• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Om 651 Nie odpala po wymianie slupka.

tomi4m10

SuperMechanior
Dołączył
11.07.2012
Postów
461
Punktów
42
Wiek
34
Miasto
Trojmiasto
Witam. Na warsztacie mam sprintera, zmieniony slupek, bo w starym stukala panewka, ale palil na strzala i jezdzil jak trzeba bez zadnych bledow. Wiec osprzet pieczolowicie popodlaczany, silnik wlozony w auto i podczas rozruchu na listwie 0 bar. Sprawdzone organoleptycznie i faktycznie pompa cr nie daje cisnienia wcale, przynajmniej nic nie idzie na przewody od wtryskow. Nie sprawdzalem jeszcze jak z cisnieniem na przewodzie pompa listwa, ale po zaplonie leci stamtad paliwo z elektrycznej pompy (wiec chyba zawor na pompie ok? Tym bardziej, ze nie wywala bledu). Sprawdzilem jeszcze zawor na listwie - zamyka i otwiera po podlaczeniu na krotko. Bledu zadnego z wyjatkiem tego, ze male cisnienie na listwie. Obstawiam tylko to, ze poluzowala sie nakretka na pompie ktora rozsprzega pompe z wielowypustem (to takie zabezpiecznie podobno, jak pompa daje jakis wielki opor). Tylko czemu? Pytam jeszcze tutaj, bo do pompy w sprinterze nijak dojscia nie ma, a wyciaganie silnika to zabawa na caly dzien.
 
Ostatnia edycja:

jarek_g60

SuperMechanior
Dołączył
13.05.2017
Postów
223
Punktów
45
Wiek
41
Miasto
Wojcieszyn
Wtryski delphi, jeżeli tak to daj je do sprawdzenia na stole, wszystko się wyjaśni
 

tomi4m10

SuperMechanior
Dołączył
11.07.2012
Postów
461
Punktów
42
Wiek
34
Miasto
Trojmiasto
Byly kupione z papierami z testow. Ale to nie ma zadnego znaczenia. Bo pompa cr nie wytwarza zadnego cisnienia - jak napisalem 0. Nie idzie nic na rurki od wtryskow, a do listwy tyle co z elektrycznej pompy. To wszystko napisane w poscie nr 1.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5261
Porady
1
Punktów
2526
W obecnej sytuacji powinieneś najpierw zrobić tak :


Następnie uciukać kurę i spuścić z niej krew do naczynia, dodać do tego dwie nogi pająka, nerkę ropuchy, sierść czarnego kota i dorzucić pajęczynę i zagnieść razem i nałożyć na tą niesprawną pompę... a następnie splunąć 3 razy przez lewe ramię i wypowiedzieć magiczne zaklęcie :


I tak zostawić na całą noc...
Rano powinno byś już ok...:) zły urok zostanie odegnany i fura powinna odpalić od strzała...:)
 

tomi4m10

SuperMechanior
Dołączył
11.07.2012
Postów
461
Punktów
42
Wiek
34
Miasto
Trojmiasto
W obecnej sytuacji powinieneś najpierw zrobić tak...
Wiesz docenilbym twoja inwencje, gdybys wysilil sie na cos smiesznego, lub chociaz oryginalnego, bo widze te twoje aspirujace do zartobliwych posty od lat i wszystko na jedno kopyto i no po prostu jest to upierdliwe. Chcialbym po prostu, zebys zastanawowil sie nad moimi slowami i nad tym jak bardzo nie osiagasz swojego celu - chyba rozweselenia innych, (tak wiem, ze moj post tez nie jest oryginalny i czytasz takie od lat). Ale tak szczerze - czy jestes w stanie odpowiedziec co chciales osiagnac tymi kocopolami? Czy chodzi o okazanie wyzszosci tym "wyszukanym" sarkazmem? To sie nie uda, bo jego jakosc jest tak marna, ze musi pochodzic od osobnika z dwucyfrowym IQ - tym samym wiekszosc populacji jej nie poczuje. Badz mezczyzna i powiedz wprost o co Ci chodzi. Sarkastycznymi niewprost glupotami posluguja sie nastolatki, zeby takim samym, z tym ze ta mniej dojrzala polowa klasy w podstawowce zaimponowac. Mi sie po prostu wydaje, ze z jakiegos powodu jestes zgorzknialym nie majacym jakiegos sensownego zajecia czlowiekiem i po prostu to szambo musisz gdzies wylac. To jest zupelnie drugi biegun tego co nazwalbym u czlowieka pozytywnym poczuciem humoru i dobrym zartem.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5261
Porady
1
Punktów
2526
Drogi tomi4m10 jest dokładnie tak jak piszesz :
(tak wiem, ze moj post tez nie jest oryginalny i czytasz takie od lat)
i takich postów jest już tyle i podejrzewam, że cały czas będą, że już mi się skończyły pomysły na ciągle coś oryginalnego...:) Więc jak ludzie klepią wciąż te same bzdury, to nie da się odpowiadać inaczej jak takimi samimi bzdurami...:)
Reszty twojej wypowiedzi nie chce mi się komentować, bo i po co komentować bezsensowne strzały z d...:)

