• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Opel 1.6 turbo słabnie na wysokich obrotach

astralet

Początkujący
Dołączył
14.01.2022
Postów
7
Punktów
0
Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na tym forum a moim samochodem jest Opel Astra J z silnikiem A16LET. Na wstępie parę słów o aucie, przebieg 128 tys, w moim posiadaniu od roku, wcześniej w Niemczech. Od czasów zakupu wymieniłem następujące rzeczy:
- zaworki turbiny n75,
- nowe żeliwo i regeneracja turbiny,
- nowa ori pokrywa zaworów z odma,
- nowa cewka
- nowe świece oryginalne ngk ze zmniejszona przerwa do 0.7mm,
- nowe przewody podciśnienia
- wywalona druga sonda z ECU,
- czyszczenie przepływomierza i przepustnicy
- sprawdzona kompresja 10 bar na każdym cylindrze
- sprawdzone ciśnienie paliwa
- sprawdzona szczelność dolotu
- sprawdzone podciśnienia, aktuator
- wymieniony czujnik temp wody
- nowy intercooler 550x180x65 na oryginalnych przewodach
- wtryski 395cc Bosch
- zmieniony wydech na downpipe 3" przechodzący na 2.4" na resztę wydechu, pucha po drugim kacie(pusta na przeglądy), potem zaczyna się 2.5" z tłumikiem środkowym przelotowym i końcowy wygląda na komorowy, zresztą z Niemiec z ich homologacja.

Auto kompletnie nie ma żadnych problemów z jazdą, brak przerywań, pobór oleju może 200ml na 2000km(samochód jezdzony weekendowo, krótkie dystanse, max do 20km, czasami ostro traktowany).

Auto było u różnych tunerów, robione dużo programów. U ostatniego wgrana seria, wystrojone wtryski, auto sprawdzone, logi ok. Aktualnie zadane doładowanie 1.4 bar, auto trzyma, przy odcince pokazuje 1.15 bar. Cofek zapłonu zero, stuków nie wykrywa. Temp w dolocie jest ok, dv sprawdzona nie upuszcza, no wydawałoby się że jest idealnie, a no nie jest. Auto nie chce robić mocy, po prostu słabnie góra, nie wiem czego to może być kwestia, wydech chyba restrykcja tutaj nie jest? Może jest gdzieś 1-2 zwężki ale to wpływu raczej nie ma. Nie wiem gdzie szukać problemu, logi robione, analizowane przez różnych tunerów, żaden nie widzi problemu. Auto do 4.5 tys jedzie dobrze, a potem nagle słabnie i czuć jak moment obrotowy spada. Ktoś spotkał się z czymś takim? Turbo to oczywiście K03, no ale auto jak na swoją specyfikacje nie bardzo chce jechać. Charakterystyka diesla.
 

Załączniki

  • b78204954a45fc35gen.jpg
    b78204954a45fc35gen.jpg
    130,9 KB · Wyświetleń: 18

astralet

Początkujący
Dołączył
14.01.2022
Postów
7
Punktów
0
Hmm, według autodaty ok. Ten silnik ma stopień sprężania 8;8:1, nawet silniki po remoncie rzadko mają 12 bar. Normą raczej jest 9.5-10 bar. Tylko jak mówię, żadnych objawów oprócz słabej góry. Może ktoś miał podobny przypadek u siebie i będzie w stanie doradzić.
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1358
Porady
2
Punktów
386
- nowe żeliwo i regeneracja turbiny,
...co konkretnie ?.Tylko częściowa czy kompleksowa oraz czy po regeneracji parametry zostały ustawione na stanowisku pomiarowym ? Pamiętaj że stopień sprężania to nie to samo co ciśnienie sprężania . Stopień sprężania jest wartością stałą (niezmienną ! )
 

astralet

Początkujący
Dołączył
14.01.2022
Postów
7
Punktów
0
Kompleksowa, samochód miał popekany kolektor wydechowy, luz na wirniku strony gorącej, pęknięty korpus turbiny, generalnie turbo złom. Za regenerację z nowym kolektorem zapłaciłem 1800 zł, ponoć na cześciach firmy Melett. Podobno tak, dzwoniłem z zapytaniem, czy na pewno wszystko było zrobione ok, a sama firma ma bardzo dobre opinie, zostałem tam wysłany z polecenia. Tylko problem był już po regeneracji turbiny, bo samochód zamiast fabrycznych 180KM wypluł wtedy 170, a auto już miało zmieniony wydech, także powinno być raczej na +, aniżeli na minus, tymbardziej, że pol roku przed regeneracja było 189KM. Niby na turbo mam gwarancję, lecz wiadomo znowu koszt robocizny i miesiąc bez auta, dlatego chciałbym wiedzieć, czy szukac przyczyny w samej turbinie, czy może te silniki mają jakieś inne słabe punkty.
 

