• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Oleje Petronas, Wasze opinie? wasze doświadczenia? Polecacie?

tomekxxx121

SuperMechanior
Dołączył
2.01.2015
Postów
177
Punktów
3
Wiek
28
Witam, co sądzicie o olejach firmy Petronas? Polecacie tą firmę?
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
29
Jeździ w f1 więc sportowy
mercedes amg racing GIF
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1089
Punktów
101
Miasto
Nowy Sącz
Gdyby wlać do jakiegokolwiek silnika poza silnikami stosowanymi w F1,nie dojechałby do końca ulicy,zatarłby się,to cytat byłego szefa ekipy zajmującej się tworzeniem olejów SHELL tylko i wyłącznie do silników F1.(nazwiska już nie pamiętam).Natomiast czy oleje Petronas są dobre?! To zależy jaki olej i do jakiego silnika,dobór oleju pod wymagania konkretnego silnika jest ważny.
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
29
Gdyby wlać do jakiegokolwiek silnika poza silnikami stosowanymi w F1,nie dojechałby do końca ulicy,zatarłby się,to cytat byłego szefa ekipy zajmującej się tworzeniem olejów SHELL tylko i wyłącznie do silników F1.(nazwiska już nie pamiętam).Natomiast czy oleje Petronas są dobre?! To zależy jaki olej i do jakiego silnika,dobór oleju pod wymagania konkretnego silnika jest ważny.
Hahahaha.
A do jakiego silnika petronas się nad albo nie?
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1089
Punktów
101
Miasto
Nowy Sącz
Oleje dobiera się pod konkretny silnik,biorąc pod uwagę to,czy panewki są pokryte sputterem a cylindry nikasilem,bo jeśli nie,to? Olej stworzony do takich silników zajedzie panewki i gładzie cylindrów dosyć prędko,przykład pewnej partii silników 1.9 TDI ,bodajże BXE lub BXC (nie pamiętam),w tym przypadku montowano zwykłe panewki,więc i olej powinien być dobrany według kluczowego składu chemicznego,dopiero wymiana panewek na Sputterowe Glyco rozwiązało problem.
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
29
Ale co do tego ma marka oleju?
W tej chwili chyba,każdy liczący się producent oleju wypuścił go już tyle odmian, że zawsze znajdzie się jakiś spełniający normy producenta silnika
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1089
Punktów
101
Miasto
Nowy Sącz
Z olejami jest podobnie jak z indexami opon,producent swoje a praktyka swoje,opony (rozmiar) też należy sobie dobierać do stylu jazdy,warunków,stanu nawierzchni,inaczej prałbym wydechem o progi zwalniające np.z olejami jest podobnie,nie tylko styl jazdy,ale także długość pokonywanych odcinków,częstotliwość uruchomień silnika jego stanu oraz?Błędy producentów w zaleceniach,które wychodziły w,,praniu,,szybko zużywajace się panewki,pierścienie,krzywki.By oceniać olej danego producenta trzeba przedstawić jego konkretny,,model,,np.YACCO produkuje swietne oleje,ale nie wszystkie,mineralne wypadają bladziutko ale z kolei ich syntetyki posiadają lepsze parametry od Motula.
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
29
olejami jest podobnie jak z indexami opon,producent swoje a praktyka swoje,opony (rozmiar) też należy sobie dobierać do stylu jazdy,warunków,stanu nawierzchni,inaczej prałbym wydechem o progi zwalniające
A co na to twój prędkościomierz?
O mechanizmie różnicowym i sprzęgle nie będę nawet wspominał.
np.YACCO produkuje swietne oleje,ale nie wszystkie,mineralne wypadają bladziutko ale z kolei ich syntetyki posiadają lepsze parametry od Motula.
Powiadasz?
To co tak bladziutko wypada w tych olejach mineralnych?
A jakie parametry ma lepsze od motula (oczywiście porównaj dwa bliźniacze oleje)
Automatyczne połączenie postów:

