1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Opel Astra J 2012 - P0106 - MAP SENSOR

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Ogień-Opór, 14-05 18.

  1. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Check engine - diagnostyka

    "P0106" - Czujnik map sensor - Usterka funkcji.

    Dobra, auto pracuje, na jałowym buja się na 4 cylindrach. Obroty falują.
    Spadła Moc. Podczas jazdy nie słychać niczego niepokojącego.
    Silnik 1.4 16v - 100km. Bez turbiny.
    Przepływka nowa.
    Adaptacja biegu jałowego.
    Map sensor podmieniony.
    Wpiernicza olej.

    Co nawaliło? Zapchany EGR? Zapchany Katalizator?
    Wpiernicza olej. Piszą o jakimś pierniczonym "grzybku" w kolektorze dolotowym/ssącym.
    Tylko, że z moich obserwacji wynika, że takiego grzybka nie ma w wersji wolnossącej.
    Silnik ma 170tysiecy. Mechanicznie jest dobrze. Nie są uszczelniacze - ani łańcuch do wymiany.
    Tutaj nawaliło coś, co opisują jako uszkodzony kolektor. - Ale czy to prawda? Wątpię.
    Pomocy.
     
    Jarek_prze lubi to.
  2. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    661
    Docenione treści:
    80
    Miasto:
    Gdansk
    a jak rozrzad?
     
  3. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Ustawiony przez fabrykę. Wyciągnąłby się łańcuch? W sumie, kilometry już ma. Nie sprawdzałem, częsty to przypadek?
     
  4. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    506
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Ostatni warsztat na końcu świata
    Jakie masz cisnienie w kolektorze na pracujcym silniku oraz na zgaszonym?
     
  5. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Sprawdzę. Dam znać.
     
  6. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    506
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Ostatni warsztat na końcu świata
    Bieg jałowy 280 - 350 mbar
    Pelne obciążenie 950 - 1000 mbar
    Włączony zapłon silnik nie pracuję parametr jak wyżej.
     
    Ogień-Opór lubi to.
  7. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Cieśninie w kolektorze dolotowym na jałowym 50/70kPA zimny, a ciepły niewiele wiecej. 4000obr/5000obr 40kPa.
    Ciepły, wylaczony 0kPA

    Czujnik ciśnienia MAP ciepły 20/44 kPA
    Pod obciążeniem do 10kPA
    Zgaszony 1000kpa
     
    Ostatnio edytowano: 14-05 18
  8. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    506
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Ostatni warsztat na końcu świata
    Wez jakąś pompke z manometrem i porownaj wartosci z testerem wkladajac czujnik w wąż pompki.
     
  9. Ogień-Opór

    Ogień-Opór Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-01 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Temat do zamknięcia.
    Rozwiązanie? Mało powietrza na biegu jalowym. Brudna przepustnica.