• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Opel Agila B 1.0 benzyna spadają obroty

Marta911

Początkujący
Dołączył
3.04.2024
Postów
10
Punktów
1
Po odpaleniu auta Opel Agila B 1.0. benzyna po jakimś czasie spadają obroty silnika. Co może być przyczyną ?
 

Encore

Moderator
Dołączył
6.03.2020
Postów
3132
Porady
1
Punktów
546
Miasto
Częstochowa
Po odpaleniu auta Opel Agila B 1.0. benzyna po jakimś czasie spadają obroty silnika. Co może być przyczyną ?
_Podłącz komputer, nikt ci nie pomoże bez podania podstawowych testów, przyczyn może być multum a auto a raczej usterka to nie totolotek, sprawdza się błędy a potem ewentualnie doradza/wymienia lub czyści.
 

Marta911

Początkujący
Dołączył
3.04.2024
Postów
10
Punktów
1
_Podłącz komputer, nikt ci nie pomoże bez podania podstawowych testów, przyczyn może być multum a auto a raczej usterka to nie totolotek, sprawdza się błędy a potem ewentualnie doradza/wymienia lub czyści.
Brak błędów na komputerze, przepustnica jest wyczyszczona. Samochód na początku ma prawidłowe obroty. Później schodzi na niższe obroty. Problem dalej jest.
 

Marta911

Początkujący
Dołączył
3.04.2024
Postów
10
Punktów
1
Szarpie ci autem przy dodaniu gazu w czasie jazdy?
Nie, samochód chodzi prawidłowo, po włączeniu silnika ma około 1000 obrotów po pewnym czasie delikatnie schodzi ponizej 700 i zaczyna trzęść tłumikami. Nie wyłącza się ani razu, nie gaśnie. Po włączeniu klimatyzacji reaguje prawidłowo podbijając obroty na wyższe.
 

Encore

Moderator
Dołączył
6.03.2020
Postów
3132
Porady
1
Punktów
546
Miasto
Częstochowa
Nie, samochód chodzi prawidłowo, po włączeniu silnika ma około 1000 obrotów po pewnym czasie delikatnie schodzi ponizej 700 i zaczyna trzęść tłumikami. Nie wyłącza się ani razu, nie gaśnie. Po włączeniu klimatyzacji reaguje prawidłowo podbijając obroty na wyższe.
Ciężko tak jednoznacznie stwierdzić w tym przypadku, trzeba sprawdzic po kolei, Przepustnica( sprawdzona już) zawór EGR, silnik krokowy, sprawdzić także czy nie otrzymuje gdzieś lewego powietrza, dziwna sprawa jak z klimą jest okej a bez spada i trzęsie budą.
Może i głupie ale sprawdź też stan płynów, odkręć korki czy nie mają jakiś nalotów na nim, czy nie ubywa czynników chłodzących itp

Tu trzeba wszystko po kolei sprawdzać aż się dojdzie do tego
 

Marta911

Początkujący
Dołączył
3.04.2024
Postów
10
Punktów
1
Ciężko tak jednoznacznie stwierdzić w tym przypadku, trzeba sprawdzic pokolei, Przepustnica( sprawdzona już) zawór EGR, silnik krokowy, sprawdzić także czy nie otrzymuje gdzieś lewego powietrza, dziwna sprawa jak z klimą jest okej a bez spada i trzęsie budą.
Może i głupie ale sprawdź też stan płynów, odkręć korki czy nie mają jakś nalotów na nim, czy nie ubywa czynników chłodzących itp

Tu trzeba wszystko po kolei sprawdzać aż się dojdzie do tego
Dziękuję, zajmę się tym jutro. Po kolei będę sprawdzać wszystko. Pozdrawiam życzę miłej niedzieli
 
Dołączył
5.09.2018
Postów
54
Punktów
10
Wiek
36
Miasto
Warszawa
Dziękuję, zajmę się tym jutro. Po kolei będę sprawdzać wszystko. Pozdrawiam życzę miłej niedzieli

Pytanie czy to świeży zakup? Bo 1.0 to 3 cylindry, kolega ma corsę i ten silnik na wolnych obrotach nie ma zbyt przyjemnej kultury pracy, druga sprawa to odpalając zimne auto masz 1000 obrotów bo jest na ssaniu, później schodzi do normalnych obrotów pracy
 

Encore

Moderator
Dołączył
6.03.2020
Postów
3132
Porady
1
Punktów
546
Miasto
Częstochowa
Pytanie czy to świeży zakup? Bo 1.0 to 3 cylindry, kolega ma corsę i ten silnik na wolnych obrotach nie ma zbyt przyjemnej kultury pracy, druga sprawa to odpalając zimne auto masz 1000 obrotów bo jest na ssaniu, później schodzi do normalnych obrotów pracy
Owszem na ssaniu ma +1000obrotow a potem spada do +/- 700-800 ale pewnie szarpie mu autem lub wpada w rezonans. Bo do 800 -900 nie daje żadnych objawów niepokojacych, jak szarpie mu budą to pewnie spada poniżej 500 obrotów. Mogę być w błędzie. Oby nie bylo to, że faktycznie o ten moment ssania mu sie rozchodzi.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4467
Porady
5
Punktów
1329
Po odpaleniu auta Opel Agila B 1.0. benzyna po jakimś czasie spadają obroty silnika. Co może być przyczyną ?

to, że silnik troszkę się nagrzał i komputer zmniejsza dawkę paliwa- tzw. ssanie
po pewnym czasie delikatnie schodzi ponizej 700 i zaczyna trzęść tłumikami. Nie wyłącza się ani razu, nie gaśnie. Po włączeniu klimatyzacji reaguje prawidłowo podbijając obroty na wyższe.

ten silnik to trzy cylindrowiec. i niestety on tak ma: trzęsie i kulturą pracy nie grzeszy. kiedyś miałem corsę 1.2 (4 cylindry) a kolega 1.0 (3 cylindry). więc zaczęliśmy porównywać. możesz mi nie wierzyć, ale na biegu jałowym miałem wrażenie, że siedzę w samochodzie z silnikiem diesla- takie były drgania.
 
Do góry Bottom