• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Opel Astra 1.4T 2016 do LPG

Dołączył
10.07.2021
Postów
3
Punktów
0
Cześć,
Zastanawiam się kupić samochód typowo pod LPG (wiem, że gaz tylko do zapalniczki, ale ceny paliw mnie do tego zmuszają) i mam na oku Opla Astrę z silnikiem 1.4T 140KM. Czy warto kupić ten samochód? Jakie są jego typowe usterki? Styl jazdy 60% miasto 40% trasa.
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
31
Czy warto kupić to zależy od stanu auta i proporcji stan/cena.
Typowe usterki to brudzące się filtry, wypalające się świece zapłonowe, zużywające się hamulce.....
 

bronig

Bywalec
Dołączył
4.07.2015
Postów
54
Punktów
4
Łukasz co?
Zawsze warto kupić auto LPG.
Pod względem termodynamicznym zyskujesz sprawności straconego ciepła,przy zamiany energii kinetycznej na mechanicznej, i na rachunkiem paliwa jasne!

@Sebastian: auto do lpg.
1. Jaka masz regulacja zaworów w tej Astry?
2. Jaka instalacja lpg? Jaki parownik, czyli ile KM na cylinder?
2. Jaka średnicy dyszy i jaka listwa wtryskowa ma ta instalacja lpg?

Mam auto LPG, i ma żadne typowe usterki.
Wszystko zależy od jaką masz instalację i jak jest zrobiona...
 
Dołączył
10.07.2021
Postów
3
Punktów
0
Łukasz co?
Zawsze warto kupić auto LPG.
Pod względem termodynamicznym zyskujesz sprawności straconego ciepła,przy zamiany energii kinetycznej na mechanicznej, i na rachunkiem paliwa jasne!

@Sebastian: auto do lpg.
1. Jaka masz regulacja zaworów w tej Astry?
2. Jaka instalacja lpg? Jaki parownik, czyli ile KM na cylinder?
2. Jaka średnicy dyszy i jaka listwa wtryskowa ma ta instalacja lpg?

Mam auto LPG, i ma żadne typowe usterki.
Wszystko zależy od jaką masz instalację i jak jest zrobiona...
1. W astrze regulacja zaworów jest hydrauliczna
2. Planuje kupić benzynkę i założyć LPG w Czakramie

obecnie jeszcze wiekowym focusem 2.0 LPG i czas go wymienić
 

bronig

Bywalec
Dołączył
4.07.2015
Postów
54
Punktów
4
Skoro regulacja jest hydrauliczna, masz spokój z zaworkach. Też dobrze byłoby, dowiedzieć się, jakie są gniazda zaworowe w głowicy auta.

Potem cała reszta zależy od jak wyregulują instalacją. Za uboga mieszanka powypala zaworki, za prędko przełączenia gazu przy niska temperatura cieczy chłodzącej, również.

Dobra listwa wtryskowa jest ważna, aby emulowała praca wtrysków.

Długość wężyków też ma wpływ...

Poczytaj opinie o tej firmie gdzie chcesz założyć gazu.

@sebastian.czarny: czy w tym aucie Opel oferuje fabryczna instalacja LPG?
 
Ostatnia edycja:
Dołączył
10.07.2021
Postów
3
Punktów
0
T
Skoro regulacja jest hydrauliczna, masz spokój z zaworkach. Też dobrze byłoby, dowiedzieć się, jakie są gniazda zaworowe w głowicy auta.

Potem cała reszta zależy od jak wyregulują instalacją. Za uboga mieszanka powypala zaworki, za prędko przełączenia gazu przy niska temperatura cieczy chłodzącej, również.

Dobra listwa wtryskowa jest ważna, aby emulowała praca wtrysków.

Długość wężyków też ma wpływ...

Poczytaj opinie o tej firmie gdzie chcesz założyć gazu.

@sebastian.czarny: czy w tym aucie Opel oferuje fabryczna instalacja LPG?
Tak, Opel w tych astrach montował fabrycznie LPG. Problem z fabryczną jest taki, że można ją serwisować tylko w ASO (chodzi o dostanie się do komputera), dlatego wolałbym kupić benzynkę i zamontować w innej firmie.
 

bronig

Bywalec
Dołączył
4.07.2015
Postów
54
Punktów
4
To slinik powinien być konstruowany uwzględniając eksploatacji na LPG.

Mam nadzieję, że instalatorzy zrobią instalacja podobnie jak fabrycznej.

Znajdż w miarę dobre autko i LPG będzie chulało długo.
 

bronig

Bywalec
Dołączył
4.07.2015
Postów
54
Punktów
4
Jeszcze jedna rzecz... upewnij się, że auto które chcesz kupić miało takie same oznaczenie jednostki napędowej(silnika), jak od tych silników z fabryczniej instalacji.
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
274
Punktów
31
Łukasz co?
Zawsze warto kupić auto LPG.
Pod względem termodynamicznym zyskujesz sprawności straconego ciepła,przy zamiany energii kinetycznej na mechanicznej, i na rachunkiem paliwa jasne!
Jak zyskujesz ta sprawnośc?
No paliwo tańsze, a co z kosztami utrzymania, szybszym zużyciem?
 

bronig

Bywalec
Dołączył
4.07.2015
Postów
54
Punktów
4
@Łukaszgd88 Sprawność silnika nie zmienimy niestety.
2 zasada termodynamiki.

Chodzi mi o produktu ubocznym przeksztalcania substancji roboczej na energia kinetyczna/mechaniczna, czyli ciepło.

Koszty utrzymania są częścią samochoda.
Wszystkie te części zużywają się.

Chodzi Ci o przeglądy instalacji i regulacji?
Czy o filtr gazu? Który kosztuje groszy.

Szybkie zużycie? Są jednostki napędowe które pracują na LPG ponad 360+ kkm. I dalej pracują bez generalnego remontu.

Edit: autor postu szuka auto do LPG. Moim zdaniem ten Opel to przygotowana konstrukcja pod LPG.
 
Ostatnia edycja:

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1303
Punktów
248
Miasto
Podkarpacie
W przypadku oplowskich silników 1.4T szukaj silnika z zaworami wypełnionymi sodem . Te najlepiej znoszą instalacje gazową .
 

AutoMero GEJ OK!

Początkujący
Dołączył
14.07.2021
Postów
19
Punktów
3
Mogę zgodzić się jedynie z tym że gaz to do zapalniczki no chyba że jest to fabryczna instalacja. Miałem kiedyś Daihatsu na gazie i co tydzień był regulowany a samachud i tak muł. Teraz mam Toledo 1.9tdi 90km i żadnych problemów a silnik jest bardzo mocny i zrywny.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1303
Punktów
248
Miasto
Podkarpacie
1.4T wychodził z fabrycznym gazem lub z przystosowaniem pod gaz - niestety trzeba sprawdzić vin przed kupnem czy nie jest to wersja z miękkimi gniazdami .
 
Do góry Bottom