• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Opel Astra G 1.7 DTL 2001r. Nie odpala

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1789
Punktów
110
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Auto nie odpala rozrusznik kręci.Zgasło po przypadkowym zduszeniu i już nie odpaliło.
Silnik oplowski nie Isuzu !
Na plaku pali.
Błąd P1335(A)-Pompa wtryskowa brak sygnału wejścia prędkości silnika z modułu sterującego-obecny

Pytanie bo nie mogę zinterpretować tego błędu czyli z którego modułu sterownika silnika czy sterownika pompy.
W Opcomie widać obroty silnika i pompy i tu jest gwóżdż.
Z góry dziękuję za zainteresowanie i informację.
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
6834
Punktów
1146
Miasto
trasa lublin siedlce
Na schemacie jest crankshaft position sensor i injection pump position sensor.
Oba wchodza w ecu.
Ecu z modulem pompy laczy dwa przewody. Moze ecu widzi obroty walu i pompy ale nodul pompy tego nie widzi
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1789
Punktów
110
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Czujnik wału sprawny 888 ohm i opcom widzi obroty i obrotomierz się podnosi po wypięciu nic nie działa z tego co napisałem.
Czujnika wałka nie posiada ten silnik.
Sterownik silnika jest bardzo ubogi.
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1789
Punktów
110
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Nie mam do tego starego opla.
Do Isuzu jest.Jak otwieram programy z schematami to takiego stera nie mam co dziwne?
Sterownik to EDC 15 M 7.1
Silnik 50 kW.
Kurde pomyliłem roczniki bo to jest 1999 r.

Nie mogę namierzyć gdzie jest komputer silnika w tym złomie.W lewym nadkolu jest ale ster wentylatorów.
 
Ostatnia edycja:

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
6834
Punktów
1146
Miasto
trasa lublin siedlce
Sterownik jest od strony kierowcy za loelichem amortyzatora pod plastykowa oslona po maska. Mam schemat o tego. Jest czujnik walu i wchodzi w ecu a ecu laczy sie z pompa
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1789
Punktów
110
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Sterownik jest od strony kierowcy za loelichem amortyzatora pod plastykowa oslona po maska. Mam schemat o tego. Jest czujnik walu i wchodzi w ecu a ecu laczy sie z pompa
Jutro go muszę odkopać choć sciągałem koło i nadkole ale tylko od strony zderzaka.
Zobaczę czy nie zgniły piny.
Dzięki za czas.
Automatyczne połączenie postów:

Pompa szrot.....
Trafiłeś ale powiedz jak ten błąd zrozumieć o który moduł sterujący chodzi.Choć pisze jak byk Pompa wtryskowa ...ale potem pisze że ona nie dostaje impulsów i tu nie mogę zkumać.
A piszę że trafiłeś bo dzwoniłem do kumpla co robi te sterowniki pomp i mówi że ster pomy złom i nie da się tego naprawić !
Kupuję od niego zrobiony pasujący do tej pompy tylko trzeba przelutować czujnik obrotów ten na taśiemce. 500 zł bez czujnika.
Ale mój czujnik jest dobry bo pokazuje na opcomie obroty pompy !
Ale pompa ok tylko sterownik na niej do wymiany co ?
 
Ostatnia edycja:

Serwismiechów

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2016
Postów
374
Punktów
46
Wiek
36
Pompa szrot.....
dokładnie.
Te stare ścierwa to zawsze tak kończą.
Ja 15 lat temu dokładnie takim autem dojechałem do świateł i przy próbie ruszenia auto odmówiło posługi.
Ster się przysmarzył bo pompa się przyciera, dokładnie tłoczek.
Zrobisz ster i może odpalisz z lekkim brakiem mocy a może pojezdzi 2 miesiące i znów padnie całkowicie. ewentualnie odpali i mocy tyle że na dwójce po prostej pociagnie
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1789
Punktów
110
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
No to jak dobrze radzicie to należy teraz oddać auto do pompiarza a nie kupować za 500 zł elektronikę.
Tak... wartość auta to może 1500.
Pompa to PSG5 V30 jedowtykowa i nie trzeba jej resetować virgin jak się chce wymienić samą elektronikę.
 