oraz?Błędy producentów w zaleceniach,które wychodziły w,,praniu
I naprawdę wierzysz w to, że to były błędy producentów?
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1089
Punktów
101
Miasto
Nowy Sącz
Mineralny YACCO posiada niski wskażnik lepkości,natomiast YACCO posiada lepsze parametry,wskażnik lepkości ,HTHS,poza tym skład chemiczny,ale zaznaczam,trzeba brać pod uwagę konkretne bliżniacze oleje.
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
29
Co oznacza niski i do czego go porownujesz?
Lepsze od?
Skład chemiczny? A co konkretnie jest w nim lepszego?
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1089
Punktów
101
Miasto
Nowy Sącz
Niski,czyli ciut ponad 150,bodajże 152.YACCO od Motula oferuje bardziej zaawansowane technologicznie oleje,porównywałem parametry,gdyż na Forum samochodowym byli tacy,którzy tylko MOTUL number łan i koniec,to trza było im udowodnić,że się mylą,naturalnie wziąłem pod uwagę francuskiego konkurenta,gdyż amerykańskie oleje są nie do wy...nia,no ale? Coś za coś,drogie.YACCO jest tańszy od Motula,bo mało kto o nich słyszał.Wedle rankingu ,,konsumentów,, polskich MOTUL nr 1,g prawda.Jest jeszcze niedoceniany GULF,który jako pierwszy rozpoczął badania wpływu cynku i fosforu na trwałosć podzespołów silników klasycznych(solidnych) ich seria G wybatożyła u Piotra Testera nawet b.drogiego Liqui Moly,który dopiero po dodaniu Cerateca okazał się ciut lepszy,no ale? Nie znam składu chem.Cerateca,bo jeśli zawiera chloroolefiny to niech go sobie w zady wsadzą,
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
29
No ale do jakiego innego mienralan w tej samej klasie porownujesz yacco twierdząc, że je VI jest niskie.

amerykańskie oleje są nie do wy...nia,no ale? Coś za coś,drogie
Serio drogie? Bierzesz pod uwagę cenę za jaką są dostępne w Polsce czy cenne rynkowa oczywiście nie dodając kosztów transportu?

YACCO jest tańszy od Motula,bo mało kto o nich słyszał
Hahhahaha. To, że u nas tych olejów jest mało to nie znaczy, że mało kto o nim słyszał, w Europie to dość popularny olej, w Polsce mała dystrybucja poza tym nie pompują milionów w marketing tak jak Castrol np.
Poza tym porównywanie olejów na zupełnie inne rynki jest bezcelowe i nie miarodajne, amerykańskie normy spalin są zupełnie inne niż europejskie. A producenci olejów i silników balansują teraz między ekologia szeroko pojętą, dobrym smarowaniem itd.
 
Ostatnia edycja:

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1089
Punktów
101
Miasto
Nowy Sącz
Łukaszu sory za inwektywę,ale ja czasami miewam takie chwile,iż łapię się na tym ,że mam przebłyski bycia Głąbem,gdy np.mój piesio przejdzie mi przez rozum i,,poleci,,na wiochę,ucieknie mi by pohasać,i to kolejny raz taką samą metodą,każdy z nas czasami staje chwilowo Głąbem,Przepraszam! Ale moja rekcja wypłynęła z doświadczenia z innego Forum,bo? Jakiś tam użytkownik napisał,znowu się tutaj pokazałeś? Mam tam najwięcej punktów,dlatego chyba,no ale? Mam to w zadzie,te punkty,nie mogę podskoczyć praktycznie żadnemu mechanikowi wyspecjalizowanemu w konkretnej marce,no ale? Akurat chemia samochodowa to mój konik od pacholęcia.Nie rozumiemy się,żaden producent produkujący oleje mineralne nie jest,i nie będzie w stanie przeskoczyć pewnych parametrów bez dodatków syntetycznych,więc o co chodzi? Jeśli mam w łapie dwa oleje,różnych producentów,bardzo podobne parametry,i jeden jest droższy od drugiego o 100%,to ten droższy jest o tę różnicę w cenie gorszy.Temat olejów jest trudny,kazdy może mieć rację,lub każdy może się mylić,ale? Chemia to potęga.Olej za 70 zł litr może ukatrupić silnik dosyć szybko ,a olej za 15 zł może mu dobrze służyć(stare ,solidne silniki)
Automatyczne połączenie postów:

Zapomniałem.To zatrzymaj byle kogo na ulicy,i zapttaj co to jest YACCO a potem Castrol.
 
