• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Opel Corsa D 1.2 z12xep przyduszanie przy probie utrzymania predkosci, nierowna praca

Ogin

Nowy
Dołączył
1.10.2024
Postów
2
Punktów
0
Witam. Walczę już trochę ze swoją corsą ale brak mi pomysłów więc pomyślałem, że ktoś z Was może już miał taki problem i go rozwiązał.

To już drugi silnik w tym samochodzie ( Poprzedni nie mial cisnienia).


PROBLEM: Gdy chce się utrzymać równą prędkość czyli delikatnie trzyma się nogę na gazie to corsa zaczyna zachowywać się tak jakby dostawała podmuchów wiatru w przód. Czuć takie przyduszanie. Na biegu jałowym po chwili rozruchu również czuć, że nie chodzi równo.



CO ZROBIŁEM: Po wymianie silnika ( dawcą jechałem około 20km) więc raczej poczułbym takie anomalnie. W dawcy było słychać łańcuch więc przy okazji go wymieniłem. Rozrząd ustawiłem na blokady. Więc chyba to nie jego wina? ( zaraz po zmianie silnika przez kilka dni nie było tego kłopotu, choć może tylko byłem podniecony tym, że w końcu nie świeci się olej i nie zwracałem na to uwagi? Szczerze nie wiem. Wydaje mi się, że nie. )

Teraz to już zaczynam wszystko podważać.

Jak miałem wyjęty silnik, wyczyściłem przepustnicę, której wartości zostały potem resetowane. Nic to nie dało.

Podmieniłem już: świece, cewkę, przepływomierz, przepustnicę, czujnik MAP, czujnik położenia wałka, czujnik położenia wału, sondę lambda. To samo.

Po podpięciu pod kompa były błedy P0405, P0068,P0113 Wszystkie z dopiskiem, że już nieobecne. Po ich skasowaniu nie pojawiły się już.


Jako ciekawostkę powiem, że dzisiaj rano samochód jechał normalnie bez żadnego poszarpywania (już miałem nadzieję, że się sam naprawił :D ) jednak po jakiś 15km problem powrócił :|

Byłoby super gdyby ktoś miał jakiś pomysł co zrobić w następnej kokolejności bo mi się już wyczerpały.

Pozdro!
 

Ogin

Nowy
Dołączył
1.10.2024
Postów
2
Punktów
0
A ja bym się zapytał, czy pompa oleju jest nowa?

A drugą ręka obejrzał filtr oleju.


Bo się olej rozgrzał.
Na co dzień problem występuje od razu czyli od zimnego silnika, oleju. To był właśnie wyjątek, kiedy przypadłość odpuściła.

Ale odpowiadając na pytanie, pompa nie jest nowa.

Ja bym sprawdził szczelność dolotu i zasilanie Pb
Dzieki za wskazowke. Sprawdzę w poniedziałek.
 
Ostatnia edycja:

Farseer

Uczestnik
Dołączył
8.05.2024
Postów
41
Punktów
10
Wiek
31
Miasto
Pruszków
Podmienianie może niewiele pomóc jeśli jest problem w instalacji. Musiałbyś mieć jakiś komputer co sprawdza parametry wartości rzeczywistych. Wtedy wrzucasz wszystko co się da i sprawdzasz na wykresach co się dzieje podczas szarpania.

Niekoniecznie musi jakiś błąd być jak jest problem z instalacją.

Ale przy okazji zobaczył co z podaniem paliwa. Takie rzeczy trzeba wykluczać. Manometr do ręki, podłącz gdzieś pod paliwo, najlepiej taki manometr z długim wężem, żeby można było mierzyć podczas jazdy. trzeba być kreatywnym.

Albo, jeśli jest łatwy dostęp do pompy w baku, to wpiąć się tam i niech ktoś siedzi z tyłu i patrzy co się dzieje.

Tak jak pisałem, komputer diagnostyczny, którym sprawdzisz wartości rzeczywiste. Od początku, przepływka, przepustnica, czujniki MAP itd itd
 
Do góry Bottom