Hej ,
przychodzę z tematem którego póki co nie rozwiązałem . Otóż posiadam samochód marki Jeep GC z silniiem OM642, przebieg 250 tyś km. fabrycznie bez DPF.
Po zakupie zrobiłem już większość czynności serwisowych , pozostało uszczelnienie słynnej chłodniczki oraz poniżej opisana bolączka . Zatem:
Mam problem z rozruchem zimnego silnika i jego następstwami :
- kręci rozrusznikiem około 3-4 sekund
- po uruchomieniu przez dwie trzy sekundy jest słyszalny hałas jakby sie zaciął rozrusznik
- po paru minutowym postoju zaczyna dymić na biało (smród paliwa) , dymienie przechodzi po osiągnięciu wyższej temperatury , nie wystepuje nigdy gdy od razu po zapaleniu da się większe obroty
Co do tej pory sprawdziłem :
- układ chłodzenia uszczelki głowicy itp ok
- świece żarowe - zmienione mimo że były spalone to brak poprawy
- przekaźnik świec nowego typu
- przelewy wtryskiwaczy - jeden puszczał to go wymieniłem
- korekty wtryskiwaczy , wszystkie około +-1 za wyjątkiem dwóch (+4.7 i +2) ten +4.7 podmieniłem lecz nadal na tym cylindrze pokazuje porównywalną korektę (poprawilem korektę +5 wpisałem wczesniej z pamięci)
- wymieniłem filtr paliwa
- brak błędów pod komputerem , był EGR ale został odłączony
Zastanawia mnie sprawa rozrządu , może to halasuje łańcuch lub co najmniej sam napinacz jest do wymiany ? może w czasie rozruchu zimnego rozjeżdża się kąt ....
Zauważyłem dziś że jeden z wymienionych wtryskiwaczy miał inną koncówkę numeru , czy trzeba po zmianie je kodować ? każdy mówi co innego .
Co radzilibyście zrobić ?
przychodzę z tematem którego póki co nie rozwiązałem . Otóż posiadam samochód marki Jeep GC z silniiem OM642, przebieg 250 tyś km. fabrycznie bez DPF.
Po zakupie zrobiłem już większość czynności serwisowych , pozostało uszczelnienie słynnej chłodniczki oraz poniżej opisana bolączka . Zatem:
Mam problem z rozruchem zimnego silnika i jego następstwami :
- kręci rozrusznikiem około 3-4 sekund
- po uruchomieniu przez dwie trzy sekundy jest słyszalny hałas jakby sie zaciął rozrusznik
- po paru minutowym postoju zaczyna dymić na biało (smród paliwa) , dymienie przechodzi po osiągnięciu wyższej temperatury , nie wystepuje nigdy gdy od razu po zapaleniu da się większe obroty
Co do tej pory sprawdziłem :
- układ chłodzenia uszczelki głowicy itp ok
- świece żarowe - zmienione mimo że były spalone to brak poprawy
- przekaźnik świec nowego typu
- przelewy wtryskiwaczy - jeden puszczał to go wymieniłem
- korekty wtryskiwaczy , wszystkie około +-1 za wyjątkiem dwóch (+4.7 i +2) ten +4.7 podmieniłem lecz nadal na tym cylindrze pokazuje porównywalną korektę (poprawilem korektę +5 wpisałem wczesniej z pamięci)
- wymieniłem filtr paliwa
- brak błędów pod komputerem , był EGR ale został odłączony
Zastanawia mnie sprawa rozrządu , może to halasuje łańcuch lub co najmniej sam napinacz jest do wymiany ? może w czasie rozruchu zimnego rozjeżdża się kąt ....
Zauważyłem dziś że jeden z wymienionych wtryskiwaczy miał inną koncówkę numeru , czy trzeba po zmianie je kodować ? każdy mówi co innego .
Co radzilibyście zrobić ?
Ostatnia edycja: