1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

odpowietrzenie sprzęgła vectra b 2.0 B

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika garnuch, 17-05 19.

  1. garnuch

    garnuch Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-01 14
    Postów:
    186
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Lublin
    tylko nie wiem gdzie ten reduktor jest w którym miejscu??

    a to zmienia postac rzeczy, mam dopiero 35 lat więc w sam raz jakas młoda na upuszczenie cisnienia by sie przydała
     
  2. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 705
    Docenione treści:
    1 220
    Miasto:
    łódź
    A tam nie było czasem dwie wysokości wysprzeglikow? Coś mi się wydaje
     
  3. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 749
    Docenione treści:
    2 356
    Miasto:
    Mazowieckie
    powinien być na przewodzie blisko pompy. Takie okrągłe cóś. W środku ma blaszki które redukują ciśnienie. Wykręcasz to i wkręcasz mufkę 2x gw 1/1 snadard jak w połączeniach przewodów hamulcowych.
    I tak bardziej obstawiam pompe.

    Włożył komplet więc to odpada. Poza tym, nawet jeśli już nastąpiła pomyłka, to problem będzię po zużyciu 50% tarczy.
     
  4. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 690
    Docenione treści:
    1 330
    Miasto:
    WWA
    VelvetyNaturalChimpanzee-size_restricted.gif Załamka, jak czasem czytam te fantasmagorie co to tu niektórzy wypisują...a jeszcze gorzej, że biorą się za tematy zupełni laicy pozbawieni podstawowej wiedzy na temat budowy i zasady działania podzespołów samochodu...:banghead:

    Proponuję się zapoznać z dwoma podstawowymi typami układów hydraulicznych sterowania sprzęgieł...
    W vectrze jest układ nie przelotowy- więc pchanie strzykawką płynu w odpowietrznik daje tylko jego wyciskanie na odcinku odpowietrznik- pompa sprzęgłowa... natomiast na odcinku wysprzeglik- odpowietrznik cały czas stoi powietrze !!!
    WIĘC W TEN SPOSÓB TO SE MOŻNA ODPOWIETRZAĆ DO USRANEJ ŚMIERCI !!!:banghead:

    Proponuję przeczytać ze ZROZUMIENIEM to co wkleiłem kilka postów wyżej- jest to zalecany przez producenta i prawidłowy sposób odpowietrzania i zastosować, a nie uprawiać jakieś szarlataństwo...!!!
    SPRZĘGŁO.jpg
     
  5. krispar

    krispar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    620
    Docenione treści:
    101
    Miasto:
    wawa
    Nie lubię tego kolegi, lecz trzeba mu podziękować za podesłane wskazówki.

    Nigdy nie miałem problemów z Oplami przez X lat i trochę się ich przewinęło, setka napewno.

    Teraz są przyrządy kiedyś ich nie było i nie było takich opisów lub były tylko do wglądu w serwisie.

    Więc można normalnie podesłać opis, a nie się głupio wymądrzać.

    Ja to robię tak, wyciągam płyn odpowietrznikiem, aż nie będzie powietrza, specjalnym przyrządem:D:rolleyes:, czyli dużą strzykawką za 5zł. Choć ostatnio kupiłem sobie takie cudo do robienia podciśnienia, ale do innych celów.

    Problem polega na tym że po tej operacji wszyscy mechanicy gorączkują się, myśląc że pedał pojawi się za np. 2-4 razem, zapompowania go. Niestety tak nie jest, i to nie jest układ hamulcowy. Trzeba czasami zapompować ze 30 razy, aż się coś pojawi. Wywalić powietrze tak jak zwykle to się robi i od nowa Polska Ludowa. Z każdym wypuszczeniem powietrza z układu ilość depnięć powinna maleć.
    I nie ma ch. ....ja we wsi musi być sprzęgło. Ilość pompowań jest uwarunkowania stanem zużycia pompki.
    W tym opisie karzą pchać płyn do góry, potem nacisnąć raz i odkręcić odp. chyba po to, aby było mniej pier.......nia i szybszy efekt.
    Spróbuje przy 101 Oplu :p tego sposobu.

    Tak samo podstawowym błędem jest nie zalewanie pompy hamulcowej w imadle, ruszają tokiem. Każdy myśli że jak przykręci suchą zaleje płyn do zbiorniczka to będzie gitara. Loteria.

    Miałem taki przypadek że po regeneracji stojącego zacisku i pedałem w porządku, przy odpowietrzaniu i wpadnięciu pedału do podłogi jak to zwykle bywa, pompa poszła na ch. Chyba gumki się poderwały bo tłok chodził od max od min. A przy normalnym hamulcu takiego skoku nie ma. Po jej wym. wszystko wróciło do normy.
    Może tutaj tak się zrobiło, tego nie wiem.
     
