1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Opel Corsa B 1.0 wysokie obroty

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika KrzysztofBMW, 15-09 20.

  1. KrzysztofBMW

    KrzysztofBMW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Witam i proszę o pomoc bo juz nie mam siły do tego auta . Samochód z 1997 roku, silnik 1.0 12v. Auto miało wymieniany rozrząd, (znalazłem pęknięta sprężynę napinacza), wszystkie uszczelki, wymieniane uszczelniacze zaworowe, planowana głowica, nowa uszczelka pod głowica. Silnik mechanicznie jest super, problemem są wysokie obroty biegu jałowego. Niezależnie od temperatury zawór biegu jałowego jest otwarty na maxa co powoduje zwiększenie wolnych obrotów. Co dziwne po odpięciu wtyczki do czujnika położenia przepustnicy obroty maleją, ale po naciśnięciu gazu długo trwa zanim się ustabilizują, wtedy silnikiem szarpie i obroty tak spadają ze aż mruga kontrolka ciśnienia oleju. Kolejna rzecz to po przekreceniu stacyjki "check" gasnie razem z poduszką, a po np wypięcie wtyczki przepływ i już się nie pojawia. Czy może to być kwestia resetu adaptacji przepustnicy a jeśli tak to jakim programem na Elm 327 można to zrobić, o ile się da:) Bardzo będę wdzięczny z apodpowiedzi bo już trace cierpliwość do tego auta. Niby takie proste a chyba jednak nie....
     
  2. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    4 348
    Docenione treści:
    2 215
    A czemu nie oddasz auta do mechanika ?
    Czyli jak widzisz nawet do prostych napraw trzeba mieć jakąś wiedzę...a ty jej nie masz...:)
     
    Stanisław 1946 lubi to.
  3. blayders

    blayders Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    686
    Docenione treści:
    146
    Miasto:
    Podkarpacie
    Szukaj kogoś z tech2 do ogarnięcia pracy silnika . Co do kontrolek w liczniku - wyciągnij go i sprawdź które kontrolki są z mostkowane .
     
  4. KrzysztofBMW

    KrzysztofBMW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Kolego nie będę komentował Twojej odpowiedzi bo jest żałosna. Zanim zaczniesz oceniać innych nie znając ich to spójrz lepiej na siebie. Zadałem konkretne pytanie i nie rozumiem przed kim chcesz się popisać.

    Dziekuje za podpowiedź. Na codzień siedzę w zabytkach i nie potrzebuje interfejsu do diagnostyki. Czy tech2 w wersji na PC mogę skasować adaptacje przepustnicy?
     
  5. blayders

    blayders Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    686
    Docenione treści:
    146
    Miasto:
    Podkarpacie
    Nie ma czegoś jak tech2 w wersji na PC . Albo masz urządzenie które się nazywa "Tech 2" albo albo MDI z programowaniem Tech2win . Jedno i drugie to oryginały i tylko one potrafią coś zdziałać . Op-com i temu podobne badziewie nie używaj bo możesz narobić więcej szkud niż coś dobrego , elm też nic nie zdziałasz .
     
  6. KrzysztofBMW

    KrzysztofBMW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Dzięki za informację. Jutro sprawdzę najpierw licznik, co jest zmostkowane a później będę dalej walczyl
     
  7. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 519
    Docenione treści:
    895
    Miasto:
    Szczecin
    No właśnie masz zabytek i nie dajesz rady ?
     
  8. KrzysztofBMW

    KrzysztofBMW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Kolego daję radę , problemem jest czas. Właśnie znalazłem porobione zworki w liczniku, coś było już grzebane. Nie mam czasu siedzieć przy aucie za 1500zl całego dnia bo inne projekty czekają. Pytanie było konkretne o reset adaptacji przepustnicy. Po co te złośliwe komentarze?
     
  9. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 519
    Docenione treści:
    895
    Miasto:
    Szczecin
    W tym starym aucie nie ma funkcji resetu przepustnicy, problem leży gdzie indziej.
     
  10. blayders

    blayders Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    686
    Docenione treści:
    146
    Miasto:
    Podkarpacie
    Tak ale za to są nastawy silniczka krokowego , resetu mapy stukowej , resetu mapy o2 oraz wiele innych .
     
  11. KrzysztofBMW

    KrzysztofBMW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Instrukcja mówi że robi się reset wartości wyuczonych przepustnicy
     
  12. blayders

    blayders Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    686
    Docenione treści:
    146
    Miasto:
    Podkarpacie
    Jak jak masz silnik z elektroniczna przepustnica .
     
  13. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 487
    Docenione treści:
    1 004
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A to na linke nie ma adaptacji? Oby na pewno nie ma krokowca?
     
  14. KrzysztofBMW

    KrzysztofBMW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Z tyłu przepustnicy jest TPS, czujnik położenia przepustnicy, a z przodu jest Icv, zawór kontrolny biegu jałowego. W tym rzecz że ten zawór odpowiadający za "ssanie" jest ciągle wysunięty na maxa przez co wzrastają obroty biegu jałowego. Mierzyłem oporności czujników wg Autodaty i jedynie czujnik temperatury powietrza zasysanego mieszczący się w przepływce ma za mała wartość, przy temp 18stopni powinien mieć 2840 a ma 1690 omów. Ale jak temp rośnie to opór maleje więc sterownik powinien widzieć silnik jako już rozgrzany, tak mi się wydaje.

    W liczniku "check" był zmostkowany z poduszką , teraz jest ok. Błędów w sterowniku silnika nie ma.
     
  15. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    5 519
    Docenione treści:
    895
    Miasto:
    Szczecin
    Trzpień silnika krokowego możesz wcisnąć do końca i będzie działać. w pierwszej fazie włączamy zapłon.
    Krokowiec ustawi się na pozycji neutral dla warunków pracy, wyłączamy zapłon, włączmy zapłon i uruchamiamy silnik.
    Jeżeli krokowiec jest dobry ,sprawny wrócą obroty b. jałowego.
     
  16. KrzysztofBMW

    KrzysztofBMW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Witam ponownie, sytuacja rozwija się dynamicznie. Wczoraj znalazłem ta zworke w liczniku od kontrolki "check engine". Samochód normalnie odpalał, wprawdzie miał za wysokie obroty, ale pracował. Dzisiaj rano chciałem go odpalić i lipa, kręci ale nie odpala. Wyskoczyły błędy P0100, P0120, P0335 i P1405. P0335 po przeczyszczeniu czujnika położenia wału udało się skasować. Przy okazji zmierzyłem oporność czujnika i wyszła 906 omów. Pozostały 3 błędy, auto nie odpala. Paliwo dostaje się do wtrysków ale iskry nie ma. Poszukiwania trwają w miarę wolnego czasu.