1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Opel Astra J 1.4 turbo 140 koni przyspiesza skokami

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika djbovorta, 14-05 19.

  1. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    239
    Docenione treści:
    14
    witam .

    Mam problem z Astra J z silnikiem 1.4 turbo. Zaczęło się od braku mocy oraz błędach nieszczelności i doładowania . Standardem w tych silnikach bodajże do 2013r są wypadające zaworki odmy. Diagnoza ,wymiana kolektora ssącego . Nadal brak mocy błąd doładowania ,demontaż turbo i regeneracja ,katalizator spalony od strony turba łopatki przy sprężarce upalone. Regeneracja wymiana całej części gorącej plus katalizator. Efekt taki ze na 1 biegu idzie jak złoto ale już na 2 i dalej po wciśnięciu pedału w podłogę ciągnie po czym pociągnie mocniej znów normalnie i znów mocniej takimi skokami przyspiesza. Zastanawiam się czy z czasem by to jej nie przeszło, auto sprowadzone i nie mogę zbytnio pojeździć na dłuższych odcinkach. Zatkany wydech raczej odpada gdyż kawałki katalizatora powyrywane były od strony turbosprężarki wiec dalej nie poszły. Jakieś pomysły ?
     
  2. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    35
    Sprawdzic czy nie ma jakiegos "tępo" zrobionego chipa. Chociaz łatwe nie sa te sterowniki do chipowania to i amatorka im taka niegrożna,
    Adaptacje zrobione przepustnicy, turbo itp?
    Po wgraniu chipa mam tak , ze czasami dwa razy trzeba robic adaptacje ( najlepiej GDS ) i sie rozjezdzaja. Ile to ma nalotu że takie problem?
     
  3. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    239
    Docenione treści:
    14
    Niby 140tys na zegarach , z tym kolektorem ssącym to norma w tych silnikach . Adaptacje robione w sumie bez rezultatów. Od czasu jak wróciła moc idzie skokami nic przy sterowniku nie było ruszane przynajmniej przezemnie
     
  4. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    35
    Esp nie swieci?
     
  5. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    239
    Docenione treści:
    14
    Nie swieci
     
  6. rostex

    rostex Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-11 15
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Płońsk
    Myślę że przyczyną jest zjeb... Turbo.
     
  7. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    239
    Docenione treści:
    14
    Czemu tak myślisz ? Turbo po regeneracji
     
  8. rdaw20

    rdaw20 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-05 19
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Mam ten sam problem w lagunie 2 2.0T
    Brak mocy oraz Przyspiesza skokami po wymianie turbo na ori, IC, sprawdzeniu szczelnosci dolotu, wymianie wszystkich filtrów I oleju, map sensorow, zaworka sterującego ciśnieniem turbiny, sprawdzeniu obu sond lambda I wszystko działa prawidłowo.
    Katalizator sprawny. Nie mam już siły na ten samochód, bo nikt nie wie co jest przyczyną.
    Autko zaczęło przyspieszać skokowo przy starej turbinie, na nowej to samo. Nie daje mu wystarczajacego cisnienia na turbine.

    Idę teraz w kierunku świec, cewki I wyczytałem ostatnio, że może to być zła praca VACUM.
    Czy ktoś mógłby podpowiedzieć czy idę w dobrym kierunku I gdzie znajdę tzw VACUM w Lagunie 2.0T?
     
  9. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 157
    Docenione treści:
    4 386
    Miasto:
    turek
    Mówisz o benzynowym silniku?
     
  10. Radmor

    Radmor Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-03 19
    Postów:
    593
    Docenione treści:
    142
    ...gdzieś Twoje drogi dedukcji się rozchodzą ..napisałeś o niewystarczającym ciś ....a idziesz w kierunku świec i cewki .Chyba że naprawa ma charakter w dwóch aspektach ...turbo oraz układ zapłonowy ..taka możliwość istnieje .A czy elementy współpracujące z turbiną też przeszły DOKŁADNĄ weryfikację ???