Ostatnia edycja:

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11778
Punktów
2172
Wiek
38
Miasto
PZ
Łukaszu sory za inwektywę,ale ja czasami miewam takie chwile,iż łapię się na tym ,że mam przebłyski bycia Głąbem,gdy np.mój piesio przejdzie mi przez rozum i,,poleci,,na wiochę,ucieknie mi by pohasać,i to kolejny raz taką samą metodą,każdy z nas czasami staje chwilowo Głąbem,Przepraszam! Ale moja rekcja wypłynęła z doświadczenia z innego Forum,bo? Jakiś tam użytkownik napisał,znowu się tutaj pokazałeś? Mam tam najwięcej punktów,dlatego chyba,no ale? Mam to w zadzie,te punkty,nie mogę podskoczyć praktycznie żadnemu mechanikowi wyspecjalizowanemu w konkretnej marce,no ale? Akurat chemia samochodowa to mój konik od pacholęcia.Nie rozumiemy się,żaden producent produkujący oleje mineralne nie jest,i nie będzie w stanie przeskoczyć pewnych parametrów bez dodatków syntetycznych,więc o co chodzi? Jeśli mam w łapie dwa oleje,różnych producentów,bardzo podobne parametry,i jeden jest droższy od drugiego o 100%,to ten droższy jest o tę różnicę w cenie gorszy.Temat olejów jest trudny,kazdy może mieć rację,lub każdy może się mylić,ale? Chemia to potęga.Olej za 70 zł litr może ukatrupić silnik dosyć szybko ,a olej za 15 zł może mu dobrze służyć(stare ,solidne silniki)
Automatyczne połączenie postów:

Zapomniałem.To zatrzymaj byle kogo na ulicy,i zapttaj co to jest YACCO a potem Castrol.
A co powiesz o oleju Shell helix 10w/40 hx7 ? Moim silnikom nie szkodzi, dobrze myje, co sądzisz o olejach comma?
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1089
Punktów
101
Miasto
Nowy Sącz
Ogólnie oleje Shella są zaawansowanymi technologicznie produktami wytwarzanymi w Holandii w ,,blendowni,,no name,która komponuje oleje ,ich skład pod konkretne zamówienia,wymagania jakościowe,przeznaczenie,blenduje dla większości dystrybutorów,np PMO,z tym,że SHELL podstawia im swoje kluczowe bazy objętościowe syntetyzowane z gazu ziemnego,wytwórca wzbogaca je dodatkami,blenduje z ,,komponentów,,opracowanych w laboratoriach SHELLA,poza tymi,które są powszechnie dostępne i nie owiane tajemnicą,ale kluczową jakość ich olejom daje baza z gazu ziemnego,dlatego ich oleje są niezrównane przy zapewnianiu czystości wnętrz silników,gdyż bazy z gazu nie zawierają parafin,ta baza zapewnia temu olejowi tak wysoką jakość(czyli zdolność utrzymywania wnętrza w czystości,tym się chełpią,i mają czym,gdyż to prawda) patrząc na parametry tego oleju,w zwykłych niewysilonych jednostkach wolnossących zapewnia ich bezpieczne użytkowanie z naddatkiem,bez względu na sposób użytkowania,natomiast takiego oleju nie zastosowałbym w silniku uturbionym,no ,chyba że w niezbyt mocnym.Oleje Comma? Musze dorwać karty charakterystyki,bo? Jeśli są niedostępne to takie oleje dla mnie nie istnieją,gdy znajdę a potem spojrzę na ceny,napiszę czy warto,porównam też z bliżniaczym Gulfem,gdyż ich oleje zawsze biorę jako punkt odniesienia,jeśli parametry będą podobne a cena niższa to można stosować w ciemno,ale Gulf w rozsądnym przedziale cenowym jest trudny do przeskoczenia,podobnie Elf,tylko,że Elf oferuje hydrokraki,to nie znaczy,że dużo odstępują od pełnych syntetyków zacnych,ale są silniki,w których powinno się stosować pełne syntetyki,czyli mocne z turbinami.
Automatyczne połączenie postów:

