można zebrać w miarę rozsądku i jakie mogą być ewentualne konsekwencje takiego zabiegu?
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    5 659
    Docenione treści:
    1 994
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Oho, coś czuję, że zaraz się zacznie festiwal.
     
  3. NorbertK

    NorbertK Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-01 15
    Postów:
    811
    Docenione treści:
    117
    Takie że tłoki uderzą w zawory i cały silnik szlag trafi.
     
  4. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 884
    Docenione treści:
    1 334
    Miasto:
    Kaczory
    Zbyt duży stopień sprężania może powodować spalanie stukowe.
     
  5. 126marcin

    126marcin Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-01 14
    Postów:
    265
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Włocławek
    Szukaj po forach, tam na pewno znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania
     
  6. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Francja
    Ogólnie głowica jest już po jednym szlifie ale nie wiem ile było zebrane. Tak się zastanawiam albo składać bez kombinacji albo się trochę pobawić zrobić porting i obniżenie głowicy trochę.
     
  7. mazi0000

    mazi0000 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-04 11
    Postów:
    527
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Katowice
    Składaj na silikon tylko czerwony.
     
    Edytowano przez moderatora: 17-09 20 o 6:28
  8. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    3 822
    Docenione treści:
    917
    Miasto:
    Lubliniec
    Dobry szlifierz zawsze da info ile zebrał. Odpuść sobie na wolnossacym zyskasz 3 KM. Lepiej obniżyć masę auta
     
    gtszudi lubi to.
  9. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Francja
    Szlifiarza który to robił znam ale on robił to ok 5 lat temu, została zrobiona kapitalka silnika na nowych gratach i projekt został porzucony, ja to odkupiłem i będę składał wszystko do kupy.
     
  10. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    4 884
    Docenione treści:
    1 334
    Miasto:
    Kaczory
    Prawda jest taka, że silnik wolnossacy to jedynie zwiększanie pojemności, większe kanały dolotowe itp dają jakieś efekty. Jak się bawić to lepiej odprężyć, zakuć i turbo/kompresor.
     
  11. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Francja
    Nie no taka opcja to nie wchodzi w grę, auto już jest klasyczne, nie ma przeznaczenia sportowego, będzie zrobione mniej więcej w serii. A poza tym ja też nie jestem mechanikiem robię to od lat hobbistycznie
     
  12. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 368
    Docenione treści:
    580
    Miasto:
    Gdańsk
    Mój rekord w obniżaniu głowicy to 8mm we fiacie 126p;] Paliwo lotnicze, frezy w tłokach i jazda;] Sposób jest prosty, kładziesz uszczelkę starą, głowicę skręcasz delikatnie, do komory wkładasz plastelinę i po złożeniu rozrządu robisz jeden obrót. Plastelinę wyciągasz mierzysz odległość tłoka od zaworu i wiesz na co mozna sobie pozwolić....


    1mm to zwykle dopuszczalna norma wzięta pod uwage napraw technologicznych. Zastrzegam nie wszędzie.....
     
    Dawidek126 i arni_poznań lubią to.
  13. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Francja
    Starej uszczelki nie ma, mogę to zrobić na nowej. Słyszałem o granicy przyzwoitości 1.5mm ale to pewnie zależy od producenta. A plastelina techniczna będzie ok?
     
  14. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    2 450
    Docenione treści:
    707
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    skrec walek rozrzadu , zobacz jak bardzo wysuwaja sie zawory , potem zobacz czy tlok jest na rowni z blokiem , dodaj grubosc uszczelki i masz ;)
     
    Dawidek126 lubi to.
  15. blayders

    blayders Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    681
    Docenione treści:
    146
    Miasto:
    Podkarpacie
    W cywilnych silnikach od nominału można obniżyć o 1,5 mm . Jeśli jest to oryginalny silnik m3 to lepiej nie kombinuj on już po grubych modach .
     
  16. KaoKao

    KaoKao Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-04 20
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Francja
    Tak to oryginalny silnik 3.0 o mocy 285 koni
     
  17. Dawidek126

    Dawidek126 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    914
    Docenione treści:
    159
    Miasto:
    Piaseczno
    Głowice niżej jak 1 mm to nie obniżają, dodatkowo tankuj tylko pb98. W maluchu były dwa rodzaje głowic, różniące się kształtem komory spalania.... Z tego co pamiętam 3.5 mm i zawory nie waliły w tłoki jeszcze, dodatkowo komorę spalania poprawiło się frezem żeby spalanie odbywało się bardziej na środku tłoka, do tego koło zamachowe z wagi ~ 7.5 kg na 3,9 toczyło się i była zabawa. Osobiście miałem gaźnik z poloneza tyle że dużo zabawy miałem z dyszami żeby go nie zalewał :)
     
    arni_poznań lubi to.
  18. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    2 368
    Docenione treści:
    580
    Miasto:
    Gdańsk
    haha, esz maluchy;] 54 konie miałem;] Do 8500 obr/min się ebany kręcił....


    Em powerowego nie mam pojęcia jak dłubać bo seria daje radę;]
     
  19. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    10 368
    Docenione treści:
    1 838
    Miasto:
    PZ
    A można wiedzieć po co ci więcej koni? 285 to za mało? :eek:
     
  20. NorbertK

    NorbertK Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-01 15
    Postów:
    811
    Docenione treści:
    117
    Pewnie chcialby odlecieć....
    .... na tamten swiat.