  6. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 690
    Docenione treści:
    1 330
    Miasto:
    WWA
    Zazwyczaj ludzie mówiący prawdę są nie lubiani...:meh:
    Te krispar, nie chce mi się przytaczać twoich wypowiedzi z innych tematów- choćby ostatnio z jakimś tam ustawieniem rozrządu...na pewno tam nie wymądrzałeś się...:shifty:
    A tak na marginesie to w dzisiejszych czasach dostępności informacji znalezienie instrukcji to żaden problem- tylko trzeba chcieć...
    Pomijam temat nieuctwa większości tu zalogowanych jednostrzałowców , co to kupią sobie komplet kluczy i już uważają się za mechaników, a tak w rzeczywistości to zwykli lepiarze, co to drutują sobie pokątnie fury gdzieś w szopach...strach takim oddać by było hulajnogę do naprawy...
    A ch...j szkoda klawiatury na pisanie...
     
    toomii76 i pawel2406 lubią to.
  7. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 705
    Docenione treści:
    1 220
    Miasto:
    łódź
    o wypraszam sobie tekst o drucie .... ostatnio używałem bo opaski sie skończyły hehehehehe
     
    toomii76 lubi to.
  8. krispar

    krispar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    620
    Docenione treści:
    101
    Miasto:
    wawa
    Zgadzam się z tobą w 100%.

    Tylko trzeba mieć wiedzę, aby umieć to przeczytać. Nie problem podać opis pod mordę i często twoja teoria ma się nijak do praktyki.

    Hmm, nie kojarzę.

    Ja wiem czy szkoda, tylko ona ci została ;)
     
    WOODOO lubi to.
  9. garnuch

    garnuch Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-01 14
    Postów:
    186
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Lublin
    temat rozwiązany, okazał się wadliwy wysprzęglik, po pierwsze ze nie był symetryczny na łożysku po drugie miał jakieś garby w miejscu zaprasowania i stamtąd ciekł płyn, kupiony drugi taki sam i problem z głowy
     
  10. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 705
    Docenione treści:
    1 220
    Miasto:
    łódź
    brawooooo super ze opowiedziałeś co było;)
     
  11. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 690
    Docenione treści:
    1 330
    Miasto:
    WWA
    Coś mi się tu nie zgadza:
    - odpowietrzasz cały dzień - tzn. pompujesz płyn do cieknącego wysprzęglika i nie zauważasz, że coś cieknie z połączenia skrzynia-silnik ???:eek:
    - jeżeli w wysprzęgliku była nieszczelność to wystarczyło pompować pedałem i tylko dolewać płyn- a układ sam by się odpowietrzył, bo płyn z pompki samoczynnie by wypchał powietrze przez nieszczelność w wysprzęgliku- ponieważ jest on na końcu układu...:rolleyes:

    Napisać można wszystko...a jak było naprawdę, to wie tylko autor...:D
     
    toomii76 lubi to.
  12. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 705
    Docenione treści:
    1 220
    Miasto:
    łódź
    ;)
     
    WOODOO lubi to.
  13. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    491
    Docenione treści:
    118
     
  14. krispar

    krispar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    620
    Docenione treści:
    101
    Miasto:
    wawa
    Nie koniecznie, był mały wyciek i sporo czasu musiało minąć jak to zauważyli. Albo zobaczyli jak po wielkim w k...........niu zwalili skrzynie i sanki pewnie też.
    Wysprzęglik Max Gaer i wszystko jasne :p
    Dlatego ja zawsze po obkręceniu skrzyni i poduszki zabieram się za te gówno.
    I nie trzeba tutaj wielkich opisów czarodzieja WOODOO, ważne żeby mieć łeb na karku. Ta ksywa idealnie odzwierciedla twój stan psychiczny. Człowiek z Marsa. Nie z księżyca bo za blisko z Marsa.:D:D:D
     
  15. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 749
    Docenione treści:
    2 356
    Miasto:
    Mazowieckie
    Widziałeś mały wyciek z takiego wysprzeglika? Jak jebnie to rzyga 20 ml. dota za jednym strzałem.
    Poza tym, te jak koleś opisał "garby", powstają przy wciskaniu pedału bez skrzyni.

    Wiem, bo sam z wkórwienia tak zrobiłem.
     
  16. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 690
    Docenione treści:
    1 330
    Miasto:
    WWA
    Krispar nie przeczytałeś 2 punktu mojej wypowiedzi...:rolleyes:
    Nie koniecznie... MG jest tylko pakowaczem, natomiast producenci są różni... sam montuje ich produkty i nie narzekam:D
    O...:eek:to ty i trochę psycholog jesteś...?:Dno proszę...:D
     
  17. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 749
    Docenione treści:
    2 356
    Miasto:
    Mazowieckie
    I 360zeta poszło w piz...u
    Licząc miętówke po 23zeta za pół basa, to 10 litrów życiodajnego płynu.
     
  18. krispar

    krispar Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    15-01 18
    Postów:
    620
    Docenione treści:
    101
    Miasto:
    wawa
    W dupie to mam, też wydaje mi się że to zciema.

    Taki fachowiec, najlepszy w Warszawie co wszyscy się na ch nadają, montuje Max Gear-a największe gówno na rynku.
    No kolego niepodejrzewałem cię o to.

    Kolega jest za dokładny i żaden warsztat nie jest godzien na jego fachowość i bidny pracy nie może znaleźć.:(
    Jeszcze ci Topran został do kolekcji.
     
  19. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 690
    Docenione treści:
    1 330
    Miasto:
    WWA
  20. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    1 749
    Docenione treści:
    2 356
    Miasto:
    Mazowieckie
    coś taniego ćpa, szkoda krispara, mógłby chłopina jeszcze parę tych łańcuchów powymieniać.