• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

OM642 3.0CDI CRD Mercedes Jeep- problem przy rozruchu zimnego silnika

borafal

Początkujący
Dołączył
1.11.2018
Postów
10
Punktów
0
Hej ,

przychodzę z tematem którego póki co nie rozwiązałem . Otóż posiadam samochód marki Jeep GC z silniiem OM642, przebieg 250 tyś km. fabrycznie bez DPF.
Po zakupie zrobiłem już większość czynności serwisowych , pozostało uszczelnienie słynnej chłodniczki oraz poniżej opisana bolączka . Zatem:

Mam problem z rozruchem zimnego silnika i jego następstwami :
- kręci rozrusznikiem około 3-4 sekund
- po uruchomieniu przez dwie trzy sekundy jest słyszalny hałas jakby sie zaciął rozrusznik
- po paru minutowym postoju zaczyna dymić na biało (smród paliwa) , dymienie przechodzi po osiągnięciu wyższej temperatury , nie wystepuje nigdy gdy od razu po zapaleniu da się większe obroty


Co do tej pory sprawdziłem :
- układ chłodzenia uszczelki głowicy itp ok
- świece żarowe - zmienione mimo że były spalone to brak poprawy
- przekaźnik świec nowego typu
- przelewy wtryskiwaczy - jeden puszczał to go wymieniłem
- korekty wtryskiwaczy , wszystkie około +-1 za wyjątkiem dwóch (+4.7 i +2) ten +4.7 podmieniłem lecz nadal na tym cylindrze pokazuje porównywalną korektę (poprawilem korektę +5 wpisałem wczesniej z pamięci)
- wymieniłem filtr paliwa
- brak błędów pod komputerem , był EGR ale został odłączony

Zastanawia mnie sprawa rozrządu , może to halasuje łańcuch lub co najmniej sam napinacz jest do wymiany ? może w czasie rozruchu zimnego rozjeżdża się kąt ....

Zauważyłem dziś że jeden z wymienionych wtryskiwaczy miał inną koncówkę numeru , czy trzeba po zmianie je kodować ? każdy mówi co innego .

Co radzilibyście zrobić ?
 
Ostatnia edycja:

borafal

Początkujący
Dołączył
1.11.2018
Postów
10
Punktów
0
dokładnie to 4.7 na starym wtrysku i +4.3 na nowym, sprawdzilem . na gazie -0, czemu remont? sprężanie jest na miejscu
 

gtszudi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.08.2017
Postów
2853
Porady
1
Punktów
816
Wiek
35
Miasto
Pruszcz Gdański
kodowanie wtrysku jest po to gdyz nie ma 2 idealnie identycznych wtryskiwaczy , ktore beda w tym samym czasie rozpylac taka sama ilosc paliwa. wiec kodowanie jak najbardziej jest wymagane , a zwlaszcza przy rozruchu daje efekty.
 

borafal

Początkujący
Dołączył
1.11.2018
Postów
10
Punktów
0
Dziękuje za odpowiedz , jak sprawa z kodowaniem wtryskiwaczy (kolega odpisał prędzej nim opublikowałem post)? czy moga np być zastosowane z innym numerem ? 5 sztuk miałem o numerze A642070 0587 a jeden z końcówka 1387, czy moga być one stosowane zamiennie ?
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2881
Punktów
969
Miasto
Radom
Bez kodowania nie ma dymania.

Dziękuje za odpowiedz , jak sprawa z kodowaniem wtryskiwaczy (kolega odpisał prędzej nim opublikowałem post)? czy moga np być zastosowane z innym numerem ? 5 sztuk miałem o numerze A642070 0587 a jeden z końcówka 1387, czy moga być one stosowane zamiennie ?
Musisz sprawdzić czy się zamieniają, Dzwoń do serwisu.
 

borafal

Początkujący
Dołączył
1.11.2018
Postów
10
Punktów
0
Póki do serwisu, to bylem u 2 mechaników od Merca i wmawiają mi że się nie koduje tych wtrysków , jeszcze uderze do firmy co zajmuje się tuningiem może oni jako elektronicy coś więcej powiedzą
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2881
Punktów
969
Miasto
Radom
A mają kody na sobie? W mercu na pewno się koduje a to ten sam silnik więc nie powinno być inaczej w jeepie, ale wój wie co tam amerykańce wymyślili.
 

borafal

Początkujący
Dołączył
1.11.2018
Postów
10
Punktów
0
Tak mają ...
 

Załączniki

  • IMG_20181101_113520.jpg
    IMG_20181101_113520.jpg
    2,4 MB · Wyświetleń: 12

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2881
Punktów
969
Miasto
Radom
Kod powinien być u góry.

Aczkolwiek wydaje mnie się że kod to ten trzeci od góry. Sprawdzę jutro w programie czy jest opcja kodowania wtrysków.
 
Ostatnia edycja:

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2881
Punktów
969
Miasto
Radom
Skoro jest kod to muszą być kodowane. Innej opcji brak. Ale sprawdzę.
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2881
Punktów
969
Miasto
Radom
W wurth wow nie ma opcji kodowania ale nie wszystkie opcje są w uniwersalach, na dedykowany trza jechać, nie wiem czy starką się tego nie robi. To zdjęcie szprycy sprintera 518 642. IMG_20181104_093932.jpg IMG_20181104_094002.jpg Na pierwszym jest kod
 

borafal

Początkujący
Dołączył
1.11.2018
Postów
10
Punktów
0
Dziękuję , u mnie siedział wlasnie od sprintera , pozostałe też mają z góry te kody , będę się orientował . Auto rano kręci już około 7 sekund , myślę że kąt przez rozrząd się przestawia ...
 

winetoo

SuperMechanior
Dołączył
18.03.2014
Postów
2881
Punktów
969
Miasto
Radom
W nich częstym problemem jest rozrusznik (zbyt niskie obroty) a skoro coś tam po odpaleniu z nim się dzieje to zacznij od niego.
 

borafal

Początkujący
Dołączył
1.11.2018
Postów
10
Punktów
0
Wcześniejszy właściciel wstawił nowy rozrusznik ... Czyli już coś się działo , temu auto nagrzał przed sprzedażą
 

borafal

Początkujący
Dołączył
1.11.2018
Postów
10
Punktów
0
Więc wywalony póki co napinacz łańcucha ... I wtryski do sprawdzenia na stole ... Silnik się uszczelnia. Dam znać co jak za parę dni
 
Do góry Bottom