Niestety,nie mogę dobrnać do kart charakterystyki olejów Comma,ich strona skutecznie blokuje dostęp ukazujac zaproszenie do udziału w ankiecie,już miałem podobną sytuację kiedyś z innym,,producentem a raczej dystrybutorem,,kart charakterysyk nie znalazłem,więc poradziłem pytającemu by sobie odpuścił.Każdy producent zacny podaje karty charakterystyki,pełne,naturalnie nie zawsze,bardzo często ci najzacniejsi mają w rubrykach bd(brak danych) wtedy takie oleje omijam,bo nie wiem z czym mam do czynienia.
 
Ostatnia edycja:

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
11778
Punktów
2172
Wiek
38
Miasto
PZ
Ogólnie oleje Shella są zaawansowanymi technologicznie produktami wytwarzanymi w Holandii w ,,blendowni,,no name,która komponuje oleje ,ich skład pod konkretne zamówienia,wymagania jakościowe,przeznaczenie,blenduje dla większości dystrybutorów,np PMO,z tym,że SHELL podstawia im swoje kluczowe bazy objętościowe syntetyzowane z gazu ziemnego,wytwórca wzbogaca je dodatkami,blenduje z ,,komponentów,,opracowanych w laboratoriach SHELLA,poza tymi,które są powszechnie dostępne i nie owiane tajemnicą,ale kluczową jakość ich olejom daje baza z gazu ziemnego,dlatego ich oleje są niezrównane przy zapewnianiu czystości wnętrz silników,gdyż bazy z gazu nie zawierają parafin,ta baza zapewnia temu olejowi tak wysoką jakość(czyli zdolność utrzymywania wnętrza w czystości,tym się chełpią,i mają czym,gdyż to prawda) patrząc na parametry tego oleju,w zwykłych niewysilonych jednostkach wolnossących zapewnia ich bezpieczne użytkowanie z naddatkiem,bez względu na sposób użytkowania,natomiast takiego oleju nie zastosowałbym w silniku uturbionym,no ,chyba że w niezbyt mocnym.Oleje Comma? Musze dorwać karty charakterystyki,bo? Jeśli są niedostępne to takie oleje dla mnie nie istnieją,gdy znajdę a potem spojrzę na ceny,napiszę czy warto,porównam też z bliżniaczym Gulfem,gdyż ich oleje zawsze biorę jako punkt odniesienia,jeśli parametry będą podobne a cena niższa to można stosować w ciemno,ale Gulf w rozsądnym przedziale cenowym jest trudny do przeskoczenia,podobnie Elf,tylko,że Elf oferuje hydrokraki,to nie znaczy,że dużo odstępują od pełnych syntetyków zacnych,ale są silniki,w których powinno się stosować pełne syntetyki,czyli mocne z turbinami.
Automatyczne połączenie postów:

Niestety,nie mogę dobrnać do kart charakterystyki olejów Comma,ich strona skutecznie blokuje dostęp ukazujac zaproszenie do udziału w ankiecie,już miałem podobną sytuację kiedyś z innym,,producentem a raczej dystrybutorem,,kart charakterysyk nie znalazłem,więc poradziłem pytającemu by sobie odpuścił.Każdy producent zacny podaje karty charakterystyki,pełne,naturalnie nie zawsze,bardzo często ci najzacniejsi mają w rubrykach bd(brak danych) wtedy takie oleje omijam,bo nie wiem z czym mam do czynienia.
I ty jeszcze nie jesteś w GWT ? :) Jeśli chcesz to zgłoszę twoją kandydaturę, nic tam nie dają ale jest to pewny rodzaj wyróżnienia, a jeśli chodzi o oleje comma to pytan bo miałem z nimi do czynienia 13 lat temu w UK, mechanicy tubylcy je sobie cenili, niedawno kupiłem w IC olej do skrzyni automatycznej w dobrej cenie i poprostu zastanawiam się jak to wygląda bo reklamy nie mają jakoś bardzo rozwiniętej a wiadomo że to co jest dobre nie potrzebuje reklamy
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1089
Punktów
101
Miasto
Nowy Sącz
Arni,nie mam pojęcia co to jest GWT,aaaa rozumiem,za wysokie progi dla mnie,ale Dzięki,nie trać czasu,tylko wymieniaj rozrządy,Oleje Comma> Szukałem,znalazłem test ich oleju na YT,trwałość filmu olejowego w kierunku odporności na smarowanie graniczne,czyli tarcie metal o metal,nie powiem,ich olej 5W30 wypadł rewelacyjnie,średnio oleje zapobiegają do wartości zużycia powierzchni na poziomie 0.11-12 a ten olej 0.05 ,to wynik rewelacyjny,dlatego chciałbym dobrnąć do składu chemicznego,bo podejrzane jest dla mnie to,że wypadł lepiej od Gulfa i Liqui Moly,co ciekawe,prawie wszystkie oleje bardzo słabo znane,albo w ogóle,w tym teście wypadają najlepiej,śmierdzi mi tutaj chloroolefinami,których znani unikają jak ognia,tzn używają tylko w ilościach bezpiecznych dla silników,chloroolefiny tworzą bardzo silnie korozyjne środowisko w połączeniu z wodą(skrapla się w silniku) oraz powodują szybkie zużywanie się gładzi panewek,jedyny ich plus,rewelacyjne własności przeciwtarciowe. Motor life i inne dziadostwa,tego nawet nie tykać!
 

alf28

SuperMechanior
Dołączył
3.10.2017
Postów
836
Punktów
159
Miasto
wieś
Dobrze zrobiłeś, ja też oleje Petronas, i to bez opinii doświadczenia, doświadczenia i polecenia.
Jest akcja, to się trzeba przyłączyć. :cool:
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1089
Punktów
101
Miasto
Nowy Sącz
Patrzyłem na parametry Petronas Syntium 3000 E 5W40SN:CF nie ma żadnych fajerwerków,zupełnie podobnie wypada LOTOS synthetic plus 5w40,kuriozalne jest to,że na jednej ze stron ,dystrybutor reklamuje ten olej jako najlepszy na świecie:)Oczywiście,że ten olej nie jest zły,ale nie wybiega przed szereg w pułapie cenowym,chociaż są oleje tańsze a nie ustępują Petronasowi nawet na jotę,no może tylko temp.zapłonu,Petronas 230 ,czyli ok.5 st.wyższą.Uważam,że chełpienie się tym,że oleje Petronas,czy SHELL są wykorzystywane w F1,jest nie na miejscu,a już umieszczanie wizerunku bolidu na opakowaniach jest śmieszne,dlaczego?Ano dlatego,że oleje ,które my używamy w zwykłych popierdawkach są bardziej zaawansowane technologicznie,smieszna> ano nie.Nikt nie zapytał dlaczego silnik w zwykłym aucie zatarłby się pędzikiem,ba nawet zatarłby silnik bolidu,jeszcze szybciejgdyby nie pewien zabieg,po tym zabiegu nie zatrze ani silnika bolidu ani zwykłego auta.Jest to zabieg bardzo ciekawy.
 
Do góry Bottom