Ale wracając do tematu:
Napisałeś, że zmieniłeś słupek, a przełożyłeś tylko osprzęt... i teraz pytanie, czy słupek był z pompą, czy pompa to osprzęt - bo nic o tym nie piszesz...:)
A ma to kluczowe znaczenie...:)
Bo:
- jeżeli był z pompą, to by oznaczać mogło, że pompa jest zjeb...:)
- natomiast jeżeli pompa była osprzętem i na poprzednim zestawie chulała, to by oznaczało, że operator, przekładacz osprzętu zjeb... przekładkę...:)

Taka logika gościa co ma dwucyfrowe IQ...:) ale ty masz pewnie trzycyfrowe więc już taką opcję dawno wziąłeś pod uwagę i sprawdziłeś i podejrzewam, że odrzuciłeś...:)
Zatem nie pozostało nic jak tylko wypróbować w/w przeze mnie metody...:)
Pozdrawiam i więcej luzu w życiu...:)
 

tomi4m10

SuperMechanior
Dołączył
11.07.2012
Postów
461
Punktów
42
Wiek
34
Miasto
Trojmiasto
Drogi tomi4m10 jest dokładnie tak jak piszesz :

i takich postów jest już tyle i podejrzewam, że cały czas będą, że już mi się skończyły pomysły na ciągle coś oryginalnego...:) Więc jak ludzie klepią wciąż te same bzdury, to nie da się odpowiadać inaczej jak takimi samimi bzdurami...:)
Reszty twojej wypowiedzi nie chce mi się komentować, bo i po co komentować bezsensowne strzały z d...:)

Ale wracając do tematu:
Napisałeś, że zmieniłeś słupek, a przełożyłeś tylko osprzęt... i teraz pytanie, czy słupek był z pompą, czy pompa to osprzęt - bo nic o tym nie piszesz...:)
A ma to kluczowe znaczenie...:)
Bo:
- jeżeli był z pompą, to by oznaczać mogło, że pompa jest zjeb...:)
- natomiast jeżeli pompa była osprzętem i na poprzednim zestawie chulała, to by oznaczało, że operator, przekładacz osprzętu zjeb... przekładkę...:)

Taka logika gościa co ma dwucyfrowe IQ...:) ale ty masz pewnie trzycyfrowe więc już taką opcję dawno wziąłeś pod uwagę i sprawdziłeś i podejrzewam, że odrzuciłeś...:)
Zatem nie pozostało nic jak tylko wypróbować w/w przeze mnie metody...:)
Pozdrawiam i więcej luzu w życiu...:)

Wystarczylo by przepraszam, ale Ty wciaz masz ego tak wyjebane w kosmos i wciaz chcesz, zeby twoje bylo na wierzchu. Nikt, doslownie nikt nie sprzedaje slupkow z pompa CR w zestawie. Slupek to w moim swiecie glowica + dol. Pompa jest ta co byla poprzednio. Zostala poprawnie zamontowana, potem napelniana dlugo paliwem przed rozruchem. Wszystko zostalo juz napisane. Nie mam ochoty na czytanie nietrafionego dogryzania mi czlowieka w temacie w ktorym nie ma nic do powiedzenia, bo prawdopodobnie nie widzial takiego silnika i nie chce pomoc, tylko wypisuje jakies ogolniki. Prosze o konkrety - co z pompa? dlaczego mogla sie zepsuc? Co jeszcze mozna zrobic? Ty nie wiesz. Po co piszesz? Bledy kazdy popelnia i co? I nie ma wszechwiedzacych i po to jest to forum (chyba), zeby te okolicznosci lagodzic. Ale nie dla Ciebie - dla Ciebie sluzy do wylewania swojej pogardy dla ludzkosci. Goraca prosba - nie pisz wiecej jak nie wiesz jak pomoc - w moich tematach (chyba mam prawo do uszanowania mojego kawalka przestrzeni w internecie, tak jak w swiecie mam prawo wyprosic kogos z mojej przestrzeni jak chce mi czynic zlosliwosci), a najlepiej w zadnych, dla dobra ludzi dobrej woli.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5261
Porady
1
Punktów
2526
I znowu tomi4m10 nie potrzebnie się unosisz... :)

