• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Opel Insignia 2.0 CDTI modyfikacja smoka olejowego, komunikat ciśnienia oleju

turbokrzychu

SuperMechanior
Dołączył
24.05.2014
Postów
464
Punktów
112
Temat ogólnie znany, wymiana uszczelki pod smok, lub modyfikacja. Ja wziąłem się za moda, więc kupiłem adapter który jest przykręcany do miski i wsuwa się do smoka. Ciśnienie jest super. 1.7 bar na rozgrzanym na wolnych.
Ale mam rozkminę, auto jak jest zimne, odpala się je, to na chwilę zapala się informacja o niskim ciśnieniu i później już tego więcej nie ma.
Wymieniłem jeszcze profilaktycznie czujnik. Ale nic to nie zmienia. Ciśnienie dwa razy mierzyłem, na początku na zasilaniu turbosprężarki, a drugi raz na czujniku ciśnienia. I tu i tu ciśnienie jest wzorowe.
Tak myślę, że może na początku jest tak duże ciśnienie, że wychodzi za skalę czujnika i dlatego rzuca komunikat. Ewentualnie może też jakiś problem z softem, bo auto ma DPF off?
Mieliście taki przypadek? Albo macie może jakieś dane pracy tego czujnika? Wiem że na pewno poniżej 1 BAR rzuca ostrzeżenie, ale nie wiem czy ma jakąś górną skalę ciśnienia.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3400
Porady
4
Punktów
549
W prywatnym samochodzie tego się nie rusza, bo od razu widzisz, czy uszczelka się wysypuje, czy nie...po kontrolce.
Jest wystarczająca chwila na interwencję to tak p.s.

Coś gdzieś mi się obiło o uszy, że coś z tymi adapterami było nie halo...niby dobre, ale nie do końca.

Dajesz normalną oryginalną uszczelkę. I jak zmieniasz olej co kilka tys. to uszczelka przeżyje samochód.
 
Dołączył
22.06.2025
Postów
77
Punktów
13
Może na zimnym silniku chwilowo ciśnienie spada poniżej progu czujnika, zanim olej dobrze rozprowadzi się po układzie. Jak DPF off, to też warto sprawdzić soft – czasem tam siedzi problem.
 
Do góry Bottom