Załączniki

  • IMG_20210826_205921.jpg
    IMG_20210826_205921.jpg
    4,2 MB · Wyświetleń: 10
Ostatnia edycja:

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1789
Punktów
110
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Wysłałem sterownik pompy do naprawy i po montażu nie widział wogóle obrotów pompy ale to była wina gościa co naprawiał sterownik bo pin od dołu płytki nie łaczył.
Znów ponowny montaż po drugiej naprawie i na początku bez błędów ładnie nawet puścił ropę na wtryski ale znów coś mu odwaliło i znów błąd P1335 (A) -Obecny
Gość każe mi wymieniać czujnik wału ale zrobiłem test i po jego odpięciu jest dodatkowy błąd P0725 (D) - Brak sygnału obrotów sensora prędkości silnika .
Czyli to nie jego wina.Gość każe mi odesłać trzeci raz sterownik pompy :)
Sam nie wiem czy sterownik silnika nie pokazuje pompie obrotów bo tak można wywnioskować po błędzie.
Komunikacja jest po lini Can-H i Can-L
Pin 1 i 2 na pompie.
 

Załączniki

  • IMG_20210906_160319.jpg
    IMG_20210906_160319.jpg
    2,8 MB · Wyświetleń: 6

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
2821
Punktów
738
Wiek
34
Miasto
Pogorzela
Wyrzuc ten sterownik do śmieci. Albo załóż nowy czujnik obrotu pompy ...
 
Ostatnia edycja:

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1789
Punktów
110
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Diagbox robimy a czy zrobimy to wtedy jesteśmy fachury a jak nie to trzeba głowę schylić i ogon podkulić :)
A przecież mało kto zrobi taki ster na swoim warsztacie.
Trzeba korzystać z innych sprawdzonych gości co to robią w koło jak małpki :)

Lukki teraz mi gość wyśle kompletnie inny sterownik ale już więcej go nie będę montował i lutowal bo mam dość.
Ostatni raz !
Ten gość mówił że uszkodzenie mechaniczne pompy nie ma wpływu na uszkodzenie elektroniki choć mit jest inny.
 

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1789
Punktów
110
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Wyrzuc ten sterownik do śmieci. Albo załóż nowy czujnik obrotu pompy ...
Sterownik wyrzucony i założone dwa inne po regeneracji w firmie wyspecjalizowanej Omega.
Czujnik obrotów pompy też sprawny i przetestowany w tej że firmie.
Czujnik wału też nowy bo już była to ostania deska :)

Goście z firmy co dali dobry pierwszy i drugi ster pompy już nie mają pojęcia co jest grane !
P 1335 (A) przyczyn wiele a błąd jeden.
Niektórzy wymienią czujnik wału i po kłopocie .
Ktoś wymienił całą pompe i dopiero dało się odpalić w silniku CDTI 1.7 a ja mam DTL Oplowski.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
388
Punktów
92
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Jak auto zostało zduszone to sprawdzony został rozrząd i czy wszystkie kliny są na swoich miejscach?
 
Ostatnia edycja:

Markson43

SuperMechanior
Dołączył
25.05.2014
Postów
1789
Punktów
110
Wiek
46
Miasto
Rzeszów
Było sprawdzane ale trzeba by jeszcze raz sprawdzić.
Ale popatrz jaki jest błąd że nie widzi pompa obrotów silnika czujnika wału.
Może był by inny wtedy błąd jak by się rozrząd rozjechał np.brak synchronizacji.Ale to w Francuzach tak pokazuje a w oplu nie wiem.
Wychodzi że problem typowo elektryczny.
 

MIKUr1

SuperMechanior
Dołączył
30.12.2020
Postów
388
Punktów
92
Wiek
31
Miasto
Okolice Krakowa
Raz, dawno temu, poprawiałem takie auto, tylko nie pamiętam czy to nie był silnik Isuzu. Walił ten sam błąd po wymianie pompy. Po przekręceniu korpusu (ustawiana na fasolkach), błąd zniknął i silnik normalnie zaczął pracować.
 
Do góry Bottom