1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

OM642 3.0CDI CRD Mercedes Jeep- problem przy rozruchu zimnego silnika

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika borafal, 1-11 18.

  1. borafal

    borafal Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-11 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Hej ,

    przychodzę z tematem którego póki co nie rozwiązałem . Otóż posiadam samochód marki Jeep GC z silniiem OM642, przebieg 250 tyś km. fabrycznie bez DPF.
    Po zakupie zrobiłem już większość czynności serwisowych , pozostało uszczelnienie słynnej chłodniczki oraz poniżej opisana bolączka . Zatem:

    Mam problem z rozruchem zimnego silnika i jego następstwami :
    - kręci rozrusznikiem około 3-4 sekund
    - po uruchomieniu przez dwie trzy sekundy jest słyszalny hałas jakby sie zaciął rozrusznik
    - po paru minutowym postoju zaczyna dymić na biało (smród paliwa) , dymienie przechodzi po osiągnięciu wyższej temperatury , nie wystepuje nigdy gdy od razu po zapaleniu da się większe obroty


    Co do tej pory sprawdziłem :
    - układ chłodzenia uszczelki głowicy itp ok
    - świece żarowe - zmienione mimo że były spalone to brak poprawy
    - przekaźnik świec nowego typu
    - przelewy wtryskiwaczy - jeden puszczał to go wymieniłem
    - korekty wtryskiwaczy , wszystkie około +-1 za wyjątkiem dwóch (+4.7 i +2) ten +4.7 podmieniłem lecz nadal na tym cylindrze pokazuje porównywalną korektę (poprawilem korektę +5 wpisałem wczesniej z pamięci)
    - wymieniłem filtr paliwa
    - brak błędów pod komputerem , był EGR ale został odłączony

    Zastanawia mnie sprawa rozrządu , może to halasuje łańcuch lub co najmniej sam napinacz jest do wymiany ? może w czasie rozruchu zimnego rozjeżdża się kąt ....

    Zauważyłem dziś że jeden z wymienionych wtryskiwaczy miał inną koncówkę numeru , czy trzeba po zmianie je kodować ? każdy mówi co innego .

    Co radzilibyście zrobić ?
     
    Ostatnio edytowano: 1-11 18
  2. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 701
    Docenione treści:
    344
    Miasto:
    Pogorzela
    +5? Chyba szykuje się remont motora ...
     
    borafal i toomii76 lubią to.
  3. borafal

    borafal Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-11 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    dokładnie to 4.7 na starym wtrysku i +4.3 na nowym, sprawdzilem . na gazie -0, czemu remont? sprężanie jest na miejscu
     
  4. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 804
    Docenione treści:
    563
    Miasto:
    grudziadz
    Rozrząd do sprawdzenia.
     
    winetoo i borafal lubią to.
  5. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 061
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    kodowanie wtrysku jest po to gdyz nie ma 2 idealnie identycznych wtryskiwaczy , ktore beda w tym samym czasie rozpylac taka sama ilosc paliwa. wiec kodowanie jak najbardziej jest wymagane , a zwlaszcza przy rozruchu daje efekty.
     
    winetoo, komar200 oraz borafal lubią to.
  6. borafal

    borafal Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-11 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Dziękuje za odpowiedz , jak sprawa z kodowaniem wtryskiwaczy (kolega odpisał prędzej nim opublikowałem post)? czy moga np być zastosowane z innym numerem ? 5 sztuk miałem o numerze A642070 0587 a jeden z końcówka 1387, czy moga być one stosowane zamiennie ?
     
  7. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    Bez kodowania nie ma dymania.

    Musisz sprawdzić czy się zamieniają, Dzwoń do serwisu.
     
    borafal, toomii76 oraz komar200 lubią to.
  8. borafal

    borafal Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-11 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Póki do serwisu, to bylem u 2 mechaników od Merca i wmawiają mi że się nie koduje tych wtrysków , jeszcze uderze do firmy co zajmuje się tuningiem może oni jako elektronicy coś więcej powiedzą
     
  9. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    A mają kody na sobie? W mercu na pewno się koduje a to ten sam silnik więc nie powinno być inaczej w jeepie, ale wój wie co tam amerykańce wymyślili.
     
    komar200 i toomii76 lubią to.
  10. borafal

    borafal Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-11 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Tak mają ...
     

    Załączone pliki:

  11. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    Kod powinien być u góry.

    Aczkolwiek wydaje mnie się że kod to ten trzeci od góry. Sprawdzę jutro w programie czy jest opcja kodowania wtrysków.
     
    Ostatnio edytowano: 3-11 18
    toomii76 i komar200 lubią to.
  12. borafal

    borafal Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-11 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Od góry też jest coś, dziękuję daj znać
     
  13. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    Skoro jest kod to muszą być kodowane. Innej opcji brak. Ale sprawdzę.
     
    borafal lubi to.
  14. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    W wurth wow nie ma opcji kodowania ale nie wszystkie opcje są w uniwersalach, na dedykowany trza jechać, nie wiem czy starką się tego nie robi. To zdjęcie szprycy sprintera 518 642. IMG_20181104_093932.jpg IMG_20181104_094002.jpg Na pierwszym jest kod
     
    borafal i toomii76 lubią to.
  15. jurek1313

    jurek1313 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    918
    Docenione treści:
    65
    Miasto:
    wólka
    te akurat się koduje jak najbardziej
     
    borafal lubi to.
  16. borafal

    borafal Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-11 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Dziękuję , u mnie siedział wlasnie od sprintera , pozostałe też mają z góry te kody , będę się orientował . Auto rano kręci już około 7 sekund , myślę że kąt przez rozrząd się przestawia ...
     
  17. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    W nich częstym problemem jest rozrusznik (zbyt niskie obroty) a skoro coś tam po odpaleniu z nim się dzieje to zacznij od niego.
     
  18. borafal

    borafal Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-11 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Wcześniejszy właściciel wstawił nowy rozrusznik ... Czyli już coś się działo , temu auto nagrzał przed sprzedażą
     
  19. winetoo

    winetoo Gaduła

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    323
    Miasto:
    Radom
    Szczfana bestia.
     
    borafal i toomii76 lubią to.
  20. borafal

    borafal Nowy

    Offline
    Dołączył:
    1-11 18
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Więc wywalony póki co napinacz łańcucha ... I wtryski do sprawdzenia na stole ... Silnik się uszczelnia. Dam znać co jak za parę dni