Pompa jest ta co byla poprzednio. Zostala poprawnie zamontowana, potem napelniana dlugo paliwem przed rozruchem
Skoro wszystko jest poprawnie złożone, to jak nic musi być zły urok rzucony być może przez zawistną konkurencję...:)
Bo inaczej nie ma opcji aby coś co zostało prawidłowo zmontowane nie działało prawidłowo...:)
To mogą być tylko czary...albo jednak monter coś zjeb... tylko nie wie co...:) i teraz zamiast spróbować wyjaśnić co zjeb... (co niestety wiąże się ze stratą czasu, bo trzeba wyjąć pompę) to strzela niepotrzebnie z d i żąda aby inni za niego zdiagnozowali przez internet - może za pomocą szklanych kul - co złożył nie tak...:)
Trochę to śmieszne...:) i nie odpowiedzialne...:(
co z pompa? dlaczego mogla sie zepsuc? Co jeszcze mozna zrobic?
Szczerze bym ci chciał pomóc i napisać co jest nie tak, ale niestety mam szklaną kulę nieczynną...:)
Jedynie mogę ci podpowiedzieć, że przedmioty bardzo często jeżeli trafią w nieodpowiednie ręce, to potrafią się zepsuć...:)
Takie odwieczne prawo natury...:)
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
6348
Punktów
1091
Miasto
trasa lublin siedlce
Po pierwsze to jaki to jest dokładnie kod silnika? 651. ???
Czy mierzyles napiecia na zaworze i czujniku na pompie?A jakbyś sztucznie otworzył zeby pompa wepchnela pare barow w listwe. Uzyc emulatora cisnienia zeby oszukac sterownik to wtedy ecu moze otworzy wtryski i puści paliwo do pompy.
 

elmer83

Uczestnik
Dołączył
7.02.2021
Postów
37
Punktów
1
Może zawór regulacji ciśnienia się zawiesił i idzie na przelew. Może warto zatkać przewód paliwowy od pompy do listwy i zobaczyć manometrem jakie ciśnienie idzie.
 

tomi4m10

SuperMechanior
Dołączył
11.07.2012
Postów
461
Punktów
42
Wiek
34
Miasto
Trojmiasto
651.956. Do zaworu na pompie dojscia nie ma wcale. Moge wlozyc dwa palce, zeby sprawdzic czy konektor jest na miejscu.
Może zawór regulacji ciśnienia się zawiesił i idzie na przelew. Może warto zatkać przewód paliwowy od pompy do listwy i zobaczyć manometrem jakie ciśnienie idzie.
Tak to moze byc ostateczny test przed wyjmowaniem pompy - ani do zaworu na pompie ani do pompy nie da sie dojsc w zaden sposob. Jak napisalem w pierwszym poscie - zrobilem test zaworu na cr, sprawdza sie go sprezonym powietrzem naciagajac wezyk i podajac napiecie przez zarowke. Pamietam, ze byl szczelny - nie przepuszczal nawet powietrza i rowniez sie otwieral. Pytanie - czy ten manometr do common rail - https://allegro.pl/oferta/manometr-2000bar-2000-bar-common-rail-6954304300 mozna po prostu wkrecic w stalowy przewod zamiast listwy cr? Nie rozleci sie ?
 

Szumek72

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
17.01.2016
Postów
3600
Punktów
692
Miasto
Poland Warsaw
Może zawór regulacji ciśnienia się zawiesił i idzie na przelew. Może warto zatkać przewód paliwowy od pompy do listwy i zobaczyć manometrem jakie ciśnienie idzie.
przecież napisał że "0" (zero), czytasz wybiórczo czy całość???
Automatyczne połączenie postów:

Ty Diagu to jesteś dobry z tymi emulatorami...:) Pewnie to żaden problem, bo gościu ma na bank kilka na stanie...tylko nie chce mu się podłączyć...:)
nie lepiej podać mu zmywacz ?? niech łyka....po co emu Diagu jak stan paliwa zerowy?? jak pochodzi na zmywaczu albo plaku to może z pompy ciśnienie wyjdzie a jak nie to korba bokiem i będzie następny słupek może razem z pompą....WOODOO ma rację, albo pompa złom albo przekładka pompy do d...nie wiem jak jest napędzana i nie ma co się rozczulać, proste jak metr sznurka w kielni...:D:D
Automatyczne połączenie postów:

kup 1000 bar sporo tanszy i sprobuj go zamiast jednego wtrysku zamontowac
ale po co? Czytaj pierwszy post...paliwo nie wychodzi z pompy na szynę, po co manometr???
 
Ostatnia edycja:

ziomalek

Nowy
Dołączył
9.05.2021
Postów
3
Punktów
0
Podłącz kompa i sprawdz w wartościach mierzonych obroty wału bo nie zawsze jest tak że wywala błąd z czujnika położenia wału.
 

Szumek72

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
17.01.2016
Postów
3600
Punktów
692
Miasto
Poland Warsaw
najpierw to niech powie czyja pompa? ze starego czy z nabytym słupkiem....po co zgadywać, obrotomierz powinien ruszyć jak widzi sygnał z czujnika wału
Automatyczne połączenie postów:

Na plaku nie zatrze suchej pompy?
przecież nikt nie karze jechać na tym plaku....szybciej wtryski się zatrą niż pompa...
 
Do góry Bottom