Radmor

SuperMechanior
Dołączył
21.03.2019
Postów
1358
Porady
2
Punktów
386
Tylko problem był już po regeneracji turbiny, bo samochód zamiast fabrycznych 180KM wypluł wtedy 170, a auto już miało zmieniony wydech, także powinno być raczej na +, aniżeli na minus, tymbardziej, że pol roku przed regeneracja było 189KM.
...sugerowałbym iść tym tropem . Wspomniałeś o gwarancji ...ale mam pytanie ...czy dostałeś również wydruk ze stanowiska pomiarowego ?
 

astralet

Początkujący
Dołączył
14.01.2022
Postów
7
Punktów
0
...sugerowałbym iść tym tropem . Wspomniałeś o gwarancji ...ale mam pytanie ...czy dostałeś również wydruk ze stanowiska pomiarowego ?
Niestety nie dostałem. Ostatnio mierzyliśmy ciśnienie doładowania i w peaku wynosi 1.45 bar, przy odcince 1.2 bar, co jak na tak mała turbinę jest wynikiem dość dobrym, lecz chyba nie tylko doładowanie się liczy prawda? Myślałem jeszcze czy jakichś zawirowań pusta puszka po katalizatorze nie będzie powodować
 

astralet

Początkujący
Dołączył
14.01.2022
Postów
7
Punktów
0
Seryjnie intercooler jest malutki, taki sam jak w dieslu 125KM, a wiadomo, mała turbina, wysokie doładowanie = gotowanie dolotu. Na serii przy 25 st na dworze temp w dolocie 70-75 stopni przy bucie, po zmianie intercoolera max 40 stopni. Co ciekawe po zmianie coolera doszły 4KM tylko(była korekta programu). 3 tunerów się poddało, wszyscy mówią że to max z tej małej sprężarki. Sprawdzany wastegate, otwiera się przy 0.65 bar czyli też ok.
Automatyczne połączenie postów:

Za duży intercooler nie jest, ludzie wkładają jeszcze większe, ale ja nie chciałem laga. Auto ma wtryski Bosch z Ferrari 395cc, które pasują p&p i są wystrojone. Jakie objawy byłyby wadliwego aktuatora turbiny?
 
Ostatnia edycja:

Szumek72

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
17.01.2016
Postów
3640
Punktów
700
Miasto
Poland Warsaw
Seryjnie intercooler jest malutki, taki sam jak w dieslu 125KM, a wiadomo, mała turbina, wysokie doładowanie = gotowanie dolotu. Na serii przy 25 st na dworze temp w dolocie 70-75 stopni przy bucie, po zmianie intercoolera max 40 stopni. Co ciekawe po zmianie coolera doszły 4KM tylko(była korekta programu). 3 tunerów się poddało, wszyscy mówią że to max z tej małej sprężarki. Sprawdzany wastegate, otwiera się przy 0.65 bar czyli też ok.
Automatyczne połączenie postów:

Za duży intercooler nie jest, ludzie wkładają jeszcze większe, ale ja nie chciałem laga. Auto ma wtryski Bosch z Ferrari 395cc, które pasują p&p i są wystrojone. Jakie objawy byłyby wadliwego aktuatora turbiny?
Myślę że wtryski dają za mało paliwa! Proponuję większe dawki.
 

astralet

Początkujący
Dołączył
14.01.2022
Postów
7
Punktów
0
Nie wiem ile konkretnie mają zadane, ale już 3 tunerów nie dało z tym rady. Auto jeździ teraz na afr 12.0 pod obciążeniem, wcześniej było do 11.4 i ta sama sytuacja.
 

astralet

Początkujący
Dołączył
14.01.2022
Postów
7
Punktów
0
Generalnie to jedyna usterka jaka zauważyłem jest to, że gdy samochód ma 2 tys obrotów a turbina zaczyna gwałtownie się rozkręcać(samochód ma spore doładowanie z dołu) to gdy trzymam nogę na gazie w tym momencie delikatnie to potrafi poszarpać tak jakby turbo chciało się rozpędzić ale ja mu nie pozwalałem i czasami słychać jak seryjna dv w tym momencie upuszcza ciśnienie. Gdy przyspieszam gwałtownie, lub normalnie, a nie delikatnie to tego problemu nie ma i turbo szybko wstaje i ładuje(co zresztą słychać, turbina daje ładne doznania akustyczne). Niby pierdoła, ale zauważyłem to od czasu gdy ciśnienie doładowania zostało podniesione z seryjnego 1 bar do 1.4 bar.
 
Do góry Bottom