1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

opel meriwa 1,7 cdti 2006 wtyczka do czujnika wałka rozrządu

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika scania111, 23-03 19.

  1. scania111

    scania111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-10 16
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    radom
    Mam problem z oplem meriwa nie chce odpalać wogóle 1,7 cdti 2006 r potrzebna mi wiedza na temat zasilania czujnika wałka rozrządu ,jest tam wtyczka do tego czujnika z 3 pinami ,mierząc napiecie na tych pinach po zapłonie 1,3 niema wnich zadnego napiecia ,ale jak dotkne miernikiem 2 czyli środkowy z 1 lub,3 to jest napiecie 4,5V tak ma być ? z informacji w necie 1,3 ma byc plusem i masą czyli napiecie 4,6 V prosze jakąś podpowiedz ,,,,
     
  2. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 693
    Docenione treści:
    1 220
    Miasto:
    łódź
    bo tam chyba nic nie znajdziesz a obroty widzi w urządzeniu diagnostycznym???
    ew oscyloskop
     
  3. scania111

    scania111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-10 16
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    radom
    chodzi mi o to czy w tej wtyczce nie w gniezdzie do czujnika koła rozrządu jak przystanie plus z miernika do 1 pina a minus do 3 pina czy musi byc to napiecie 4 czy 6 V bo nie ktorzy piszą że musi być a wiem ze zasilanie idzie na ten czujnik z ECU bo srodkowy pin to impulsator tak gadają
     
  4. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    2 693
    Docenione treści:
    1 220
    Miasto:
    łódź
    chłopaku jak niewiesz zostaw to w spokoju bo uwalisz sterownik i dopiero bedzie bieda !!!!!!!!!!!!!
    jesli sie uczysz to kup sobie na szrocie jakis luzny czujnik i sprawdzaj omomierzem i magnesem !!!!!!!!
    a nie bedziesz tam podawał zasilania ;);););) w sumie banał ale jak czytam Twoje podchody do tego to mi
    jest szkoda twojego auta ;) potem bedzie płacz ze starownik spalony bo jakis mechanik uszkodził
     
    toomii76 i XM love Citroen lubią to.
  5. XM love Citroen

    XM love Citroen Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-01 19
    Postów:
    376
    Docenione treści:
    114
    po co takie mierzenie napięć we wtyczce, nawet jak ich nie ma to co im zrobisz? Nie mamy pańskiego płaszcza...
     
  6. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    Mierzenie czujnika halla miernikiem to kiepski pomysł. Oscyloskop potrzebny. Około 5 volt zasilanie czujnika a na wyjsciu prostokat przy kreceniu rozrusznikiem. A jaki numer błędu jest?
     
    jacek.placek lubi to.
  7. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    1 006
    Docenione treści:
    362
    Miasto:
    Ostrołęka
    Do sprawdzenia w szopie czy czujnik daje sygnał wystarczy mu dioda Led. O ile ma pojęcie ja ją podłączyć do czujnika bo obsługi oscyloskopy i pomiaru sygnałów będzie uczył się do nowego roku. A i Led jest tańszy.
     
  8. scania111

    scania111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-10 16
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    radom
    czujnik jest dobry ,,,zasilania tego czujnika na wtyczce niema po zapłonie na wtyczce do tego czujnika jest trzy piny i na skrajnych pinach nie ma napiecia ,,,,jak dojde co to było to napisze
     
  9. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    1 006
    Docenione treści:
    362
    Miasto:
    Ostrołęka
  10. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    To podaj mu sztucznie 5 volt. 7805 pod aku i bedziesz mial 5 volt
     
    jacek.placek lubi to.
  11. scania111

    scania111 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-10 16
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    radom
    dzieji kolego
     
  12. Vagers

    Vagers Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-01 19
    Postów:
    1 655
    Docenione treści:
    367
    Umiesz podlaczyc taki stabilizator? Przed nim kondensator 10 razy wiekszy jak za nim. Tzn np 100mikro i za 10 mikro np
     
    jacek.placek lubi to.
  13. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    999
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Rzeszów
    Sprawdz czy brakuje PLUSA czy Minusa na zasilaniu czujnika....
    Dowiedz się czy ECU mu wysyła na zasilanie po zapłonie plusa czy minusa? jeden jest stały zawsze !!!
    Nie dawaj żadnego 5V z zewnątrz tylko szukaj przyczyny braku bo pożałujesz tego kroku.
    A didoa wystarczy w optycznym zobaczeniu działania tego czujnka czyli próba z pinu 2 poprzez diodę swiecącą do plusa a potem do minusa.
     
  14. XM love Citroen

    XM love Citroen Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-01 19
    Postów:
    376
    Docenione treści:
    114
    Too prostee dwa łaczinki i dwie gumy stabizajtora. Ale dzisiaj nie dałbyym rady...
     
  15. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    999
    Docenione treści:
    50
    Miasto:
    Rzeszów
    Ale jesteście jajcarze....:) :)..Nieładnie..