• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Opel Corsa D 1.2 benzyna

jasson

Nowy
Dołączył
2.07.2021
Postów
2
Punktów
0
Witam,
Po 2msc od zakupu auta okazało, że uszkodzona jest uszczelką pod głowicą. Przez ten czas auto było wykorzystywane na krótkie dojazdy do pracy (wokół komina). 'przegrzewanie' wyszło, gdy ruszyłem w pierwszą dłuższą trasę. Temat ogarnięty, nowa uszczelka + planowanie głowicy zaliczone.
Po niespełna 2 msc zapaliła się kontrolka oleju - po sprawdzeniu oleju, bagnet zupełnie suchy..
Dolany litr oleju, bagnet dalej suchy, a w zbiorniczku płynu chłodniczego i pod korkiem znalazłem Masło.
Auto parkowane w tych samych miejscach - zero wycieków.

wróciłem do mechanika, który wymieniał uszczelkę - ten dolał oleju + wyczyścił zbiornik płynu chłodniczego oraz stwierdził: jeździć, obserwować.
Po 2 tygodniach oleju ubyło o 2 kreski na bagnecie. Dalej zero wycieków pod autem.
Pojazd dodatkowo zaczął trącić moc na 1, 2 oraz 3 biegu na niskich obrotach. W dodatku w dniu dzisiejszym zapaliła się kontrolka check engine.

Z czego może wynikać brak mocy oraz check engine? Pierścienie, które nie wytrzymały przegrzania silnika, gdy była uszkodzona uszczelka pod głowicą?
 

Łukaszgd88

SuperMechanior
Dołączył
29.06.2021
Postów
277
Punktów
31
Witam,
Po 2msc od zakupu auta okazało, że uszkodzona jest uszczelką pod głowicą. Przez ten czas auto było wykorzystywane na krótkie dojazdy do pracy (wokół komina). 'przegrzewanie' wyszło, gdy ruszyłem w pierwszą dłuższą trasę. Temat ogarnięty, nowa uszczelka + planowanie głowicy zaliczone.
Po niespełna 2 msc zapaliła się kontrolka oleju - po sprawdzeniu oleju, bagnet zupełnie suchy..
Dolany litr oleju, bagnet dalej suchy, a w zbiorniczku płynu chłodniczego i pod korkiem znalazłem Masło.
Auto parkowane w tych samych miejscach - zero wycieków.

wróciłem do mechanika, który wymieniał uszczelkę - ten dolał oleju + wyczyścił zbiornik płynu chłodniczego oraz stwierdził: jeździć, obserwować.
Po 2 tygodniach oleju ubyło o 2 kreski na bagnecie. Dalej zero wycieków pod autem.
Pojazd dodatkowo zaczął trącić moc na 1, 2 oraz 3 biegu na niskich obrotach. W dodatku w dniu dzisiejszym zapaliła się kontrolka check engine.

Z czego może wynikać brak mocy oraz check engine? Pierścienie, które nie wytrzymały przegrzania silnika, gdy była uszkodzona uszczelka pod głowicą?
Ze wszystkiego tak naprawdę, trzeba oddać auto na diagnozę i wykonać szereg testów sprawności i szczelności silnika
 

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
2339
Punktów
465
Miasto
PLE
Wróć do mechanika i daj mu działać. Przedewszystkim grzecznie porozmawiaj bo jak wylecisz z ry....m to skończysz za drzwiami. Ja np. nie toleruję narwańców.
 

jasson

Nowy
Dołączył
2.07.2021
Postów
2
Punktów
0
po sprawdzeniu kodu błędu (bez komputera) wychodzi 5534. Niestety nie mogę nigdzie odnaleźć znaczenia tego kodu. Czy może to mieć związek z sondą?
 
Do góry Bottom