1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

odcina turbo. blad p0238 1.9 tdi 105 km BJB

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Bartek29, 3-11 18.

  1. Bartek29

    Bartek29 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-09 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Koledzy w was sila. Turbo fabrycznie nowe nowy dwumas podmieniony sterownik podcisnien a turbo odcina i wywala blad p0238. Uklad mechanik sprawdzał razem z wezykami podcisnien. Mowi ze sa okej. Ja juz nie mam pomyslu. Napiecie na kostce od czujnika doladowania na 3 pinach to 5v na jednym 0 czyli na masowym. Macie jakies pomysly? Po ponownym odpaleniu auta wszystko jest ok. Oststnio zapalil sie check po odcieciu ale mimo to ze on sie swiecil auto jechalo normalnie i turbo normalnie dzialalo...nie mam pomyslu juz. Czy to faktycznie wina wiazki od tego czujnika? Czy mkze faktycznie sam czujnik szwankuje
     
  2. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 689
    Docenione treści:
    1 724
    Miasto:
    turek
    A ktoś nie grzebal w oprogramowaniu? Dlaczego turbo wymieniłes? Co się działo?
     
  3. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 500
    Docenione treści:
    1 497
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Możliwe przyczyny:

    • Okablowanie i / lub połączenia od / do czujnika Ciśnienie Turbo (G31)
    • Uszkodzony czujnik Turbo (G31)
    Możliwe rozwiązania:
    • Sprawdź / napraw przewody i połączenia od / do czujnika ciśnienia Turbo (G31)
    • Sprawdź (bloki wartości zmierzonych) / wymień czujnik ciśnienia Turbo (G31)
     
  4. Bartek29

    Bartek29 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-09 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Nikt nie grzebal. Stare turbo padło do tego stopnia ze ukrecil sie wirnik i mialem do wyboru regenerowane albo nowe. Wybralem nowe.
     
  5. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 689
    Docenione treści:
    1 724
    Miasto:
    turek
    Na starym też się tak działo?
     
  6. Bartek29

    Bartek29 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-09 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Tak. Od pewnego czasu i zawsze blad P0238 z p0236. Po zgaszwniu i odpaleniu jest ok. Np dzisiaj trasa 100 km. Ani razu nie odcielo. Przymierzam sie do zrobienia gp na 140 km no ale najpierw musze wyeliminowac ta usterke...a moze po wgraniu i dopracowaniu map na 140 km problem zniknie?
     
  7. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    3 689
    Docenione treści:
    1 724
    Miasto:
    turek
    Może.
     
  8. kamil03

    kamil03 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    77
    Docenione treści:
    19
    Miasto:
    kraków
    a że tak spytam to gdzie nowe kupowałes? Może zatkany wężyk do atm. wezyki nie pomylone na zaworze?
     
  9. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    Nie masz opisu tego błedu? Pamięć mam dobrą ale krótką.
     
  10. Bartek29

    Bartek29 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-09 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Dzis nie odciol ani razu. Sprawdzalem cisnienie bezwzgledne na kolektorze dolotowym i na biegu jalowym wynosi 100-105 kpa...czy tak powinno byc? Na 3 biegu przy 3 tys obrotow bylo 214 kpa. Turbo ciagnie jak nalezy...nz innym kompie wywalilo kilka innych błędów ale nie sadze by mialy z tym styczność. Pousowalem i puki co nic sie nie dzieje. Turbo brane nowe z gwarancja 25 miesiecy garret w intercarsie. Zastanawia mnie otwarcie przepustnicy w 95 %...ale to jest silnik 1.9 tdi BJB a tu niema chyba przwpustnicy wiec prwnie dlatego komp tak pokazuje.

    A bledy wywalalo po odcieciu takie

    W poniedzialek bede mial na podmiane oryginalny czyjnik cisnienia doladowania turbo G31...mam cicha nadzieje ze jego wymiana rozwieje problem
     

    Załączone pliki: